הזמרת אחינועם ניני לא מוכנה להתנצל על כך שהיא שמאלנית שמפגינה בעד השלום, גם אם היא צריכה לשלם על כך מחיר בכמות ההופעות. "אמנים צריכים לשאוף לאמנות עמוקה ולא לעשיית כסף. אמן לא צריך לקוות ולצפות שהוא ירוויח הרבה כסף", היא אומרת.

בשיר החדש שלה "לא Cool" ניני אומרת: "ברחובות שלנו יש רק עיקרון אחד והוא 'בלינג בלינג'. ברחובות שלנו אין במה להאמין". מבחינתה של ניני היא ממשיכה לזעוק את הזעקה שלה ואומרת: "המדינה שלנו קצת הלכה לאיבוד, בכמעט כל דבר, זו דעתי".

"צריך להתאבל יחד על האובדן משני הצדדים"

ניני היא משתתפת כמעט בכל הפגנה למען השלום, ויודעת שהיא משלמת מחיר באיבוד קהל, כשהיא אומרת שלא תיקח את ילדיה לטיול בחברון אבל היא כן תיקח אותם לטיול באום אל פחם: "ברור, כל אדם עושה את ההחלטות שלו ויודע שהוא משלם מחיר על ההחלטות שהוא מקבל. אני מודעת לזה ואני פעולת ממקום עמוק מאוד ומצפוני מאוד ואני מאוד גאה בזה".

ביום הזיכרון האחרון היא שוב משכה אש כשהופיע בטקס זיכרון משותף למשפחות יהודיות ופלסטיניות. "ישבו שם משפחות שכולות יהודיות וערביות, כולל משפחות מהשטחים, וכולם שם התאבלו ביחד. זה הדבר הראשון שהמדינה הזו צריכה לעשות - לבכות יחד על האובדן הנוראי שסבלו שני הצדדים ולא משנה מה היו הסיבות לאובדן הזה".

אחינועם ניני - לא Cool