אין תמונה
זוכרים את המר"ן בשירים

כבוד הרב עובדיה יוסף ז"ל הותיר אחריו לא רק מיליוני מאמינים כואבים, אלא גם שירים ששרו בני צאן מרעיתו כדי להללו ולהרכו עוד בחייו. לרב היו תלמידים רבים, המוני תומכים, מאות אלפי מאמינים ואוהדים, חלקם זמרים שנתנו קולם בשיר וביקשו ללמד שתותרתו תורת אמת ובה צריך לדבוק.

"חיים עובדיה יוסף"

ראש וראשון הוא הזמר בני אלבז, המכונה "זמר-הבית" של תנועת ש"ס, שלפני כשבועיים הוציא את השיר "חיים עובדיה יוסף", למען תפילה לבריאות הרב. "השיר נכתב לאחר תפילת הושענא, תוך 5 שעות,לאריכות ימים ושנים טובות לחיים עובדיה יוסף בן גורג'יה", כתב אלבז.

הקליפ שנערך לשיר כולל תמונות מחייו של הרב עובדיה יוסף, החל מתמונה ישנה בשחור לבן, בה הוא מצולם כילד בעיראק.

"שר התורה, שר ישראל"

השיר "שר התורה, שר ישראל" נוצר על ידי האחים הזמרים אבישי ואיציק אשל, עוד בחודש ינואר האחרון, כדי לעודד ולתמוך במצבו של הרב, שכבר אז חש ברע. הקליפ שנערך לשיר כולל, בין היתר, צילומים ביתיים של הרב, שלדבריהם לא נראו מעולם.

מילות השיר מכנות את הרב "אור האומה" ו"פאר דורנו" : "אור האומה, אור של תקוה, כח התורה שבו הוא כל חיינו, כך עם שחר בכל יום, כל דקה בכל מקום, היא שגורה בפיו תורת משה רבינו / ואנחנו כמו בניו, לא פונה מעניניו, כי בכוח הקדושה מגן עלינו / שר ישראל, שר התורה, יראת השם מרן רבינו עובדיה, תשמור עליו יושב שמיים, כי לנו הוא מאור עיניים, ובלעדיו אנחנו צאן ללא רועה / ויקבל פני המשיח, בברכתו לנו ישכיח, אלפיים שנות גלות, של כל העם הזה / זיו הדרו והוד פניו, שחלק מחכמתו האל שלנו, כך הוא איש האלוקים, ראש לכל החכמים, סבא של כל האומה, פאר דורנו / ויוסף האל עליו, עוד שנים לתורותיו, רק לאורו נלך, כי הוא מוצא לפינו".

"אליך מרן"

השיר השני המהלל את כבוד הרב הוא "אליך מרן", שיצא בפברואר 2011, ומושר גם הוא על ידי צמד זמרים אחים - החזן כפיר פרטוש ואחיו "ילד הפלא", אריה יהודה פרטוש. השיר, בסגנון מזרחי כבד יחסית (עם לחן ערבי), נכתב על-ידי ר' משה פרטוש שהיה מקורב במשך שנים למר"ן יוסף. שיר זה הינו דו שיח בין שני אחים כאשר האח הקטן שואל את אחיו הגדול כיצד ניתן לזכות לגדול בתורה כרב עובדיה יוסף, והאח הגדול עונה לו במקצת המעלות המאפיינות את גדלותו של הרב.

"אמור לי נא אח, איך נזכה אנו, אמור לי נא איך, לגדול כמורינו. ניצול הזמן, אור לעיני מורינו. חיים של תורה, חיי גדול דורינו. נלך בדרכיו, ה' יאיר עינינו. ללמוד תורתו, תורת משה רבינו / אליך מרן, עיני כולם נישאים. דברי תורתך, בליבותם נכנסים. מהם העולם, יונקים וניזונים. דברי תורה, דברי אלוקים חיים / אחי, נמעט בהבלי העולם. זאת לנו מורה, נשיא התורה. אחי, מה נאה עמל התורה. ולואי ונזכה, לחיות לאורה / אליך מרן, עיני כולם נישאים. דברי תורתך, בליבותם נכנסים. מהם העולם, יונקים וניזונים. דברי תורה, דברי אלוקים חיים / ניצול הזמן, אור לעיני מורינו, חיים של תורה, חיי גדול דורינו, נילך בדרכיו, ה' יאיר עינינו, ללמוד תורתו, תורת משה רבינו".