מוחמד עסף (צילום: ABBAS MOMANI, GettyImages IL)
"חובה על כולנו לעזור למשפחות ולאהובים שלנו בעזה". מוחמד עסאף | צילום: ABBAS MOMANI, GettyImages IL

הזמר הפלסטיני מוחמד עסאף, שזכה בשנה שעברה בתוכנית הריאליטי "ערב-איידול", תומך בגדול במלחמה של החמאס בישראל. עסאף הצטרף לטיסה שנועדה להביא מדובאיי לעזה משלוח עם ציוד הומניטרי, מתוקף תפקידו כ"שגריר של רצון טוב" מטעם אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם.

בדבריו הוא מביע תמיכה בלתי מסויגת בעמו: "היום חובה על כולנו לעזור למשפחות ולאהובים שלנו בעזה ולעם שם, שסובל מהתוקפנות. הלב שלי נשבר מהתוקפנות וממה שקורה לעיר שלי, לבית שלי, למשפחה שלי, לאנשים שאני אוהב. עזה האהובה פצועה, ואין מילים שיוכלו לתאר איך אני מרגיש וכיצד חש כל העולם הערבי מרגיש".

"ההפגזה בעזה חייבת לעצור, כדי להציל את חיי הילדים"

בראיון לרשת "יורו-ניוז" מוסיף עסאף: "ילדים גדלים תחת ההפגזות של פצצות, הם חיים תחת מצור. כל זה משפיע עליהם מבחינה פסיכולוגית. זה מקום שבו ארגונים בינלאומיים ומוסדות הזכויות של הילדים נכנסים לפעולה. חייבים לעזור להם. ההפגזה בעזה חייבת לעצור, כדי להציל את חיי הילדים".

עסאף ביטל את הופעותיו הקרובות לאות הזדהות עם הסבל הפלסטיני בעזה. ואף הוציא לפני כשבוע שיר תמיכה במאבק של החמאס בישראל בשם "הרם את ראשך, הרם את נשקך". המילים מעודדות להקרבת החיים ולמות קדושים למען המולדת. בקליפ, שמתקרב ל-850 אלף צפיות בשבוע, נראים גופות ילדים, פצועים זועקים, בתים שחרבו, צמיגים בוערים ומשליכי אבנים.

"המסר שלי לעם הפלסטיני הוא שלאמנות ולמוזיקה יש כוח חזק יותר מכלי נשק, ולכן השירים שלי הם מה שיש לי להציע. מילות השירים שלי הרבה יותר חזקות מהכדורים והטילים", אומר "הזמיר מחאן יונס".

עסאף הוא הפלסטיני הראשון שזכה ב"ערב איידול" ובכך הביא גאווה גדולה לבני עמו. הוא מוכר בביצועיו לשירים לאומיים פלסטיניים, וכזכור זכה ב"ערב איידול" עם השיר "הנף את הכאפיה". הוא מזוהה עם הרשות הפלסטינית שפרשה עליו את חסותה, ולכן החמאס לא אישרו לו עד כה להופיע בעזה, מסיבות פוליטיות. לכן הוא מופיע ברחבי העולם, ובחודש אפריל האחרון אף הופיע בישראל לקהל ערבי-ישראלי, באיצטדיון שליד נצרת.

הביוגרפיה האישית של עסאף סותרת את המוסכמה לפיה כל הפלסטינים שגרים בעזה גם נולדו בה. הוא נולד בלוב והגיע עם משפחתו לחאן יונס בגיל ארבע, שם גדל במחנה הפליטים. ב-2013 ניגש לאודישנים לעונה השנייה של התוכנית "ערב איידול" המשודרת בערב הסעודית. הוא נכנס לתוכנית ברגע האחרון, אך הגיע עד הגמר וכאמור זכה בעונה כולה.