שלמה להט ז"ל, שכונה צ'יץ', הלך הבוקר לעולמו בגיל 86. צ'יץ' נחשב לראש העיר הדומיננטי והאהוב ביותר של העיר תל אביב בעשורים האחרונים, זה שהפך אותה לבירת התרבות ול"עיר ללא הפסקה", זה שניקה את הים, שיפץ את הטיילת, החייה את התאטראות, המוזיאונים, האופרה, וגם את השכונות והרחובות.

צ'יץ' היה גם זה שכינה את תושבי תל אביב שברחו ממנה בזמן מלחמת המפרץ "עריקים", ועורר סערה ציבורית. בחייו אף זכה שתיקרא להקת נוער על שמו, "השכנים של צ'יץ'", בה החלו את דרכם כוכבים כמו יהודה לוי, יעל בר-זוהר ונועה תישבי.

בחרנו להיפרד מצ'יץ' ז"ל בעשרה שירים שמייצגים את העיר תל אביב בעשורים האחרונים. מ"לא נרדמת תל אביב" של דני רובס ו"גרה בשינקין" של מנגו, דרך "על גגות תל אביב" של אלונה דניאל ו"רכבת לילה לקהיר" של משינה, ועד ל"בחום של תל אביב" של שרית חדד ו"יא חביבי תל אביב" של עומר אדם במצעד הגאווה.

זו תל אביב ש"מתנמנמת בחום, לשפת הים התיכון", כמו ששורר חמי רודנר ב"הביאו את הסתיו" של להקת "איפה הילד", ותל אביב שמחפשת דירה בפלורנטין ב"מכה אפורה" של להקת "מוניקה סקס". תל אביב שהיא גם זכרונות מ"התחנה הישנה" של טיפקס, וגם הגעגועים לירושלים של "הדג נחש".

ממציא "עיר ללא הפסקה" (צילום: פלאש 90)
יהי זכרו ברוך. שלמה להט ז"ל (צ'יץ') | צילום: פלאש 90