את הזמר אוריאל שי זוכרים רבים כאוריאל שאלתיאל, יוצא העונה השנייה של "כוב נולד". במהלך השנים האחרונות הוא הוציא כמה וכמה סינגלים בדרך לאלבום בכורה ("אחת בעולם", "צחוק של אל", "אני מודה", "פעם", "בדרכך החדשה", "בראכה", "ביום ובלילה"). כמו כן הלחין עבור שלומי שבת את "גשם אהבה".

שי גדל בצל טרגדיה אישית - אימו אסתר ז"ל נפטרה מסרטן לפני 14 שנה, אבל גם זה לא הכין אותו לטרגדיה שהיכתה ביומיים האחרונים בו והמשפחתו - מותו של דרור חנין ז"ל, גיסו ובעלה של אחותו רחלי, שהוא ההרוג היחיד במבצע "צוק איתן". חנין נהרג כאשר נסע לדרום לחלק אוכל לחיילים, והשאיר אחריו בבית אישה ושלושה ילדים קטנים. הלווייתו נערכה אתמול, והיום מצא אוריאל שי את הזמן להעלות את זכרו ולדבר על אדם קרוב שתמך בו ובכל הסובבים אותו משך שנים.

אין תמונה
"בשבעה של אמא שלנו הוא דאג לנו כמו אח גדול". דרור חנין ז"ל

"אלה ימים קשים מאוד", הוא אומר, "נפל עלינו אסון גדול, על המשפחה, על אחותי, הילדים שלה, האחים של דרור. זה בא משום ומקום קשה לנו, המשפחה מרוסקת. אני, בתור אח של אשתו, קשה לי לראות אותה ככה שבורה. היא לא אוכלת כבר יומיים, וצריך לטפל בשלושה ילדים. אני מבפנים שבור מרוסק, אבל חייב למצא את הכוח הפנימי לחזק אותה ואת המשפחה ואת הילדים, אין ברירה אחרת. זה עכשיו התפקיד שלי, ככה אני מרגיש".

-הייתם קרובים.
"אני לא מעכל את המילים האלה שדרור איננו. בשבוע שעבר הם היו פה בערב שבת עם הילדים. משפחה שמחה. איזו אהבה בינו לאשתו, אחותי. כמה היה להם טוב ביחד, זוג יונים. זה שובר לב. דרור היה איש בעל חסד ונתינה שאני לא מכיר הרבה כאלה. הוא החליט מיוזמתו לחלק אוכל לחיילים וקרה לו מה שקרה. אנשים בורחים משם, מפחדים להתקרב, והוא רץ לשם, כי רק רצה לתת כל החיים שלו. כואב הלב. יש לו בת בת 10 חודשים. לראות אותה בעיניים, הלב נקרע. יש לו ילד בן 6 וילדה שעוד שבועיים יש לה יום הולדת 11, זה פשוט קשה".

אוריאל שי (צילום: סטודיו שרון רביבו)
"אמרתי לו שאם אני אצליח בגדול כזמר אני אקנה לו ג'יפ". אוריאל שי | צילום: סטודיו שרון רביבו

-הוא היה אדם מרכזי בחייך.
"נכון. הייתי מתייעץ איתו על כל דבר. בעקבות מה שקרה לי לפני 14 שנה שאיבדתי אמא, הוא הכיר את אחותי רחלי בצבא, ובא בשבעה שלנו על אמא שלי. הוא היה זה שעזר, הביא, ניקה, קנה, פינה. היתה לי תחושה שנכנס לי אח גדול לחיים באותה תקופה. הוא ממש נכנס לנו לתוך החיים. אחרי כמה שנים הוא התחתן עם אחותי. זכיתי להכיר אדם בעל נתינה שקשה להסביר במילים. הוא התנדב בכל מקום - משמר אזרחי, במד"א, ביישוב שבו התגורר. היה עוזר לילדים. מי שצריך עזרה, דרור תמיד היה קופץ לעזרתו. אחותי הקטנה התחתנה לפני שלושה חודשים. כזוג צעיר הם חיפשו איפה לגור, והוא אמר בואו תגורו אצלי ביחידת דיור, ולא רצה שישלמו לו כלום. נתן להם הכל. נתן מעצמו הכל".

-התייעצת איתו גם בתחום המוזיקה?
"יש לי צמרמורת כשאני אומר את זה. הוא היה שומע שירים שלי ומתרגש. קשה לי דבר על מוזיקה עכשיו, אבל ב'כוכב נולד' הוא תמך בי. הוא מאוד רצה שאצליח. שרתי את 'ציפור זרה' של ריטה וראיתי אותו ממש בוכה. זה עוד רגע שלא אשכח. היה בינינו סוד קטן - היה לו חלום לקנות ג'יפ ואמרתי לו שאם אני אצליח בגדול כזמר אני אקנה לו ג'יפ. נתתי לו מילה שאקנה. ואת הג'יפ כבר לא אוכל לקנות לו".

-השמעת לו שירים שלך לפני שיצאו? הוא ראה אותך מופיע?
"בפסח האחרון הופעתי בפארק נחשונית ונתתי כרטיסים לאחותי ובעלה, רחלי ודרור. הם באו עם הילדים והתינוקת. הוא ישב, ראה, נהנה מכל רגע. זו היתה ההופעה האחרונה שזכיתי שהוא יראה אותי".

-ועכשיו את שם את הקריירה בצד.
"כן, אי אפשר לחשוב על מוזיקה וקריירה. הייתי אמור להוציא סינגל חדש בקרוב, אבל זה לא יקרה בשבועות הקרובים. קשה לי לחשוב על עצמי כשאני רואה את כל המשפחה שאיבדה את העוגן שלה. המשפחה שבורה וצריך לתת לזמן לעשות את שלו. כל דבר בעיתו. את אלבום הבכורה שלי אני אקדיש לזכרו של דרור חנין ולאמא שלי שנפטרה".

-הוא הפך לסמל לאומי.
"כן, הנשיא המיועד אמר את זה אתמול בהלווייה. דרור הפך לסמל במדינת ישראל. הוא היה לוחם בשירות סדיר וגם עכשיו שם את נפשו וחייו למען המדינה. זה דרור חנין ז"ל וככה יזכרו אותו תמיד. איש שנתן את חייו לעשות טוב לאזרחים. כמו שבא, ככה הלך. הוא מת על קידוש השם וקידוש המדינה".