בעוד שבוע בדיוק, ב-15-17.10, יכול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם משוטטים במצפה גבולות מבמה לבמה בין דוכנים, אוהלים ודיונות. בין אם אתם עוד מתלבטים אם ללכת או לא (ברור שכן), ובין אם אתם רוצים להגיע קצת יותר מוכנים - הרשימה הזו תעזור לכם להבין מה בדיוק יש לכם לחפש שם.

אבל לפני הכל, יש המלצה אחת שעומדת מעל כולן: בואו עם ראש פתוח. החשיבות הגדולה של פסטיבלים כמו האינדינגב היא לספוג ככל האפשר מכל הטוב שנוצר ממש כאן מתחת לאף שלנו. הופעות שביום רגיל לא בטוח שהייתם טורחים לצאת מהבית בשבילן, יכולות בקלות להתגלות באמצע המדבר כדבר הכי גדול שפספסתם עד היום. או כמו שהטאואיסטים אומרים כבר שנים, "התכלית אינה המטרה - אלא הדרך". וזו חתיכת דרך.

משזה נאמר, דעו שיש בכל זאת לפחות 12 הופעות בפסטיבל האינדינגב הקרוב שלא תרצו לפספס. שימו לב.

לליינאפ המלא של האינדינגב

עוד ב-mako מוזיקה:

אביב גדג'

יום חמישי 23:00, במת הקוף

אם כבר חתכתם מהעבודה מוקדם ויצאתם לדרך כבר בחמישי, אין שום סיבה שתפספסו את התענוג הזה. מלבד אלבומיה המופתיים של להקת אלג'יר, אביב גדג' עומד מאחורי שני אלבומי סולו שלא נופלים מיצירתו בשנות האלפיים. ההופעות שלו הן עניין נדיר גם ככה, כך שהופעה בלב המדבר יכולה להיות מיראז' יפיפה וכואב במיוחד.

בן בלאקוול ואורי שוחט

יום חמישי 00:00, במת ה-inDtronix 

מצד אחד - אחד הכשרונות העולים הכי מסקרנים ומבטיחים בהיפ הופ וה-RnB בישראל, מצד שני - הסנדק הוותיק והמהולל של ההיפ הופ הישראלי, שמאות ביטים וראפרים עברו אצלו באולפן. מה הם מבשלים ביחד? אלוהים יודע, שווה לנסוע לאמצע המדבר רק כדי לגלות. בטח אם זה יישמע ככה:

לא

יום שישי 10:45, במת החיפושית 

קשה מאוד לקום מוקדם בפסטיבל, אפילו אם יש מספיק סיבות טובות. אבל הופעה של "לא" היא לא סתם סיבה טובה: השירים האקוסטיים והפתלתלים של הפרויקט יהוו פסקול מדויק ויפה להפליא לבוקר חם ומפוהק. וחוץ מזה 10:45 זה לא כזה מוקדם. עצלנים. 

עמיר לב

יום שישי 14:00, במת הקוף

כמו הגשם שיורד במדבר, השירים של עמיר לב הם כאלה שמחלחלים עמוק לתוך הבטן וצפים חזרה לאט לאט, בדיוק בכמות הנדרשת כדי להרוות את הלב. וכמו שהמדבר צריך כל טיפה של גשם שיורדת בו, גם אתם צריכים כל טיפה שאתם יכולים לקבל מעמיר לב. 

שי צברי

יום שישי 16:30, במת הקוף

אם הגעתם עד הלום, כנראה שכבר שמעתם מספיק שבחים על שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון. אבל אם ראיתם כבר את שי ואת הנבחרת בפעולה, אתם יודעים שהשבחים לא מגרדים את מה שקורה בפועל כשהם עולים על הבמה. אם אתם נוסעים לאינדינגב כדי ליהנות ממוזיקה ישראלית חדשה במיטבה, את זה אסור לכם לפספס.

ועדת חריגים

יום שישי 19:00, במת הקוף

תמיד יש משהו מיוחד בהופעה שמלווה את קרני השמש האחרונות בפסטיבל, זו שמסמנת את המעבר אל החגיגות של הלילה. הצלילים העמוקים והאינסופיים של ועדת חריגים ייתנו לשעמום לשקוע יחד עם השמש, וקשה לעמוד בפני האפשרות לשקוע כך יחד איתם.

הילה רוח

יום שישי 20:00, במת הקוף

את הפתיחה הבועטת של ליל יום שישי תספק הילה רוח, ויש לא מעט אנרגיות בבעיטה הזו. הזדמנות מושלמת להכיר מקרוב את אחד האלבומים הכי מוצלחים שיצאו בשנה החולפת ולהכיר את הבחורה שגורמת לרוק ישראלי להישמע הכי טוב שיש.

Shelly & Rotem

יום שישי 21:00, במת ה-inDtronix

לפי הליינאפ של במת "הקוף" המרכזית, צריך תירוץ טוב באמת לעזוב אותה ולו לרגע בערב שישי. יש כמה תירוצים לא רעים, כמו חיה מילר, אביב מארק והמוות וה-Orions שיופיעו כולם בבמת הפיל, אבל אחד התירוצים המסקרנים ביותר מגיע דווקא מהבמה האלקטרונית. כבר תקופה ארוכה ששלי ורותם חושפות בחסכנות את השירים שהן רוקחות יחד, כך שכל הזדמנות שמאפשרת לספק את הסקרנות שהן מעוררות היא יותר ממוצדקת.

דאב על הירח

יום שישי 22:00, במת הקוף

אם בחרתם לעזוב את הבמה המרכזית, תצטרכו למהר ולחזור עד 22:00 כדי לא לפספס הזדמנות של פעם בחיים: מופע המחווה לאלבום "חם על הירח" של ברי סחרוף הופק במיוחד לפסטיבל, וייכלול ביצועים חד פעמיים של תומר יוסף, דן תורן, נגה ארז לירון עמרם ועוד רבים נוספים - שבניצוחו של בנו הנדלר יהפכו את הכל לרגאיי. ניסוי מסקרן ללא ספק, אז איך נדע אם לא נהיה שם?

קין והבל 90210

יום שישי 23:30, במת הקוף

את הבעיטה שתתחיל מוקדם יותר באותו ערב הילה רוח, קין והבל 90210 יסיימו בלקרוע לבמה את הצורה. באמת, מעבר לעניין של טעם וסגנון, את מה שהלהקה הזו מביאה לבמה צריך פשוט לראות ולו כדי לחזות בתופעה. הרוק הישראלי מעולם לא היה כבד כל כך, המטאל אף פעם לא היה עברי כל כך, ואם ככה זה נראה כשקין והבל השתלטו על הבמות הצדדיות, אין שום דרך לדעת מה יקרה כשהם יגיעו לבמה המרכזית. פחד אלוהים. 

תעני אסתר

יום שבת 13:30, במת הפיל

היפסטרים, אנחנו יודעים שאתם חורשים על האלבום החדש של Tame Impala. ואתם לא חייבים להיות היפסטרים כדי להתרפק על הימים הפסיכדליים של הביטלס ופינק פלויד, או על הרגעים היפים של רוקפור. אז הנה ההזדמנות שלכם לגלות שיש את זה גם בעברית, ב-2015, בהרבה כיף וממש שם באמצע המדבר.

עוזי נבון עושה אריק איינשטיין

יום שבת 17:00, במת הקוף

כמו בכל הופעה, ובמיוחד בפסטיבל מרוחק במדבר, בסופו תמיד תהיה התלבטות אם להישאר להופעה האחרונה ולהיתקע ביציאה. במקרה הזה הדילמה שלכם לא תהיה פשוטה, כי הפינאלה הזו הולכת להיות מרגשת. כמעט שנתיים אחרי מותו ועדיין אפשר לחוש את הגעגועים לאריק איינשטיין בכל פינה. יהיה עצוב מאוד לפספס את הצ'אנס שעוזי נבון ייאפשר כשינסה להחזיר את השירים של איינשטיין בנאמנות מופלאה לתקופה כמו שרק הוא יודע לספק.