היום, 22 באפריל, נציין בישראל את "יום כדור הארץ", כשבשעה 20:00 בערב יכבו 13 ערים בישראל את האורות למשך שעה אחת, על מנת להעלות את המודעות לשמירה על כדור הארץ ועל איכות הסביבה, וכן להגביר את המודעות לשלום ואחווה עולמית.

אם אתם לא מתכוונים לחגוג את המאורע בכיכר רבין עם גבע אלון, שי גבסו והמראות, שלומי שבן ופורטיס הרי לכם פסקול ירוק, שיעביר לכם את השעה ויעודד אתכם לשמור על הכדור שלנו.

אביב גפן וברי סחרוף- סוף העולם
נתחיל בנבואת האיוב. העולם שמתארים גפן וסחרוף הוא עולם גוסס ונטול תקווה שאנחנו חיים בו רק כדי להעביר את הזמן. כמו בנבואה שמגשימה את עצמה ענן וולקני מנע מאביב גפן לחגוג איתנו בארץ את יום העצמאות. כפיצוי תוכלו לראות אותו בשבת בשידור חי מברלין כאן ב-mako. ולעניינו, רוצים שינוי? רוצים להציל את הכדור שלנו?  אולי כדאי להתעורר ולחזור לחלום ולקוות.
שורה תחתונה: "סוף העולם,סוף העולם, זה התחיל כשהפסקנו לחלום כשהפסקנו כבר לקוות".

זהו סוף העולם, ואני מרגיש בסדר

אין תמונה
רצה לרפא את העולם. מייקל ג'קסון

R.E.M - It's The End Of The World As We Know It
ובגרסה יוותר אופטימית, גם R.E.M שרים על סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. רק שהם דווקא לוקחים את זה בסבבה. מייקל סטייפ וחבריו מתארים שורה של אסונות טבע, והאמת שגם אנחנו מכירים לא מעט: רעידות אדמה, צונאמי, שרב בחורף, הרי געש ועננים וולקניים. אז מה נותר לעשות? כנראה רק להשאר אופטימיים.
שורה תחתונה:
"It's the end of the world as we know it and I feel fine".

דוד דאור- תשמור על העולם ילד
דוד דאור כבר יותר פרקטי. כמו אבא טוב, הוא פונה לדור העתיד חולק איתו לקחים ומעביר את השרביט הלאה. אולי הדור הצעיר יצליח איפה שאנחנו פישלנו. הלוואי.
שורה תחתונה: "שמור על העולם ילד, כי אנחנו כבר לא מצליחים".

Michael Jackson - Heal The World
אמנם החיים של מייקל ג'קסון ובטח שלל ההשערות על מותו הם לא הדוגמה הכי נאותה לחיים מוצלחים, אבל בדבר אחד הוא צודק: אפשר להפוך את העולם למקום טוב יותר לחיות בו. עם קצת מודעות לדברים הנכונים, קצת אהבה וחמלה ויכול להיות הרבה יותר נעים לחיות פה. לכולנו.
שורה תחתונה
: "For you and for me and the entire human race".

אין תמונה
אז יבואו כבר כולם. אריק איינשטיין

אריק אינשטיין - אני ואתה נשנה את העולם
אריק איינשטיין הוא חלוץ במעשים. במקום להעביר אחריות לדור הצעיר הוא לוקח עניינים ליידים ומתחייב לשנות את העולם. לא משנה אם זה נשמע כמו סיסמה שחוקה, הוא מאמין שזה אפשרי ומדבק.אנחנו לגמרי בעד דוגמה אישית ואופטימיות גם ברגעים הקשים.
שורה תחתונה: "אני ואתה אז יבואו כבר כולם".

"שלא יהיו עוד מלחמות בעולם"

Eurythmics - I Saved The World Today
תארו לעצמכם מצב אוטופי כזה, שבו כל הרע נעלם אין עוד מלחמות ואסונות טבע, רק אהבה שלום ושמחה. נשמע דימיוני? אולי. אבל אפשרי. במקום להקדיש משאבים לבטחון למלחמה ולהרס - נחיה בעולם של יצירה ושמחה עם סביבה נקייה וירוקה וחיים בריאים יותר. חזון אחרית הימים.
שורה תחתונה: "I saved the world today,and everybodyws happy now".

Eddie Vedder - No More War
נשמע בנאלי לבקש שלא תהיה עוד מלחמה. האם זו לא השאיפה של כולנו? ובכל זאת כשאת השיר כתב תומס יאנג, פצוע מלחמה מעיראק המשותק מהצוואר ומטה, זה מצמרר ומרגיש כמו צוואה שהוא מותיר לנו בחייו. אנחנו בארץ לא צריכים עוד הוכחות כדי להשתכנע שחייבים לעצור את שפיכות הדמים.
שורה תחתונה: And we must end this war today"

עולם נפלא, אבל יש גם ירח

ברי סחרוף בהופעה (צילום: שוקה כהן)
אלטרנטיבה בירח. ברי סחרוף | צילום: שוקה כהן

Louis Armstrong - What a Wonderful World
ולמרות הכל או בזכות הכל, עם הקשיים, האסונות, המלחמה והזיהום, כשמסתכלים על הדברים הקטנים כמו צבעי הקשת, עננים או ששונים אדומות, קשה שלא להתפעל מהחיים או להיאנח באושר. כדי שנמשיך להנות מכל זה חשוב להיות מודעים לסיביה שלנו , לפעולות שלנו שמשפיעות על העולם  ולחשוב מה הדבר הקטן שאנחנו יכולים לעשות היום כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר?
שורה תחתונה: "And I think to myself-what a wonderful world"

ברי סחרוף - חם על הירח
מה חשבתם שלא ניתן לכם אלטרנטיבה? שיר בונוס למקרה שמשהו כאן לא יסתדר, תמיד אפשר לברוח לירח. אומרים שחם שם. חם מאוד.
שורה תחתונה: "יהיה לנו טוב, לא נוכל להפסיק לאהוב".