לרגל ט"ו באב, חג האהבה העברי, פנינו לאחד עשר אמנים מובילים בתחומם, וביקשנו שיבחרו את שירי האהבה האהובים עליהם ביותר, אלה שהיו שמחים להקדיש לבני או בנות הזוג שלהם. הבחירות שנעשו בשקידה ומתוך אהבה כנה, הן בחלקן מפתיעות, מרתקות, מרגשות. כל אחד מהאמנים קיבץ את השירים שלו וסידר אותם בסדר שנראה לו הכי מתאים, והתוצאה היא 11 קסטות מיקסטייפ מצוינות, שאפשר להעביר איתן שעות של געגוע, כמיהה ותשוקה.



במיקסטייפ המגוון של נינט טייב אפשר למצוא את אביתר בנאי וג'ימי הנדריקס, ג'ון לנון והסטוג'ס, טום וויט סונה דל ריי, את הביטלס וגם את ביונסה. מעניין מה הרגישה נינט כשבחרה את " Drunk in Love" ועל מה חשבה בבחירה של ""I Wanna Be your Dog. והכי מעניין למי היא מקדישה את "עד מחר".

 

רמי פורטיס החל את הקריירה שלו כתאורן של להקת "תמוז" ולכן טבעי שיבחר בשירם "סוף עונת התפוזים".  טבעי שהוא יבחר גם ב-" love song " של הקיור. אפשר למצוא אצלו קלאסיקות כמו "harvest moon" של ניל יאנג לצד שירים חדשים יחסית כמו " where are we now" של דיוויד בואי המבוגר. הוא שם את ידו על האיכות של קייט בוש ב" Running Up That Hill", אבל גם על המתקתקות של "קראודד האוס" ב" don't dream its over". לצידם מככבים אצלו הביטלס, הרולינג סטונס וג'ון לנון, כי כשמדובר באהבה חוזרים לפעמים לשנות הנעורים.

 


שלומי שבן מפתיע עם זוהר ארגוב, ובטבעיות בוחר בבוב דילן. הוא נתפס בתמימות של שלמה גרוניך ב-"שיר אהבה טרי", אבל גם בפרברטיות של סרז' גינזבורג. הוא הכי גבר ב-"I'm your man" של לאונרד כהן, והכי עצוב ב-"sad sad song" של מ.וורד. נינה סימון בקלאסיקה שלה "wild is the wind" וענקים כמו צ'ט בייקר, טום ווייטס וג'ון קיל משלימים מיקסטייפ מדהים.


 גלעד כהנא מרקד בין "last nite" של הסטרוקס ל-"dancing queen" של אבבא. הוא הכי "Easy" עם סון לו והכי לא ב-"ballad de melody nelson" של סרז' גינזבורג. אצלו מככבים גם "ומפייר וויקאנד" וגם ארז הלוי, בשיר אהבה ליד, וכמובן הסמית'ס הנפלאים ב-"please please please let me get what i want" ודיוויד בואי (האמן שהכי הרבה אמנים בחרו בו) ב-"john i'm only dancing".

 

גם דודו טסה אוהב עם דיוויד בואי, ב-"Let's Dance" הסקסי, ויודע להיות הכי רומנטי ב-"Something", מלא תשוקה ב-"מרוב אהבה שותק" של יוסי בנאי, מתענג על "עלם חמודות" של ישי לוי ועל "Bluebird" של פול מקרטני. גם אצלו תמצאו את נינה סימון וזוהר ארגוב, אבל גם באלביס קוסטלו עם "So Like Candy".

 

 

עד כמה חזק הקשר בין אהבה לסקס? "מוניקה סקס" מוכיחים שהוא בלתי ניתן להפרדה. אבל גם הם נמסים מג'ון לנון ב-"Women", סינדי לאופר ב-"True colors", ואריק איינשטיין ב-"אני אוהב אותך היום". מסתבר שאבבא הם טרנד קטן, וכאן הם מיוצגים על ידי "knowing me knowing you". ואם כבר קיטש - "Careless whisper" של ווהאם מספר 1. לצד בוב דילן, סוניק יות', xtc, סיד בארט והקולגה ערן צור.

 

המסע של קרולינה בעקבות האהבה מתחיל בשאלה "אם זאת אהבה?" של מזי כהן ב"פרמיירה", עובר ב-"Lately" של סטיבי וונדר, דרך "I wanna give you some love" של בוב מארלי ולוריין היל, היא מפתיה ב-"לשיר איתך" של בעז שרעבי ושושנה דמארי, ונעה מזרחה ל"אלינור" של זהר ארגוב, "מאמי" של ארנון צדוק ועד ל-"אינתה עמרי" של אום כלתום. ואיך אפשר בלי "מרוב אהבה שותק", בביצוע של בעז בנאי ודיוויד בואי.

 

למשה פרץ יש טעם מגוון ועדין, עם זיקה ללהיטים גדולים. דודו טסה ב-"מעליות", שלומי שבת ב-"יש לך", ישי לוי ב-"תודה" וליאור נרקיס ב"אם תרצי" באגף הישראלי, יחד עם "לא יכול להוריד ממך את העיניים" של מאיר אריאל, שפרץ עצמו ביצע. באגם הלועזי נמצאים פסנג'ר עם "Let her go", סלין דיון עם "The power of love", ברונו מארס של "just the way you are", מרק אנתוני עם "My baby you" ואפילו שנייה טווין ב-"From this moment".

 

 

 זאב נחמה הלך על קלאסיקות: "love of my life" של קווין, "אנג'י" של הרולינג סטונס, "all my loving" של הביטלס ו-"nothing compere to u" של שינייד אוקונור לפתיחה. ואז המנות העיקריות: מתי כספי ב"ברית עולם", ישי לוי ב"האחת שלי", סרג׳ גינזבורג וג׳יין בירקין ב-"Je T'Aime / Moi Non Plus", בוב דילן עם "שרה" ו"חשמל זורם בכפות ידיך" של רותי נבון.

 

 האהבה של רועי פרייליך מודרנית עם "the modern lovers" של אסטרל פליין, מתפשטת עם "underwear" של פאלפ, יפה כמו ביונסה ב-"the beautiful ones", חגיגית כמו "the whole of the moon" של הוואטר בויז ופולחת את הגוף כמו "arrow through me" של פול מקרטני. ואיך אפשר בלי "ברלין" של לו ריד" ו"wild is the wind" של דיוויד בואי. אל גרין, דה צ'ויס וטי רקס משלימים מיקסטייפ נהדר.

 

הטעם של שלושת חברי להקת "ועדת חריגים", דן בלוך, יובל גוטמן ויובל הרינג נע בין רוברט ווייאט, סיד בארט וה"וולווט אנדרגראונד", לבין דיוויד ברוזה ואלביס פרסלי בשירים הכי קיטשיים שלהם. הם פותחים חזק עם "Sowing The Seeds Of Love" של "טירז פור פירז" ומכאן ממשיכים עם "Public Image Limited" ב-"his Is Not A Love Song", אחריהם The Incredible String Band עם "First Girl I Loved" וגם "Tiger Trap" של "Beat Happening" ו"Thirteen" של "Big Star".