"כבר מזמן הבנתי שמשהו בי מושך אש. במקום בו לזמרים אחרים יחליקו אני אדליק מדורה. עם הזמן למדתי לחיות עם זה, לצחוק על זה, להתעלם מזה ולפעמים עדיין להתרגז ולכעוס. אני בסך הכל בן אדם", אומרת מאיה בוסקילה עם השקת אלבומה החדש "שוברת שתיקה". 

בוסקילה ציינה את המאורע אמש בהופעה חגיגית עטורת סלבס במועדון התיאטרון ביפו, במהלכה העניקה לקהל טעימה נדיבה ממופע הבמה החדש שלה, שיצא לדרך בימים אלה בעקבות האלבום.

על הניהול האמנותי והמוזיקלי מופקד לואי להב. מדובר באלבום האמור להמציא את מאיה בוסקילה מחדש, אחרי הפרידה המתוקשרת ממנהלה האישי רוברטו בן שושן והמעבר לחברת התקליטים "הד ארצי". 

להב, שהופקד על הפרויקט, שכנע אותה לכתוב ולהלחין בעצמה את רוב שירי "שוברת שתיקה", ניקה את שירתה ממניירות, עטף אותה באריזת הפופ-רוק האצטדיונים הנוצצת החביבה עליו ובדיעבד הכיר לה לראשונה את הפן המפרגן של מבקרי המוזיקה בארץ.

"אני עדיין המומה מתגובות המבקרים", אומרת בוסקילה, "פרגנו לי בעבר, אבל אף פעם לא ברמות כאלה. זו הרגשה נפלאה, בעיקר בגלל החומרים הכל כך אישיים עבורי. לא חשבתי שתהיה דעה אחידה בין הקהל והביקורת"

-החזרה שלך לפעילות מוזיקלית לא הייתה קלה. הסינגלים "שוברת שתיקה" ו"לנשום" זכו בזמנו להשמעות מינוריות.
"נכון. היה צריך את 'שלום', הסינגל הנוכחי, כדי שהרדיו ייפתח בפני שוב וגם זה בינתיים בעיקר בתחנות האזוריות. זה תהליך שאני מבינה, גם אם הוא מצער. כל הזמרות הגדולות שאני אוהבת בחו"ל ממציאות את עצמן בכל אלבום מחדש, אבל לקהל ולתקשורת בישראל הרבה יותר קשה לקבל שינוי. אמרו לי אנשים, שכבר שמעו את האלבום החדש, שהאזנה ראשונה השאירה אותם בתחושה לא סגורה. לא ממש הבינו מה ניסיתי לעשות. אחרי כמה האזנות הם כבר התמכרו. 'לנשום', בעיני, זה שיר שהרדיו פספס, אבל הוא יתגלה מחדש בהופעות החיות. 'רכבת אקספרס' יהיה הסינגל הבא, ואני מאמינה שגם הוא יתפוס בגדול".

-זו המטרה שלך עכשיו? להמציא את עצמך מחדש בכל אלבום?
"אשמח אם זה מה שיקרה, אבל התהליך הוא קודם כל פנימי. אי אפשר להחליט לעשות שינוי קיצוני רק כי מתחשק. באלבום 'שוברת שתיקה' הצטברו בתוכי המון רגשות וסיפורים אישיים עלי ועל אנשים קרובים אלי, שהרגשתי שזה הזמן להוציא אותם החוצה".

אין תמונה
"היום אני כבר לא משוויצה"

"מראש ידעתי שהפעם אני עושה קודם כל אמנות ורק אחר כך להיטים, למרות שאני חושבת שהצלחנו לשלב. האמת הפנימית שלי נמצאת בכל שיר, אבל יש גם להיטים שילוו אותי שנים. כשאתה יוצר, זו תמיד קודם כל האמנות. צביקה פיק, כשהוא יושב על הפסנתר בבית ומלחין שיר, עושה קודם כל אמנות. רק אחרי שהשיר המוכן מגיע לקהל הרחב מתחילים לדבר עליו במונחים של 'להיט'".

-יש שיר באלבום שמרגש אותך יותר מהשאר?
"זו שאלה קשה. כמו לבקש מאמא לבחור את הילד שהיא הכי אוהבת. אולי 'לשנות אותי'. אני נמסה בכל פעם שאני מבצעת אותו. אם חייבים לציין רק אחד, אז זה השיר".

-לגבי הגיוס לצהל, נטען שזה היה מהלך יח"צני לקידום האלבום. בדיעבד, את חושבת שאולי זו הייתה טעות?
"אפילו לא לשנייה. לזה התכוונתי כשאמרתי שאני 'מושכת אש'. היה ברור שיהיה לתקשורת מה להגיד על הגיוס לצה"ל בגיל 30, אבל זה היה משהו ששנים חלמתי לעשות ונוצר עיתוי מתאים לסגור חשבון עם החסך הזה בחיי. אני שלמה עם הצעד לחלוטין. באוקטובר אני חוזרת למסגרת הצבאית לארבעה חודשים, במהלכם ארצה לתלמידי כיתות י"א וי"ב על השתמטות מצה"ל".

מאיה בוסקילה תופיע במועדון הבארוק בבאר שבע בחמישי הקרוב, 19/9, ב-21:00.