טקס פרסי אמטיוי אמריקה 2014 (צילום: Michael Buckner, GettyImages IL)
שיעורי בית בקורס "הפוליטיזציה של ביונסה": טקס פרסי אמ.טי.וי | צילום: Michael Buckner, GettyImages IL

שנת הלימודים בבתי הספר כבר התחילה, השנה האקדמית בפתח, וזה בדיוק הזמן לבדוק אילו קורסים מעניינים מציעות אוניברסיטאות אמריקניות בתחום המוזיקה הפופולרית. אתר "בילבורד" ריכז את הרשימה הכוללת כמה מהמוסדות להשכלה גבוהה המובילים בארצות הברית, שילמדו בשנת הלימודים הקרובה (או לימדו בשנים האחרונות) קורסים שבמרכזם השמות הכי נוצצים.

כן, מסתבר שלא רק המילים האל-מותיות של יוצרים כמו לאונרד כהן ובוב דילן עוברות ניתוח מעמיק - יש כוכבי מוזיקה אשר לדעת האקדמיה ב-U.S שווים כבר היום מחקר מדעי, תופעה שמוכיחה עד כמה תרבות הפופ מושרשת בהווייה האמריקנית. דמיינו לעצמכם ללמוד קורס באחד מעשרת הנושאים הבאים:

"הביטלס" ב-UCLA: האוניברסיטה הגדולה של מדינת קליפורניה היא רק אחד מהמוסדות המציעים קורסים אודות ארבעת המופלאים. רק דמיינו לעצמכם שיעור שכולו דיונים ב"סרג'נט פפר" או "אייבי רואוד". מרצה אורחת מהחלומות: פרדה קלי - המזכירה של בראיין אפשטיין.

"הפוליטיזציה של ביונסה" באוניברסיטת רטגרס: הביצוע של קווין בי בטקס פרסי אמ.ט.וי אחרון, עם הכיתוב הענק "פמיניסטית" מאחוריה, יכול לספק הרבה חומר לשיעורים.  מרצה אורחת מהחלומות: סולאנז'.

מיילי סיירוס, מדונה (צילום: Chris Polk, GettyImages IL)
"הסוציולוגיה של מיילי סיירוס", מדונה כתופעה" | צילום: Chris Polk, GettyImages IL

"הסוציולוגיה של ההיפ הופ: העליונות של ג'יי זי": באוניברסיטת ג'ורג'טאון: הבעל של ביונסה מקבל גם הוא קורס משלו, מה שיאפשר לסטודנטים להעמיק בפענוח סוד ההצלחה שלו. מרצה אורח מהחלומות: קנייה ווסט (ולא לדאוג - יש גם קורס אחר שעוסק ביחסי הגומלין שבין שני הכוכבים).

"התיאולוגיה של ברוס ספרינגסטין" באוניברסיטת רטגרס: על פי הדיווחים הקורס הזה בוחן טקסטים של ספרינגסטין מארבעים שנות הקריירה שלו. מרצה אורח מהחלומות: כריס כריסטי

"ליידי גאגא והסוציולוגיה של התהילה", באוניברסיטת דרום קליפורניה: הקורס צפוי להתמקד במערכות היחסים שמנהלת הכוכבת מול הקהל שלה בעידן המדיה החברתית. מרצה אורחת מהחלומות: ליידי סטארלייט.

"הפנומנולוגיה של הביצועים: דיוויד בואי", באוניברסיטת דרום מיין: קורס שעוסק בקריירה של בואי, ובטשטוש הגבולות בין האמנות הגבוהה ופופ.מרצה אורחת מהחלומות: טילדה סווינטון.

אין תמונה
"הסוציולוגיה של ההיפ הופ". ג'יי זי עם ביונסה

"הסוציולוגיה של מיילי סיירוס: גזע, מעמד, מגדר ומדיה", במכללת סקידמור: קורס שעוסק ברצינות (כנראה) בניכוס תרבותי, טוורקינג, וחגיגות ברחבי בארצות הברית. מרצה אורח מהחלומות: בילי ריי סיירוס.

"הערעור הטקסטואלי של טופאק שאקור", באוניברסיטת וושינגטון: יש הרבה קורסים שעוסקים בטופאק שאקור בארצות הברית. הקורס הזה מתמקד בניתוח מעמיק לו ראויים הטקסטים העשירים שלו. מרצה אורח מהחלומות: 50 סנט.

"מדונה - התופעה", באוניברסיטת אמסטרדם: הקורס הזה נפתח ב-1997 ועוסק באספקטים שונים של מלכת הפופ - המוזיקה שלה, הסרטים שלה, השפעתה על כוכבניות צעירות. גרסה מעודכנת של הקורס צריכה לכלול גם את חשבון האינסטגרם שלה. מרצה אורחת מהחלומות: בריטני ספירס.

"עסקי המוזיקה של מייקל ג'קסון", באוניברסיטת אטלנטה קלארק: קורס עסקי שמתמקד בשיטות העבודה העסקיות של מלך הפופ בשנות השיא שלו. מרצה אורח מהחלומות: קווינסי ג'ונס.

ברוס ספרינגסטין 2013 (צילום: Gettyimages IL, getty images)
"התיאלוגיה של ברוס ספרינגסטין" | צילום: Gettyimages IL, getty images