את יעל איזנברג בת ה-19, אתם מכירים מתפקידה בסדרה "האלופה 3", בה שיחקה את דמותה של חגית שקד, החברה הטובה של דפי (מאיה שואף), שמתאהבת ברובי קמחזי (אור בן מלך).

אבל איזנברג היא לא רק שחקנית בתחילת דרכה. בימים אלה, ובזמן שהיא משרתת שירות צבאי מלא כמדריכת חי"ר בבסיס בדרום, היא משיקה את קליפ הבכורה שלה "התמכרתי", שביימה פולה זן. את השיר, כמו את כל השירים שלה, כתבה איזנברג והלחינה בעצמה.

גם לבחורות יפות שוברים את הלב

"התמכרתי לכל מיני דברים", מסבירה איזנברג. "המילים נכתבו לפני שלוש שנים כשהייתי בת 16 על תקופה מסוימת שעברתי בה אהבה נכזבת. אבל היום כשאני מבצעת אותו אז הוא נוגע בעוד המון דברים שאז לא חשבתי עליהם והיום כן, וזה תמיד מרגש כל פעם".

-מה זאת אומרת אהבה נכזבת, שברו לך את הלב?
"לא בדיוק שברו לי את הלב. זה סיפור שהסתבך בתוך עצמו. הלב עבר טלטלות ולב בגיל 16 זה דבר מאוד רגיש. גם של בת 19 וחצי זה רגיש, אבל אז היה המון רגש בתוך כל הסיפור".

- את בחורה יפה, מי יעז לזרוק אותך?
"תתפלא. זה קורה גם ליפות, ועוד איך".

יעל איזנברג (צילום: תומר פולטין)
"לב של בת 16 זה דבר רגיש". יעל איזנברג בהופעה | צילום: תומר פולטין

-את יותר שחקנית או זמרת?
"אני לא מצליחה כמעט אף פעם לענות על זה. כל עוד אני אוכל ויתאפשר לי אעשה את שני הדברים, שעושים לי הכי טוב באופן כללי. יש תקופות שזה יותר חזק ויש תקופות שזה, אני לא מסוגלת לבחור בין השניים. בגיל צעיר, לפני 'האלופה', שיחקתי בערוץ הילדים. בתיכון שיחקתי בסרט של יקי יושע שייצא בקרוב".

"לא מתחרטת שלא הלכתי לתאטרון צה"ל או להקה צבאית"

איזנברג גדלה בשכונת צהלה בצפון תל אביב. אביה, רן איזנברג, היה טייס קרבי משך שנים. עד התיכון הלכה לצופים ואחר כך הצטרפה למגמת התאטרון בתיכון "אלון" ברמת השרון ("שלוש השנים המדהימות ביותר שהיו לי בחיים"). בחצי שנה שנותרה לה עד הגיוס הצטלמה ל"אלופה 3", ועם כל זה שירות בתאטרון צה"ל או להקה צבאית לא עמד על הפרק. "לא ניסיתי ללכת בכיוון הזה ואני לא מתחרטת", היא אומרת. "אני אוהבת להיות מדריכת חי"ר, זה תפקיד קשה ומעניין ומאתגר בעיקר".

-מה יותר קשה - יום צילומים או הקלטות, או להיות בשטח עם החיילים?
"בשטח עם החיילים. יום צילומים והקלטות זה נורא מתיש, אבל זה התשישות הכי טובה שאני יכולה לבקש וכאן זה תשישות אמיתית, אבל גם חוויה".

יעל איזנברג 1 (צילום: תומר רץ)
מתה להשתחרר ולהתחיל קריירה. יעל איזנברג | צילום: תומר רץ

-מתי הקלטת את השיר וצילמת את הקליפ?
"הקליפ צולם ביום צילומים אחד, שלושה ימים לפני הגיוס וההקלטות נעשו לפני במהלך כמה שבועות. הקלטתי לפני שנה דיסק דמו פשוט עם השיר 'הלוואי'. עבדתי באולפן הביתי של עומר לשם שהוא מוזיקאי וחבר טוב, יחד עם איתי מזילו על תקן מפיק מוזיקלי. ההקלטות היו ביתיות, יחד עיבדנו את השיר וזו היתה חוויה מדהימה. ממש הרגשתי שאני עושה משהו שהתחלתי מאפס, עצמאי לחלוטין, ועומר ואיתי באמת מדהימים".

"אני לא חושבת שהקליפ בוטה, הוא על גבול הכלום"

-את שוכבת בקליפ על אחד מהם, אתם זוג?
"אני שוכבת שם על איתי. אנחנו ממש לא זוג, פשוט חברים טובים. אני לא חושבת שזה בוטה. גם איך שזה מצולם ומה שקורה שם, זה על גבול הכלום. סך הכל מצחקקים. היינו מובכים מהסיטואציה וזה יצא בעיני מתוק ומצחיק. הם חברים נורא טובים והסיטואציה משעשעת".

-מי השפיע עליך?
"יש המון, גם מחו"ל גם מהארץ. ניק דרייק הוא אחד האמנים שמשפיעים עלי ומרגשים אותי מאוד מאוד, ויש הרבה יוצרים ויוצרות בארץ שהם על סף פריצה שאני שומעת אותם כבר כמה זמן. עינב ג'קסון כהן מדהימה בעיני".

-יש לך עוד שירים?
"בהופעת ההשקה לקליפ היו 13 שירים, רובם פשוט לא מוקלטים עדיין. יש לי בעיקר קטעי וידיאו מהופעות. אני מאוד מחכה לשחרור ואז אני אוכל להתחיל התחלה נקייה של דברים שאני רוצה לעשות. כל מה שקורה תוך כדי הצבא אני עושה נכון לפי מה שנראה לי. בינתים הופעת ההשקה לקליפ היתה ממש כיף, עם בס ופרקשן. נחכה לראות מה שיקרה איתו ונראה לאן ממשיכים, אני לא בדיוק יודעת".

>> דנה לפידות בפסגת מצעד ההשמעות, עידן עמדי שני