אין תמונה
"אנחנו מסתדרים כל כך טוב כי אנחנו לא מופיעים יחד". יוסי פין ורוני פיטרסון

רוני פיטרסון ויוסי פיין חוזרים לנגן יחד על אותה הבמה, 15 שנים אחרי מופע הfאנקי-ג'אז-רוק-בלוז המיתולוגי שלהם, שהועלה בזמנו בהצלחה במועדון 'לוגוס' בתל אביב.  פיטרסון חי כבר שנים רבות בארץ, פיין חי כבר שנים רבות בארצות הברית, אבל בחדר החזרות הם עדיין נותנים בראש ומתלהבים כשני בני עשרה לקראת השקת הפרויקט החדש שלהם: מופע מחווה ליצירותיו של הגיטריסט האנגלי הדגול ג'ף בק.

"בכל השנים בהם לא ניגנו ביחד יחסי החברות נשמרו", אומר פיטרסון. "היינו מדברים בטלפון פעמיים שלוש בשבוע. יום אחד שאלתי את יוסי: 'איך אנחנו מסתדרים כל כך טוב' והוא ענה לי: 'כי אנחנו לא מופיעים יחד'. נפגשנו בפעם הראשונה דווקא בניו יורק. אני כבר גרתי בישראל והייתי בדרך להפוך את זה למצב קבוע, והקריירה של יוסי התחילה לצבור תאוצה בחו"ל, אבל הכימיה הייתה שם מהרגע הראשון. זה היה חיבור מוזיקלי נטו, לא קשור למיקום גיאוגרפי או מצב אישי, ואף אחד לא חשב לנצל אותו לצרכים מסחריים. פשוט נהנינו לנגן ביחד, ולשמחתי זה לא דעך עם השנים".

"גף' בק מרתק כיום בדיוק כמו שהיה בתחילת דרכו"

יוסי פיין (צילום: יח"צ, חגית סער)
"בארץ מקטלגים אותי כמפיק מוזיקלי, אבל אני קודם כל בסיסט". יוסי פיין | צילום: יח"צ, חגית סער

"חוץ מהופעות אני מתכונן בביקור הנוכחי בארץ לעבוד עם 'הדג נחש' על האלבום החדש שלהם", אומר יוסי פיין. "הם לא הקליטו חומרים חדשים כבר שלוש שנים, ויש להם שירים חדשים מצוינים שכולנו מתלהבים מהם. אלא שבארץ אוהבים לקטלג. עלי מדברים כבר שנים בתור 'המפיק המוזיקלי', וזה אכן חלק ממני, אבל אני רואה בעצמי קודם כל מוזיקאי שאוהב לנגן על הבס ועם רוני זה כל מה שאני. הבחור עם הבס".

פיטרסון: "לא ברור למה לא עשינו משהו יחד כל השנים האלה. היה סשן של חצי שעה על הבמה לפני עשר שנים, באירוע מחווה לג'ימי הנדריקס, אבל זה לא ממש נחשב. לפני חודשיים בערך דיברנו ויוסי סיפר שהוא מגיע לארץ לכמה שבועות. בשיא הטבעיות אמרתי לו: 'למה שלא נארגן איזו הופעה ביחד'. משם הכל התגלגל מהר מאוד".

הבחירה ביצירותיו של ג'ף בק, גיטריסט שהשפיע על דורות נגנים ומבצעים, הייתה מתבקשת עבור השניים. בק ניגן במהלך הקריירה הארוכה שלו במגוון סגנונות מרוק ופופ דרך בלוז, ג'אז ופיוז'ן ועד טכנו. "אלו בדיוק הסגנונות ששנינו אוהבים", אומר פיין, "וזו גם הגישה של שנינו למוזיקה. לא לדרוך במקום. לנסות כל הזמן רעיונות חדשים. בק מקליט כיום בעיקר מוזיקה אלקטרונית ומשלב בה גיטרות. הוא מרתק כיום בדיוק כמו שהיה בתחילת דרכו".

פיטרסון: "והוא נראה מדהים לגילו, 62, ואני בטוח שרוחו תשרה עלינו כשנהיה על הבמה. המצחיק שבק לא באמת איש בלוז. בכל פעם שהוא ניגן עם מוזיקאי בלוז אמיתיים, כמו אריק קלפטון או בי.בי קינג, זה נשמע לא במקום".

"להופיע כמה שיותר משתלם הרבה יותר מדיסק"

-תתעדו את המופע בדיסק?
פיטרסון: "לא נראה לי. המטרה שלנו היא ליהנות נטו, לא למסחר את המפגש הזה. בכלל, להוציא דיסק נראה לי מיותר כיום. בדיסק האחרון שלי השקעתי כמעט 40 אלף דולר וזה היה כסף שנזרק לפח. דיסק זה בעצם כמו כרטיס ביקור של האמן, רק הרבה יותר יקר. משתלם בהרבה פשוט להופיע כמה שיותר".

אין תמונה
"את הקהל הישראלי שום דבר לא עוצר כשהוא מחליט ליהנות". פיטרסון

פיין: "שנינו כבר הופענו בכל העולם ואנחנו יכולים להעיד בלב שלם שהקהל הישראלי הוא מהטובים שיש. קהל עם אהבה אמיתית למוזיקה שנהנה עד כלות בהופעות".

פיטרסון: "בניו יורק נגן כמוני יכול להביא עשרה אנשים למועדון, וגם אז הראש שלהם יהיה במקום אחר. יש להם מיתון שמעסיק אותם והם רוצים לשבת מדוכאים בבית ולשמוע חדשות. את הקהל הישראלי שום דבר לא עוצר כשהוא מחליט ליהנות. היו לי בתקופת האינתיפאדה השנייה הופעות בימים של פיגועים. אף פעם לא בטלנו. כמה שעות אחרי פיגוע עם הרוגים אנשים כבר מוכנים לשמוע מוזיקה".

המופע "מחווה לג'ף בק" של רוני פיטרסון ויוסי פיין יועלה הערב (חמישי, 2.4), מחר (שישי) ומחרתיים (שבת) ב-20:30 במועדון "שבלול ג'אז" בנמל תל אביב. וב-12.4 במסגרת אירועי פסטיבל "אדמה" במצפה רמון. את פיטרסון ופיין ילוו אשר פדי בתופים ואייל קליין בקלידים.