אין תמונה
"אין לי בעיה שזוכרים אותי כ'בר משמש', זה מחמיא לי". אליעד נחום

את אליעד נחום אתם מכירים כילד "בר" מהסדרה "שמש" וכחבר של חגית יאסו, זוכת "כוכב נולד", אבל בגיל 21 ולקראת השחרור משירות בלהקה צבאית, החליט נחום לפתח את קריירת השירה שלו. זה קורה לו עכשיו עם הסינגל "Moving" שיוצא כעת, של שלישיית מפיקי המוזיקה האלקטרונית "Trip L", שנחום הוא כרגע זמר-הבית שלה. יחד איתם הקליט אלבום שלם בשם "Ready, Set, Pop".

"הכרתי את ערן מ'טריפל' בבית ספר 'מיוזיק', שם הוא שמע אותי שר", מספר נחום. "ביקשתי שינגן קלידים לקטע שלי בעברית ושרנו עם הגיטרה. אחרי חצי שנה הוא התקשר לשאול אותי על שיר באנגלית במטרה לשתף פעולה. באתי, שרתי היה חיבור ונולד אלבום. אנחנו כבר עובדים שנתיים. כל אחד תורם בהכל – מילים, לחנים, הפקה, הם מפיקים ואני מבצע".

-בדרך כלל בדאנס בוחרים זמרות לשיר.
"לאו דווקא. מי שם לב רואה שההיפ הופ באמריקה הולך לכיוון של דאנס, זה כרגע הדבר החם וזה משהו שאהבתי תמיד, עוד משנות ה-90', זו מוזיקה שרקדתי וגדלתי עליה בבית ספר. שואלים אותי תמיד על המבטא האמריקני שלי ועל ההבנה שלי במוזיקה לועזית וזה בגלל שגדלתי על רוק ישראלי אבל גם על מייקל ג'קסון וסטיבי וונדר. מגיל קטן רקדתי ושרתי מייקל, שהיה מודל לחיקוי גדול מאוד".

"כתבתי שיר למורן מזור לאלבום שלה"

-להוציא אלבום בכורה כזמר של הרכב דאנס זו בחירה לא שגרתית לזמר ישראלי.
"הרבה אנשים הופתעו וציפו ממני לסינגל שונה אבל זה היופי והם הופתעו לטובה. אני הולך עם מה שאני אוהב ואעשה גם מוזיקה בעברית. אני גם כותב לאמנים. כתבתי שיר למורן מזור לאלבום שלה והשתתפתי בעוד פרויקטים. אני יוצר בעברית, אבל הדאנס באנגלית הרגיש לי הכי נכון. אני מתחבר לאוירה השמחה, הרקידה, הכיפית, בשלב הזה של חיי".

-כבר הופעתם?
"היתה הופעת השקה לדיסק הקודם של 'טריפל' לפני כמה חודשים שבה שרתי כמה שירים. הופעת השקה גדולה נעשה בסמוך ליציאה של האלבום ובקרוב נשיק את הסינגל. נגיע גם למועדונים ונעשה הופעות פריצה שהן חלק חשוב מההצלחה וזה משהו שאני הכי אוהב ורוצה לעשות. אין כמו להופיע".

-משנה לך הטקסט?
"כן, משנה לגמרי. רוב האלבום הוא דאנס ואתה תשמע שיש בו דברים מיוחדים, קטעים שהם יותר מוזיקה שחורה ואר אנד בי כמו 'מוג'ו' ושיר בשם 'I wanna Touch You Baby' שהוא יותר כמו פרינס ומייקל ג'קסון. זמר, כמו שחקן, צריך להעביר טקסט. והטקסט הוא באווירה של הקצב, לכן הכל קצר, הפרייזינג קצר האווירה סקסית מועדונית וכיפית".

"איך שהתגייסתי שלחו אותי לשיר לחיילים בעופרת יצוקה"

אליעד נחום פרומו (צילום: גיא בן-גד)
"הופענו בעזה במבצע עופרת יצוקה ושימחנו חיילים תחת הפגזות של טילים ליד הגבול". אליעד נחום | צילום: גיא בן-גד

-אתה מרגיש סקסי כשאתה שר?
"אני מרגיש באווירה את הביט עושה לי חשק לרקוד. חשוב שהכל יתחבר ויהיה בום לפנים. אני מקווה שזה מה שיקרה. בינתיים המשפחה אוהבים וגם החברים, אבא שלי שם את זה בפול ווליום בבית וכולם רוקדים. גם חגית יודעת שאני שר באנגלית".

-אתה בלהקה צבאית, למה לא באת לכוכב נולד?
"בגלל הצבא והאלבום והסדרה 'אליפים'. סיימתי את 'שמש' והיה חשוב לי להתמקד בבית ספר. החינוך שקיבלתי אמר ללמוד ולהוציא תעודת בגרות. ואז הגיעה להקת חיל חינוך. ממש בהתחלה הופענו בעזה במבצע עופרת יצוקה ושימחנו חיילים תחת הפגזות של טילים ליד הגבול. איך שהתגייסתי אמרו לי יש גיטריסט לך לנגן איתו בעוטף עזה. פתיחה כזאת בומבסטית עשתה לי משהו. השירות חיזק אותי וראיתי מה זה עושה לחיילים. ישר הבנתי מהשנייה הראשונה כמה זה חשוב להם. אני מאמין שעשיתי שירות חשוב ומשמעותי".

"ראיתי כמה חגית מקסימה ומוכשרת לפני כולם"

-אתה לנצח תהיה הילד "בר" מהסדרה "שמש"?
"זה קצת התחלף עכשיו בגלל הסדרה 'אליפים'. גילאי 8 עד 15 קוראים לי 'רמי' שזו הדמות משם, ומ- 18 ומעלה זה 'בר'. אין לי בעיה שזוכרים אותי כ'בר משמש', זה מחמיא לי. אבל אני רוצה שיידעו שאני עושה עוד דברים ויכירו גם צד נוסף. יש לי גם הרכב משלי חוץ מטריפל שנקרא '8 אדום' ומכירים אותי ממנו. אנחנו עובדים על מוזיקה ומנסים לעשות כמה שיותר טוב".

פפראצי חגית יאסו והחבר אחרי הגמר (צילום: אורטל דהן)
"אני עוזר לה כמה שאני יכול, במה שהיא צריכה, הכי מפרגן בעולם". חגית יאסו ואליעד נחום אחרי הגמר | צילום: אורטל דהן

-איך זה להיות החבר של חגית יאסו?
"לה אומרים 'חברה של אליעד' ולי אומרים 'החבר של חגית'. נהיה מץ' חמוד ומצחיק. הכרנו בלהקה, בחזרות למשלחת שנסעה להופיע בארה"ב כדי לגייס כספים לחיילים, הכרנו והפכנו להיות בני זוג. אני מכיר אותה כמעט ארבע שנים, התגייסנו ביחד. היינו ידידים טובים ורק בחזרות התחברנו בקטע רומנטי יותר. היתה בינינו כימיה מאוד טובה. היא מקסימה ומוכשרת ואני ראיתי את זה אז, לפני שכל המדינה ראתה. אתה יודע איך זה, חברה זה פשוט קורה אם זה צריך לקרות ולנו זה קרה".

"חגית מקסימה ולא משנה מאיזה מוצא היא"

-מה מצאת בה שלא מצאת באחרות?
"כימיה טובה, היינו צוחקים, היה דיבור מאוד טוב. יש את המכנה המשותף של המוזיקה והיה על מה לדבר. זה קרה ואני שמח שזה קרה".

-אין קנאה?
"אני עודדתי אותה ללכת לכוכב נולד כשהיא התלבטה. אמרתי לה לנסות, תמכתי בה ועזרתי לה. היא עברה לגור איתי בבית של ההורים שלי בבת ים בתקופת התוכנית וגם עכשיו. אני עוזר לה כמה שאני יכול, במה שהיא צריכה, הכי מפרגן בעולם".

-מישהו פעם שאל אותך למה אתה יוצא עם בחורה מהעדה האתיופית?
"לא, אף פעם לא נתקלתי בזה. גם חגית לא. כשהתחלתי לצאת איתה פתאום שמתי לב שיש הרבה זוגות כאלה. אני לא מסתכל על הדברים האלה. היא מקסימה ולא משנה מאיזה מוצא היא. אין לה תיוג בעיני, זה לא משנה לי. גם בשדרות וגם בבת ים כולם בקשר עם כולם. יש לי חברים אתיופים ורוסים ומכל העדות לא".

"אני רוצה להגיע למספר הצפיות של ג'סטין ביבר ביו טיוב"

-חגית היא החברה הרצינית הראשונה?
"היו לי חברות אבל אהבה גדולה ראשונה רצינית זו חגית. יצאתי עם בחורות , אבל חגית היא מישהי ראשונה שאני יכול להגיד 'זו חברה שלי'. אני יודע מה קורה ביני לבינה ואני יודע שטוב לנו יחד, פשוט ככה".

-יש סיכוי שתשירו דואט?
"הכל יכול לקרות. אני בחור צנוע שמסתכל גבוה. אמן שזה יקרה".

-מה החלום הכי גדול בקריירה?
"להצליח במוזיקה ובמשחק גם ברמה הבינלאומית. אם מכוונים גבוה אז עושים הכל כדי להגיע כמה שיותר. אני מאמין במוזיקה ישראלית באנגלית. מי שעושה את זה טוב ראוי להערכה. פעם העליתי וידיאו שלי באנדלית ליו טיוב והוא הגיע לאלפי צפיות מכל העולם. והנה תראה את ג'סטין ביבר. אני רוצה להגיע למספר הצפיות שלו ביו טיוב".