מירית שם אור, האמא של שרונה ודניאלה פיק ואשתו לשעבר של צביקה פיק, היא הפזמונאית שכתבה את מרבית להיטי הענק של "המאסטרו", של בנותיו ושל זמרים אחרים. ברזומה שלה נמצאים טקסטים כמו "אהבה בסוף הקיץ", "דם חם", "בין האצבעות", "הרקדן האוטומטי", "הלב (לילה סתוי)", "חלומות מתגשמים", "השיר הזה", "מעלה מעלה", "מרי לו" ועוד רבים.

עכשיו, כשבנותיה סגורות בבית "האח הגדול VIP" מגיע הרגע הנכון עבורה להוציא לשוק את קלטת הילדים "חלומות מתגשמים", המבוססת על שמונה משיריה. בקלטת מככבות הבנות דניאלה ושרונה (שגם הפיקה מוזיקלית) ולצדן לירון גלעדי בת ה-10, בתם של מוטי גלעדי ואסנת וישינסקי. במקביל הפכה שם-אור מכורה בשבוע האחרון לערוץ 20, שואבת כל פיסת מידע על הבנות. "אני מכורה, ואפילו לקשקושים של מנחם בן כבר התרגלתי", היא אומרת. "התוכנית נתפסה חזק, לא יאומן כמה. כל הזמן מצלצלים אלי, זה פשוט התמכרות, יותר מ'כוכב נולד' של צביקה, אנשים פשוט מתמכרים לערוץ 20".

"היתה על שרונה ודניאלה סטיגמה לא טובה"

אין תמונה
"אני בעד שיציצו להן לתוך החיים, בעיני זה מעולה". מירית שם-אור

-ואיך את מתמודדת עם העובדה שהבנות שם?
"אני רואה אותן כל הזמן וכולם מצלצלים אלי שאראה מה קורה. לדעתי זה מעולה שמציצים להן לתוך החיים, אני מרוצה מאוד, זה כיף, תענוג. אני חושבת שעכשיו העם יכיר אותן באמת. היתה עליהן סטיגמה ועכשיו הן נורא אהודות, מאוד מאוד. אנשים מכירים כמה הן סימפטיות. זה נחמד וטוב. קודם לא הכירו אותן ועכשיו התגובות עליהן מצוינות".

-למה היתה סטיגמה לא טובה?
"אני לא יודעת וגם הן לא. יש להן לוק שמתאים לפופ, אבל אולי בארץ לא היו מוכנים לראות בנות מקפצות עם מיני כי זה נראה אידיוטי. למרות שבחו"ל זה ככה, כי אתה לא יכול לשיר פופ מתקתק ויפה עם הבגדים רגילים ונורמלים. אולי מחפשים בארץ משהו אחר. גם לצביקה היו בעיות ועד שקיבל את השם שלו כיוצר רציני לקח הרבה שנים. למרות ההצלחות שהיו גם לו וגם להן מהתחלה".

"צריך להילחם על מקומו של הפופ"

-מה שאת בעצם אומרת זה שלא נותנים בארץ מספיק כבוד לפופ.
"כן, יש בעיה. כל העולם משמיע פופ כמו מדונה, כריסטינה ובריטני. רוב המוזיקה שם היא פופ. בארץ אין מקום לזה וצריך להילחם וזה לא נעים. כי יש גם פופ שהוא לא מזרחית, מה עם פופ רגיל, שלא מתקבל כמו שהוא צריך להתקבל? מה, ילדה בת 12 צריכה לשמוע הגיגים של בן 30 מתל אביב בבלדת רוק כואבת? יש תכנים אחרים ומנגינות אחרות שגורמים לרגש אחר. תדע לך שיותר קשה לכתוב שיר פופ טוב מאשר בלדה. זה לכתוב נונסנס שהוא לא נונסנס, שנשאר בזיכרון עשרות שנים. זה חודר ללב בצורה אחרת לגמרי, יותר עמוקה מאשר מונולוג עצוב על החיים. העצב הוא שונה".

-מה ההבדל?
"משהו בחיבור בין מנגינה למילים יוצר את הרגש. אני לא צריכה את קרן פלס, כי בשביל פילוסופיה אני קוראת את סארטר. יש את בוב דילן אבל הוא אחד ויחיד. תראה מה קרה לבת של שלומי שבת, מנור, שהיו לה שירים מצוינים וזה לא תפס. כולם באים אלי שאכתוב להם. או שיר טוב כמו 'אל תשחק איתי', זה טוב אני אוהבת את זה".

"לדעתי הן לא יזכו"

-השירים שלך שמככבים ב-DVD כבר מוכרים לילדים, למשל מהפסטיגל שבו צביקה השתתף.
"בחרתי אותם כי ילדים קטנים תמיד אהבו אותם. התוכן של השירים מוביל את העלילה של הסיפור בקלות יתרה. לא הייתי מודעת לשוק הזה ושמתי לב שזה בדרך כלל מוביל לדמות כמו יובל או סבא טוביה או דץ ודצה והרבה ילדים מסביב. רציתי את זה אחרת ולכן הכוכבת היא הילדה לירון. שאר הדמויות הן מבוגרים וברקע להקות ריקוד של נערות ונערים. זה כמו 'הקוסם מארץ עוץ' שמועתק מ'אליסה בארץ הפלאות'. זה אותו רעיון. דניאלה מצטרפת לילדה כ'דניאלה סינדרלה' ולשרונה יש הופעת אורח".

-מה עוד קורה במשפחה?
"דניאלה תוציא בקרוב שיר חדש לרדיו. עשו לה הפקה בהוט של הגשמת חלומות לסלבס זה מה שהיא עשתה בחודש האחרון לפני "האח הגדול". אני כתבתי מילים ודניאלה הלחינה זה נקרא 'בארבי' או 'לא רוצה', עוד לא סגור השם"

-לדעתך הן יזכו ב"אח הגדול"?
"לא. לא חושבת. לא נראה לי.