פרסי ספיר 2012 מיי פיינגולד (צילום: ראובן שניידר )
"חזרתי להופיע חודשיים אחרי הלידה". מיי פיינגולד, ינואר 2012 | צילום: ראובן שניידר

לפני שלוש שנים, כשמיי פיינגולד כיכבה בגמר כוכב נולד (והפסידה לולדי בלייברג ורוני דלומי למרות שהגיע לה לנצח) היא היתה סוג של פנטזיה, על כוכבת רוק אמיתית שתיוולד מתוכנית הריאליטי. ג'ינג'ית, חזקה, בועטת, מכסחת, חדה, עוקצנית, שנויה במחלוקת, עם ביצים של בת יענה וקול שיכול להפיל קירות.

ההמשך היה מעט שונה. פיינגולד הוציאה את האלבום "סודה פופ", שהיה בו רוקנ'רול, השירים היו מתריסים, כולל השיר "מה נשתנה" בו חשפה פיינגולד את סיפור האונס שעברה, היתה להם שם את הבעיטה, אבל המוזיקה בעיקר סחבה אותה למחוזות הגרוב הקופצני. אחרי מופע ההשקה יצאה פיינגולד לסיבוב הופעות ארצי של כמה עשרות הופעות, אבל כשהוא הסתיים היא מצאה את עצמה בפאזה אחרת בקריירה. פיינגולד הצטרפה לקאסט של אופרת הרוק "לילה לא שקט" על פי שירי שלמה ארצי, ולמרות התחרות הגדולה מצד כוכבות כמו יעל בר-זוהר ואפרת גוש הצליחה להתבלט, בעיקר בזכות הביצוע ל"הוא לא יודע מה עובר עלי", שהיה אחד משיאי ההצגה.

מהבמה בלימוזינה אקספרס לחדר הלידה

בהמשך התארחה פיינגולד בהופעות של שלמה ארצי עצמו, בין היתר באמפי שוני, והצטרפה כזמרת להרכב הדאנס-קאברים "לימוזינה אקספרס" של אבנר חודורוב ומייקל בנסון מ"משינה", שם היא מבצעת גרסאות כיסוי ללהיטי פופ מחו"ל. ב-4 במאי הם יופיעו במועדון "זאפה" בהרצליה, אבל השיא שלהם עד כה היה באוקטובר האחרון, במופע החימום ללהקת "רוקסט". פיינגולד הופיעה בחודש התשיעי להריונה, וכשעה אחרי ההופעה הובהלה לבית החולים כדי ללדת את בתה הבכורה אמילי, לאב המאושר ליאור נורמן.

הופעה רוקסט מיי פיינגולד (צילום: ראובן שניידר )
מיי פיינגולד בהופעה של רוקסט, רגע לפני הלידה | צילום: ראובן שניידר

"הבת שלי כבר בת חצי שנה", אומרת פיינגולד. "הכרתי את בן זוגי לפני כשנה וחצי וכשזה זה - זה זה. אנחנו לא נשואים, רק גרים יחד, אבל אנחנו יותר מנשואים".

-איך את מסתדרת עם אמהות וקריירה?
"אני חושבת שזה לא מתנגש, להפך, בתחושה שלי זה פתח בי ערוצים חדשים ומעשיר את הקריירה שלי, ורק מעשיר את החיים. כרגע אני מופיעה עם 'לימוזינה אקספרס' ועובדת במקביל על אלבום שני. הגעתי ל'לימוזינה' דרך חבר ששמע שמייקל בנסון מחפש סולנית להרכב. הכרתי את מייקל מכל מיני מקומות בילוי וזה מאוד התאים לי. הגעתי לפגישה איתו ועם אבנר חודורוב ואחרי רבע שעה היתה התאהבות טוטאלית. היה בירור שהריון או לא הריון - יש חיבור רציני ואנחנו נעבוד יחד. בינתיים זה הרכב הופעות, לא הוצאנו סינגל ביחד, אבל הופעות זה הכי כיף. אני שרה שם איתם כלהקה מוזיקה שמורכבת מגרסאות כיסוי ללהיטים מאוד מוכרים ברוח שנות ה-80' עם סאונד ומרקם אלקטרוני עכשווי וזה יוצא מאוד כיף. אני שרה אנני לנוקס מיוריתמיקס, ודפש מוד עד משינה כמובן ורשימה ארוכה, ננסי סינטרה והמכשפות".

-איך ההרגשה לשיר שוב קאברים?
"אני לא רואה את ההפרדה, במה היא במה. זאת שאלה מעניינת, לא חשבתי על זה כי לא הרגשתי שונה, אלא מאוד בבית איתם. המהות שלי היא פרפורמרית שמביאה משהו מחוספס וחזקה בפרונט וזה התיישב איתם בול, כאילו אני בבית, במגרש משחקים הטבעי".

-היתה ציפיה שתפרצי ותצליחי כזמרת בפני עצמך.
"מבחינתי מאוד הצלחתי. הוצאתי אלבום, רצתי עם מופע מקורי, הצטרפתי ל'קאמרי', שיחקתי ב'לילה לא שקט', המשכתי לעבוד ונכנסתי להריון והמשכתי להופיע עד חודש שביעי, ובחודש תשיעי מהבמה הלכתי עם צירים לבית חולים. לא באמת נעלמתי או הפסקתי לעבוד. אני כל הזמן עובדת ומופיעה. חודשיים אחרי הלידה חזרתי להופיע וביליתי יותר זמן עם הדבר הכי מהותי ומשמעותי שעשיתי בחיים שזה הילדה שלי".

מיי פיינגולד השקה 3 (צילום: עודד קרני)
"כן הצלחתי". מיי פיינגולד בהשקת "סודה פופ" | צילום: עודד קרני

-מה לקחת מ"לילה לא שקט" להמשך?
"כל כך הרבה. פחות יודעים שהתאטרון הוא הנפש שלי. מאז שאני זוכרת את עצמי כמהתי לתאטרון. המוזיקה זה מסלול שבחרתי ללכת בו, וכאילו לא בחרתי תאטרון, אבל כל החיים שלי תמיד חלמתי להגיע לשם, ושם לשבת לשקוע, בתאטרון. כשהגיעה פנייה לאודישן של 'לילה לא שקט' חשבתי שאני חולמת. מצאתי את עצמי באחת ההפקות המדוברות של ה-תיאטרון ומצאתי שם בית, וזה מילא אותי ועשה אותי מאושרת. לקחתי משם הרבה רצון לעוד תאטרון ואת העושר של לעמוד על במה ולהוכיח את כל היכולות, לשחק, לשיר, לרקוד, להביע רגש. זה אופוריה, המיצוי של מה שרציתי לעשות בקריירה שלי ואני מתכננת לחזור לשם. אני גם תמיד מביאה את זה להופעות שלי, משהו נורא תאטרלי, אני מאוד תאטרלית, במועדונים קטנים או על במות גדולות. תכלס זה מופע בידור, הצגת בידור, אתה בא לבדר את הקהל ובתאטרון עשיתי את זה במקום הכי טוב והרווחתי הרבה חברים טובים".

"כשיצאתי מכוכב נולד לא חשבתי על הציפיות של הקהל"

-לפעמים אומרים שמי שהולך לתאטרון פחות הצליח כזמר.
"למה זה לא מתקבל על הדעת שזמרים לא יחלמו להיות בתאטרון? זה כזה דבר מינורי כדי להציל משהו אחר? אני אוהבת להתעסק בהרבה דברים, בהרבה מדיות ומקומות מקצועיים, זה מאתגר וכיף, בלי קשר להיבט הכלכלי, בשורה התחתונה זה כיף לעסוק באמנות וליצור ולעשות דברים ולעבוד, בכמה שיותר תחומים וערוצים מה טוב, זה ממלא אותך יותר. תאטרון מבחינתי זה יוקרה ולא להפך".

-בואי נדבר על האלבום הראשון.
"הוא נכתב לפני שבכלל חשבתי שאגיע ל'כוכב נולד'. כמי שמאוד חשוב לו ללכת עם האמת שלו - כשיצאתי מהתוכנית הוא כבר היה בשלבי סיום ולא חשבתי על ציפיות הקהל ששמע אותי בכוכב נולד. ידעתי מאיפה אני באה, מה ההשפעות שלי, מה כתבתי. רציתי לשחרר את מה שעבדתי עליו הרבה זמן והייתי גאה בו. היו דעות חלוקות, חצי אהבו, חצי שנאו, ונפלא שלא היה אמצע, לא היה 'חמוד' ולא 'בסדר'. היום אני במקום אחר בחיים שלי, עדיין כותבת ויוצרת את החומרים שלי והם מושפעים מהחיים. אני במקום אחר לגמרי בעקבות החיבור עם 'לימוזינה'. יש לי חיבור מדהים עם אבנר חודורוב והתיישבנו לכתוב יחד חומרים לאלבום. דבר מוליד דבר".

"אני בתקופה סופר מאושרת בחיים שלי"

-מתי את מקליטה?
"אין לי תאריך ידוע. אני מנסה לא לדחוק בעצמי. מנסה לפי מה שירגיש לי נכון, אני לא בלחץ. בהריון אתה נהנה מההריון. כרגע מסתמן שאבנר יפיק אותי מוזיקלית. יש לי חברת תקליטים, הליקון, וההחלטות עוד לא נסגרו הרמטית, אז אני לא יכולה להגיד תשובה חד משמעית. הייתי שמחה אם הוא יפיק, זה יהיה לי לכבוד אם הוא יפיק, אבל אנחנו עוד לא שם, בינתיים אנחנו נהנים מהיצירה".

-איך את רוצה שהאלבום יישמע?
"אני בתקופה סופר מאושרת והחומרים יושפעו מהאושר והשלווה והמקום הבטוח שאני נמצאת בו בחיים. אני אמא, זה תואר חדש הכי מדהים שקיבלתי בחיים וזה מאוד משפיע על השקט והשלווה ועל איך שאני מסתכלת על דברים. צפויים הרבה שירים שיבואו מהנפש הזאת, הרבה בלדות רוק גדולות. רוקנ'רול זה המהות המוזיקלית שלי וזה בטוח יהיה לכיוון הרוקנ'רול שיש לו מיליון צורות. אני עוד לא יודעת לגבש ז'אנר מסוים, אבל בהחלט יהיה בזה הרבה נשמה כמו כל דבר אחר שאני עושה".

"כרגע אני לא מתכננת עוד ילד"

-בלדות רוק עובדות פה לא רע.
"הקהל הישראלי אוהב רגש, זה האלמנט הכי חשוב במוזיקה שהם מחפשים. אני מאוד מתחברת לאלמנט הזה ובטוחה שהאלבום הבא יהיה מאוד מאוד מרגש, לפחות בעיני. ולצד זה יהיו כמה 'אפרים' בלתי מבוטלים, כי אין מה לעשות, קצב זה חלק מהמהות שלי כאמן".

-חזרת לגזרה מהר?
"לא היה לי שום קושי בשום שלב בדרך. קושי זה עניין של תפיסה. לא יכולתי לראות כלום כקושי, כי האושר כל כך עצום שכל היתר מתגמד לעומתו. עם הזמן חזרתי למכון כושר ולשמור על דיאטה. אני לא פנאטית בנוגע לזה, מרגישה נהדר ואומרים לי שאני נראית נהדר. בשורה התחתונה מה שחשוב לי זה מה הגבר שלי חושב והוא חושב רק דברים טובים.

-יש כבר תכנון לילד הבא בתור?
"לא כרגע. החיים רצים קדימה ואני לא מתכננת רחוק. אני  עובדת לפי אינסטינקטים עכשוויים. אם אתה רוצה לספר לאלוהים בדיחה תגיד לו שיש לך תוכניות. אני חיה לי מיום ליום בכיף".

תצוגת אופנה שנקר 2011 מיי פיינגולד (צילום: עודד קרני)
"לא היתה לי בעיה לחזור מהר לגזרה". מיי פיינגולד אחרי הלידה | צילום: עודד קרני