קואקס (צילום: ניצן אורן)
"אנחנו חיים את הרוקנ'רול". קואקס | צילום: ניצן אורן

רועי "ויטו" פלג, 24 עוד חודש, הסולן וכותב השירים של להקת הרוק קאוקס נמצא בסוג של "היי". השעה היא חצות וחצי, והלהקה מוציאה מחר (היום) סינגל שני בשם "בחורות עם גיטרות". חלום הרוקנ'רול עליו חולמים ויטו וחבריו בשלוש השנים האחרונות נראה קרוב מאי פעם. מי יודע, אולי בסוף גם ייצא להם מזה סקס עם מעריצות. בינתיים הם עתיגיםמלהשתתף בסדרת התעודה "רוק רימון", שתשודר בקרוב בערוץ 24.

"השיר הזה 'בחורות עם גיטרות' הוא הלהיט אחושילינג הכי גדול שלנו בהופעות", מסביר ויטו. "עשינו משאל בפייסבוק ונתנו לקהל לבחור את הסינגל השני. המעריצים בחרו אותו פה אחד. הערב (שלישי) אנחנו מופיעים בברזילי בתל אביב בשעה 22:00 והקטע הוא שנעשה שם תחרות 'אייר גיטאר' בין בנות שיעלו כאילו לנגן איתנו על הבמה. הקהל יצביע והזוכה תקבל גיטרה בעיצוב מיוחד של הלהקה. זה מגניב וכבר קיבלנו על זה הרבה תגובות. לפנינו יהיה מופע פותח של להקת 'נימה אופטימה'. אחרינו יהיה דיג'יי של גלאם רוק שירקיד עד הבוקר. יהיה פיצוץ".

"אם נמצא גיטריסטית שנראית טוב אולי נצרף אותה ללהקה"

-יש הרבה בנות בהופעות?
"40 אחוז או 30 אחוז. הן מגיעות בשביל הגיטריסט החתיך שלנו עומר סווינגר. הבנים באים בשביל הרוקנרול. הקונספט של בחורה עם גיטרה זה הכי רוקנ'רול שיכול להיות. כי רק חסר הסמים להשלים סקס ורוקנ'רול. אם נמצא גיטריסטית שנראית טוב אולי נצרף אותה ללהקה, בקטע הזה אני זורם".

-אתה מאמין לקלישאה של הרוקנ'רול?
"אנחנו (כולל המתופף ים ארצי והבסיסט "חתול בשק") חיים רוקנ'רול כל היום. סקס גם קורה אבל אפשר יותר (צוחק). הקלישאה מייצגת את מה שאנחנו מחפשים ועובדים עליו הרבה זמן".

-נשמע שאתם מושפעים מרוק כבד של האייטיז.
"בדיוק. בון ג'ובי, מוטלי קרו, סקיד רואו, איירוסמית', גאנז נ רוזס".

"עכשיו אנחנו כבר נשמעים ממש כמו להקה"

-מאיפה השם הזה, "קואקס"?
"KO-X זה שם של כבל שהתעסקנו איתו. אבל כבר שמענו כל מיני המצאות, למשל ש"קו" זה "יחד" ו-"X" זה "משתנה", כלומר סוג של פרדוקס. יש הרבה תגובות על השם".

-מתי ייצא האלבום?
"אנחנו מופיעים כבר 3 שנים, חרשנו מאות הופעות בכל הארץ. יש עלינו דיבור חזק בהרבה מקומות. הוצאנו 3 EP מקוצרים שנמכרים ברשת 'בילאבונג'. עכשיו אנחנו לוקחים משם ומוסיפים שירים חדשים כדי ליצור אלבום אמיתי ראשון שייצא בינואר, כי עכשיו אנחנו כבר נשמעים ממש כמו להקה".