סר קליף ריצ'ארד, כוכב הפופ הבריטי בן ה-72, שמחזיק בכמה וכמה שיאים בקריירה, יגיע לישראל הקיץ, לצמד הופעות שיתקיימו בהיכל נוקיה בתל אביב ב-11 וב-13 ביולי. אחרי שכל הכרטיסים למופע הראשון נמכרו - החליט ריצ'ארד להוסיף הופעה בארץ, אליה יגיע לראשונה מאז שנת 88'.

ריצ'ארד עוד זוכר את ביקורו הראשון כאן ב-1963, כשהמעריצים הקיפו את המטוס ולו לא נותר אלא לחייך אליהם, ולפרוץ בצחוק גדול בזמן שראשו נזרק לאחור. מבחינתו יש להופעות בארץ ובכלל להופעות שלו ברחבי העולם חשיבות גדולה: "אני לא יודע עוד כמה שנים אחיה, לכן אני רוצה להגיע לכל מיני מקומות ולהופיע בפני אנשים שמעוניינים לראות אותי מופיע ולשמוע את המוזיקה שלי".

קליף ריצ'ארד מופיע על במות כבר 55 שנה, וממש לא מרגיש פאתטי: "אנחנו הרוקנ'רול, לכן אני לא מרגיש פאתטי בכלל, ממש לא. אם לא היינו מתחילים את הרוקנ'רול אז, היום לא היה כלום. אני לא חושב שזה משנה אם ג'סטין ביבר הוא בן 17 או 70. למעשה, אם יהיה לו מזל, הוא יישמע אותו דבר בגיל 70. אני חושב שהוא פרפורמר טוב מאוד".

בשנות ה-50' וה-60' נחשב קליף ריצ'ארד ל"תשובה הבריטית" לאלביס פרסלי, "מלך הרוקנ'רול" האמריקני, ובין השניים שררה יריבות, בעיקר בין מועדוני המעריצים שלהם. ריצ'ארד אומר היום שהכל היה המצאה של התקשורת: "אלביס היה ההשראה שלי. אם לא היה אלביס בטוח שלא היה קליף ריצ'ארד", הוא אומר על עצמו, ומוסיף: "ויש לי הרגשה שבלי אלביס גם לא היו הביטלס". אלביס וקליף לא נפגשו מעולם, והיום ריצ'ארד מצטער על כך שלא ניצל את ההזדמנות: "עשיתי טעות גדולה כשסירבתי לפגוש אותו אז, לא היה לי מושג שהוא ימות כל כך צעיר".

המצב הפוליטי באיזור ממש לא מרתיע את ריצ'ארד, שאומר באומץ: "אופיע בכל מקום שיזמינו אותי אליו. כשאני מוזמן לישראל אני לא מוזמן על ידי איזה פוליטיקאי, אני בדרן, אני מופיע בכל מקום. הייתי מופיע בפלסטין אם הם היו מזמינים אותי".

>> אלוהים, ראיתי את הביטלס מופיעים, ועוד בחולון