מיקה קרני 2009 (צילום: שירי יונגמן)
"לא ויתרתי, גם על 3 ורסיות לאותו שיר". מיקה קרני | צילום: שירי יונגמן

שתים עשרה שנה חלפו מאז פרצה מיקה קרני לחיינו עם "מיטשל" ועם אלבום הבכורה. וכדי להמחיש כמה הזמן עבר מהר, אז יותם, בנה הבכור, כיום כבר בן 20, וקרני עומדת להוציא בסתיו הקרוב את אלבומה השמיני שייקרא "חור בלב", בו היא מתייחסת לראשונה כיוצרת להפיכתה לאם בגיל 17. השיר הראשון מהאלבום, "נהר הזמן", שגם זכה לקליפ מרהיב, כבר מושמע יפה ברדיו והיום מוסיפה אליו קרני את "פתאום הגיע קיץ", שמפתיע בסאונד היחסית כבד והרוקנ'רולי שלו.

"כן, זה מדהים איך שהזמן עובר מהר", מסכימה קרני. "וזה מתקשר לאלבום החדש, שמה שחדש בו מבחינתי זו הכתיבה, שבה אני מדברת עם עצמי על דברים שפעם בכלל לא התעסקתי איתם. כמו כל הסיפור שלי בחיים, שהייתי אמא מאוד צעירה, עזבתי את הבית בגיל צעיר וגידלתי ילד בעודי מגדלת את עצמי. יש כל מיני דברים שעברו מאז, 20 שנה, שהיום אני יכולה להסתכל בפרספקטיבה, להבין מה קרה שם.

"יש שירים בתקליט שבהם אני על סף בכי"

"התעסקתי עם זה הרבה בתקליט. זה להוציא דברים מאוד עמוקים. גם בשירה, בביצוע, זה יוצא החוצה. יש שירים שבהם אני על סף בכי. כל פעם שאני נוגעת בהם יש המון אמירה, וגם ברגע שאתה מתעסק עם מה שכל כך יקר לך, אז לא ויתרתי על עיבודים והפקה, כולל 3 ורסיות לשיר, עד שהייתי מרוצה".

-מה היה צריך לקרות כדי שתגיעי לזה?
"זה הכל ביחד. הגעתי למנוחה ולנחלה מבחינה אישית ומשפחתית, אז אתה מרשה לעצמך לעשות דין וחשבון ולחשוב מה היה. כשאתה מפסיק לרוץ את נזכר שהרבה שנים ברחתי ממשהו ורדפתי, ועכשיו אני עם משפחה ענפה. לכל אחד מאיתנו יש ארבעה ילדים. יש לנו 3 בנות משלנו פלוס הבן שלי והבת של מיקי (שביב).

"מבחינה מוזיקלית יש לנו אולפן בבית ואז את לא דופק חשבון לשעות אולפן. זה נותן כזה חופש אמנותי ופריבילגיה וזו פעם ראשונה שבאמת לא התפשרתי על כלום. שרתי שוב ושוב, ושוב מיקססנו, עד שהרגשתי שזה זה".

"האלבום נשמע כמו כל מה שעשיתי עד היום"

-עברת בקריירה הרבה סגנונות מוזיקליים, הפעם זה רוקנ'רול?
"בתקליט יש כל מיני דברים, מישהו אמר לי שזה נשמע כמו כל מה שעשיתי עד עכשיו. אנחנו חיים בעולם שזה כבר לא צריך להיות אחיד מבחינה אמנותית. אז באלבום הזה יש מהכל, חוץ מאלקטרוני, ויש בו באמת יותר רוק מכל מה שעשיתי עד היום. 'פתאום הגיע קיץ' הוא יציאה מסוימת, אבל לא כל האלבום הוא כזה. כל שיר שנוציא יהיה קצת אחר. כיף שאפשר לעשות את זה היום".

-ובהופעות?
"בהופעות יהיו 6 שירים מהאלבום הזה ולהיטים מהעבר. אני גם אעבוד עם נגנים שאף פעם לא ניגנתי איתם. נתחיל להופיע בספטמבר והאלבום אולי באוקטובר, אבל אני לא מתחייבת. אולי צריך יותר מאוחר, יותר זמן, שזה יקרה יותר לאט. יש עוד המון שירים להוציא, ייצאו הרבה סינגלים. וזה לא שאני מאוכזבת, כי "נהר הזמן" הושמע הרבה יותר ממה שציפיתי. הוצאתי אותו כמשהו מתון מאוד 'מיקה קרני', ועכשיו שיר שדי מפתיע ברוקיות שלו. אגב, אנחנו עדיין מופיעים בכל שישי אצלנו בבית באמירים, אתה מוזמן".