אין תמונה
ככה פותחים שנה. מיילי סיירוס מפרגנת למדונה על עטיפת האלבום החדש שנחשפה

רגע אחרי ההכרזה שפורמט האלבום סיים את דרכו, עם התקריות של מדונה ו-U2, מגיעה שנת 2015, ולמרות שבעידן הנוכחי די מגוחך לדבר על אלבומים שלמים, אלא אם כן הם יוצאים בבת אחת (ובהפתעה) כמו במקרים של ביונסה וד'אנג'לו, למרות שמכירות האלבומים נמוכות מתמיד, הכל (כמעט) ניתן להשגה בחינם ברשת ונדמה שתעשיית המוזיקה גוססת, למרות כל אלה - עדיין גדולי כוכבי הפופ בעולם לא חושבים אפילו על האפשרות שלא לאגד את השירים שלהם יחד ולהוציא אותם לאור בפורמט של אלבום גם בשנת 2015.

הסיבות לכך הן מורכבות, אבל הברורה ביותר מביניהן היא שעדיין, למרות הכל, האלבום, כאסופת שירים, עם קונספט כלשהו, עם עטיפה ועם תאריך יציאה רשמי, הוא אלמנט ש"עושה סדר בבלגן", גם עבור האמנים, גם עבור המשקיעים בהם, וגם עבור הקהל והתקשורת. ככל שעולם המוזיקה נראה לפעמים כמו כאוס של שירים, סינגלים, רמיקסים, ז'אנרים, טרנדים, אייטמים באתרים, פוסטים בפייסבוק, תמונות באינסטגרם וציוצים בטוויטר - לאלבום יש פונקציה חשובה מאוד כנקודת התייחסות, שמנקזת אליה תשומת לב לאמן מסוים וליירה שלו, בזמן מוגדר. וגם אם בעידן עכשווי יש אמנים שבקריירות שלהם השימוש במונח אלבום הוא כמעט אך ורק ברמה הסמלית של השפה - עדיין נוח לכולם לדבר על "האלבום של", ש"יצא בשנה הזאת", על כך שהוא "כולל את השירים האלה והאלה", ו"מסמל את התקופה הזו של האמן" או "מסמן את השלב הזה בקריירה של האמן". כנראה שלשפה ולסדר יש עדיין חשיבות גדולה ברמה האנושית.

הנה 20 אלבומים שיעשו את הפופ, ההיפ הופ והרוק ב-2015:

אדל

אדל זוכה בגולובוס הזהב (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
סוויט 26? אדל | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
בחודש מאי 2014 אדל צייצה "ביי ביי 25, נתראה בהמשך השנה", הניחו רבים שהיא עומדת לשחרר אלבום חדש עוד לפני 2015. אבל כנראה שניאלץ לחכות עוד קצת לאלבום החדש של שוברת שיאי המכירות הבריטית, אלבום שעדיין לא הוכרזו לגביו שם (מישהו מהמר נגד "26"?) ותאריך יציאה, אלבום שינסה, איכשהו לחזור ולו במעט על ההישגים העצומים של אלבומה השני "21", שנמכר עד כה בלמעלה מ-10 מיליון עותקים, מספר דימיוני במציאות העכשווית של תעשיית המוזיקה (טיילור סוויפט, הנמכרת המצטיינת של השנה, עומדת כרגע על 3.66 מיליון מאלבומה האחרון).

 

פיית' נו מור

מייק פאטון בישראל (צילום: אורית פניני)
יגיעו באביב? מייק פאטון, פיית' נו מור | צילום: אורית פניני

פיית' נו מור חוזרת השנה לעניינים בהנהגתו של מייק פאטון, יקיר הקהל הישראלי. הסינגל "Motherfucker" יצא כבר בנובמבר ונשמע מצויין, והאלבום החדש, שעדיין אין לו שם, אבל הוקלט כבר, צפוי לצאת בהמשך השנה. בינתיים הם פותחים באוסטרליה סיבוב הופעות בינלאומי חדש שמתחיל בפברואר ומרץ ביפן, אוסטרלי וניו זילנד ובמאי יגיע לגרמניה. אל תתפלאו אם בין ניו זילנד לגרמניה, כלומר בין ה-3 במרץ ל-29 במאי, שוקי וייס ינחית אותם פה להופעת טרום-אלבום משובחת.

 

לורד

גראמי 2014, לורד (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
ציפיות גבוהות בגיל 18. לורד | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
לורד זכתה השנה לערוך את פס-קול הסרט הכי מדובר בעולם, "משחקי הרעב, עורבני חקיין", ואף לככב בו בעצמה (בפסקול, לא בסרט. עדיין). התוצאה היתה לא רעה בכלל, ובגיל 18 נדמה שהכוכבת הצעירה עם היחס הטוב ביותר בין גיל, כישרון, דעתנות, איכות והצלחה, בשלה לנפק את ההמשך לאלבום הראשון "Pure Heroine" שכולם התאהבו בו.

 

קולדפליי - A Head Full of Dreams

כריס מרטין, קולדפליי (צילום: דף ה-you tube של חברת Target )
רוק? מה זה? כריס מרטין, קולדפליי | צילום: דף ה-you tube של חברת Target
קולדפליי היא הלהקה שהכי הרבה אנשים "מחכים לה בפינה" בפינה בעשור האחרון, עשור שבו כל אלבום שלה נשמע פחות רוקיסטי ויותר מיינסטרימי, טרנדי ומתחנף. הם נוהגים להטיל רפש בכריס מרטין וחבריו (לפעמים אפילו לפני שהאזינו לאלבום החדש), וצוהלים כשמתברר שהפופולריות של הלהקה נמצאת בירידה. במאי האחרון המרטינים הוציאו את "Ghost Stories", שאת השיר הכי מצליח בו הפיק אביצ'י (!). לאן אפשר להתדרדר מכאן? שואלים את עצמם חובבי הרוק (חובבי הפופ דווקא מרוצים). כבר השנה פויים קולדפליי להוציא את אלבומם הבא, השביעי, שלפי הרמזים עומד להיות האחרון שלהם. אבל גם בסוגיה הזו נדמה שמרטין מוא דרך להיראות אף מגוחך מהצפוי: "האופן שבו אנחנו מסתכלים על זה, זה כמו על הספר האחרון בסדרת הארי פוטר, או משהו כזה. אנחנו לא אומרים שלא יהיה עוד משהו בעתיד, אבל זו תהיה השלמה של משהו".

 

פרנק אושן

פרנק אושן (צילום: Gettyimages IL, getty images)
מאיפה הוא ייצא הפעם. פרנק אושן | צילום: Gettyimages IL, getty images

פרנק אושן עשה היסטוריה ב-2012 כשהוציא את האלבום "Channel Orange" והיה לכוכב האר אנד בי הראשון שיוצא בגדול מהארון. מאז מחכים מעריציו לפרויקט הבא שלו, שכנראה ייצא השנה, אחרי שהשיר "Memrise" שוחרר בנובמבר האחרון כדי לגשש את השטח. התחושה היא שאושן הוא מסוג האמנים שיש להם את זה, ולכן הציפייה לאלבומו הבא גדולה כל כך.

 

ג'סטין ביבר

ג'סטין ביבר מתפשט (צילום: Theo Wargo, GettyImages IL)
תתעורר כבר, ילד. ג'סטין ביבר | צילום: Theo Wargo, GettyImages IL
בשנה האחרונה ג'סטין ביבר היה הרבה דברים, חוץ מזמר, מה שמתייב עם העובדה שהוא כבר הכריז על פרישה ממוזיקה. כמות הכותרות הצהובות שייצר הבחור הצעיר הזה בשנה, היתה מספיקה לכמה זמרים אחרים לאורך כל הקריירות שלהם יחד. אבל ככה זה כשאתה כוכב הפופ הכי מתוקשר בעולם. השיר האחרון שהוציא הוא דואט עם קודי סימפסון בנובמבר, אחרי שתיקה שנמשכה תשעה חודשים, מאז בהשיר "Broken", שיצא בפברואר, ובו טען ש"מנסים לשבור אותי אבל אני לא נשבר". ואין שום סיבה שיישבר, גם אם חצי עולם שונא אותו. ביבר אמר למעריצים שהוא מתכנן להויא אלבום חדש סביב יום הולדתו הקרוב, שיחול בחודש מרץ. זה יהיה האלבום הראשון שלו מאז פרויקט "Journals", הכי אותנטי שלו עד היום, שכלל את עשרת "שירי יום שני", אשר תיעדו את הפרידה מסלינה גומז, חמישה שירי היפ הופ בהם שיתף פעולה עם הראפרים ליל וויין, ביג שון, פיוצ'ר ודרייק, ושיר בונוס מיוחד. האלבום הרשמי האחרון של ביבר, "Believe", יצא ב-2012.

 

"פול אאוט בוי" - American Beauty/American Psycho, ב-20 בינואר

אין תמונה
אמריקנוס. פול אאוט בוי
"פול אאוט בוי" יוציאו ב-20 בינואר את אלבומם השישי שייקרא "American Beauty/American Psycho", שם שמצטט שמות של סרטים הולוודיים מפורסמים, מרמז על ניסיון ללכוד שני היבטים מנוגדים של החווייה האמריקנית, ואולי גם לדבר לקהל כמה שיותר רחב. כזכור, בסינגל הראשון מהאלבום, "Centuries", שיצא בספטמבר, שרה להקת הפופ-רוק (ולשעבר גם אימו) על הרצון שיזכרו אותם במאות הקרובות. חודשיים אחר כך צייץ הסולן פטריק סטאמפ מסר הפוך: "יהיו כמה אנשים שיאהבו את זה. יהיו כמה שישנאו את זה. ארבעתנו אוהבים את זה מאוד, אז אנחנו מאושרים". בכל מקרה, משאמם לא יהיה איתם.

 

ריהאנה

ריהאנה בהופעה בניו יורק מאי 2013 (צילום: Mike Lawrie, GettyImages IL)
כתבתי שיר אהבה לים המלח. ריהאנה | צילום: Mike Lawrie, GettyImages IL
עבור רבים, ריהאנה, שחתומה אצל ג'יי זי, היתה שנייה רק לביונסה, עד שהגיעה אותה הופעה בפארק הירקון עם הקפיצה לים המלח והאיחור המיותר. בטח אין קשר בין הדברים, אבל העובדה היא שאחרי שבע שנים רצופות של הוצאת אלבומים בקצב של אחד מדי שנה, מגיל 17 ועד היום, בשנה האחרונה ובזו שלפניה ויתרה ריהאנה על הרצף האתניקסי הזה, והתאפקה. מאז "Unapologetic" בנובמבר 2012 לא יצא אלבום שלה, מה שאומר שב-2015 היא חייבת להוציא אחד, כי אי אפשר לתחזק קריירה של כוכבת בינלאומית רק מתמונות עירום באינסטגראם, עם כל הכבוד לפטמות האלה.

האלבום החדש של ריהאנה צפוי להיקרא "R8" (אם לא יהיו הפתעות). עד כה נחשפו מתוכו קטע בן 15 שניות משיר בשם "Kiss It Better" שדלף לאינסטגראם, וסקיצה לשיר "World Peace", שלא ברור אם יכללו באלבום.רשימת האורחים באלבום, על פי דיווחים ושמועות, כוללת את ניקי מינאז', דרייק (שריהאנה יצאה איתו קצת), ביג שון וכמובן אמינם, החבר מ-"Monster", ודואטים מצליחים נוספים. לרשת אף דלפה רשימת שירים אופציונאלית בת 14 שירים, שלא ברור עד כמה היא אמיתית, ועד כמה היא תרגיל הסחה. במקביל, כידוע, ריהאנה משתתפת באלבום נוסף, שיהווה פסקול לסרט "Home", כשבפרויקט מעורבים גם ג'ניפר לופז וסטיב מרטין.

 

מארק רונסון - "Uptown Special", ב-13 בינואר

מארק רונסון ביתן (צילום: נעם וינד)
מתי אתה בא? מארק רונסון | צילום: נעם וינד
מארק רונסון הוא שילוב בריטי מוצלח בין מכונת להיטים למוזיקאי מגניב שמכתיב טרנדים. האיש שעשה מאיימי ווינהאוס "איימי ווינהאוס" וניסח את אופנת ה"בלאק טו בלאק" ואת הרטרו האיכותי לגרוב של האייטיז והסבנטיז, ממשיך להחזיק את המקל משני קצותיו - שלושת השירים הראשונים שיצאו מאלבומו החדש "Uptown Special" הם "Uptown Funk" המקפיץ עם ברונו מארס שהופיע בסופרבול האחרון, שיר שהוא כרגע אחד מלהיטי המצעדים הגדולים בעולם, לצידו יצא "Feel Right" הדיפ-גרובי בסגנון ג'יימס בראון עם מיסטיקל, ולאחרונה הגיח גם "Daffodils", בשיתוף פעולה עם קווין פארקר סולן להקת "Tame Impala" האוסטרלית, שתופס כיוון דיסקואידי ואוורירי יותר. בכל מקרה, אתם ממש רוצים להיות שם בפעם הבאה שרונסון יגיע לארץ.

 

מיילי סיירוס

מיילי סיירוס וחייזר (צילום: twitter)
נ.ב. החתול שלי מת. מיילי סיירוס | צילום: twitter
מיילי סיירוס היא אחת הכוכבות שעובדות הכי קשה בפופ העולמי, וחשבון פשוט מראה שעברו כבר 15 חודשים מאז אלבומה האחרון "Bangerz". קשה להאמין שהיא תליח לחזור על גלי ההיסטריה וההייפ שהיו סביבה בשנתיים החולפות, אבל אין ספק שהיא תנסה, וכנראה שכבר בשנה הקרובה. קליפ משותף עם נעמי כפית? אחרי השיר בהשראת החתול שמת הכל אפשרי אצלה.

 

קנייה ווסט

אין תמונה
אבא, סיפור. קנייה ווסט ונורת'
השנה רק התחילה וכבר הוציא קנייה ווסט את "Only One", שיר שעל הנייר יש בו הכל - שיתוף פעולה עם פול מקרטני, טקסט שמדבר אל אמא של ווסט, שנמצאת בשמיים, בעוד הוא מצולם על העטיפה עם בתו נורת'. בפועל, זו בלדה רכה בליווי פסנתר, שבה ווסט מנסה לשיר, ונאלץ להיעזר רבות בתוכנות "אוטו-טיון" כדי להימנע מפאדיחות בגלל הזיופים (מה שמחזק חלק מהקלישאה שבה השתמש לאחרונה אסף אטדגי - מי שלא יודע לשיר עושה ראפ). אבל כולם יודעים שקנייה ווסט, הדובר הכי בולט של ההיפ הופ בשנים האחרונות, עם "My Beautiful Dark Twisted Fantasy" ב-2010, ו-"Yeezus" ב-2013, הוא הרבה יותר מבלדת אוטו-טיון. אחרי שכבר הוכרז סיבוב הופעות לו בשנה הקרובה, נדמה שאלבום חדש הוא עניין של חודשים ספורים.

 

דמי לובאטו

אין תמונה
זמרת באסים אדומה. מייגן טריינור
יחסית לפליטות דיסני האחרות בנות המחזור שלה - מיילי סיירוס וסלינה גומז, דמי לובאטו לא הפכה לכוכבת-על. אבל היא זמרת הרבה יותר טובה משתיהן יחד, ולכן נחשבת למוערכת, ואף נערצת בקרב קהל צעיר שמחפש הזדהות עם עומק ותוכן ולא רק ציצים ורומנים עם ג'סטין ביבר. לובאטו הוציאה ב-2010 את האלבום "Unbroken" וב-2013 את האלבום "Demi", שסביבם סיפרה את סיפור הניצחון על הבולימיה, והפכה לסמל בזכות עצמה בתרבות הפופ האמריקנית. המנהל האישי שלה הבטיח אלבום חדש בשנה הקרובה, הלובאטיקס כבר לא יכולים לחכות.

 

קנדריק לאמאר

קנדריק למאר (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
השלישי בדרך. קנדריק למאר | צילום: Christopher Polk, GettyImages IL
אלבום הסולו השלישי של קנדריק למאר היה אמור לצאת ב-2014, בעקבות הצלחת הלהיט "I" בספטמבר. אבל המעריצים עדיין מחכים להמשך של "Good Kid, M.A.A.D City" שיצא ב-2012. בנובמבר הוא הופיע ב"סאטרדיי נייט לייב" עם "I" ועם "Pay For It" בשיתוף ג'יי רוק, מה שרק מגביר את התאבון.

 

מדונה

אין תמונה
הלב ינצח. מדונה, Rebel Heart
למרות שהיא נושאת בתואר "המלכה האם של הפופ", אף אמן בעולם הפופ לא קינא במדונה בשבועיים האחרונים. 28 שירים וסקיצות מהאלבום החדש שלה "Rebel Heart" דלפו לרשת בשלושה טאקטים: 13 בהתחלה, עוד 14 בהמשך, והשיר-שלא-קשור-בשום-צורה-או-אופן-לליידי-גאגא הוא בינתיים האחרון. מדונה הגיבה כמו שהיתה יכולה, כדי לצמצם נזקים. היא הוציאה סינגל רשמי, שחררה את האלבום למכירה מוקדמת באייטיונז, כולל 6 שירים שזמינים מיידית, והבטיחה עוד שירים בפברואר ואת האלבום המלא בתחילת מרץ. למרות הפאניקה ולמרות שזו כתבה על אלבומים - את הכסף האמיתי היא כידוע עושה בהופעות. אז הנה תחזית לא בלתי הגיונית: במאי היא פותחת טור בינלאומי חדש (שוב אצלנו?), ובדצמבר 2016 היא שוב מקום ראשון במצעד הזמרים המרוויחים של השנה ב"פורבס" (שמחשבים תמיד מיוני עד יוני).

 

וואן דיירקשן

וואן דיירקשן AMA (צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL)
עוד אחד ודי. וואן דיירקשן | צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL
וואן דיירקשן היא הלהקה הכי מצליחה בעולם בשנה האחרונה. האלבום האחרון שלהם "Four" יצא בנובמבר 2014, אחרי ששלושת הקודמים (Up All Night, Take Me Home, Midnight Memories) יצאו בשלושת חודשי נובמבר שקדמו לו, בשלוש שנים עוקבות. ההיגיון אומר שנקבל מהם אלבום חמישי בנובמבר 2015, ולפי כל השמועות (וההיגיון) הוא גם צפוי להיות אלבומם האחרון יחד. כמובן עד למופע האיחוד באמפי רעננה בקיץ 2024.

 

גוון סטפאני ו/או "נו דאוט"

גוון סטפאני (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
יכולה את שניהם. גוון סטפאני | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
הקאמבק של גוון סטפאני הוא אחד הדברים המשמחים שקרו בסתיו האחרון. הסולנית של "נו דאוט" שלהטה כאן בניינטיז, חזרה בינתיים עם שלושה שירים חביבים: "Baby Don't Lie", קליפ האימוג'ים "Spark the Fire" ו-"Shine" עם פארל וויליאמס, שיצא השבוע.

השנה הקרובה היא הזמן של סטפאני להוציא אלבום סולו חדש, ראשון מאז "Sweet Escape" מ-2006. במקביל היא עשויה לשחרר גם פרויקט חדש עם להקתה "נו דאוט". בספטמבר האחרון היא אמרה: "אני חושבת על שניהם, אני יכולה לעשות את שניהם". גם אחד יספק אותנו.

 

מייגן טריינור, "Title", 13 בינואר

אין תמונה
זמרת באסים אדומה. מייגן טריינור
המשימה של מייגן טריינור ב-2015 היא להוכיח שהיא לא זמרת של להיט וחצי - "All About The Bass" ו-"Lips Are Movin" (שמאוד דומה לו, כמובן), ושיש בה עוד משהו חוץ מבלונד וטוסיק. זה אמור לקרות בעזרת אלבום הבכורה שלה בעל השם המבריק "Ttile", שייצא ממש בקרוב. מחזיקים לך אצבעות, מייגן.

 

דרייק, "Views From the 6"

דרייק טקס אמטיוי (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
יהודי טוב. דרייק | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
יש כאלה שלא יודעים לאכול את דרייק, הראפר הכי יהודי באמריקה (חוץ ממתיסיהו). למשל, כשהוא ממשיך לשתף פעולה עם ניקי מינאז', אחרי שהכניסה את הקול כנראה ש\שלו לקליפ עם סממנים נאציים. אבל היא הודתה בטעות, אז כנראה שזה נסלח. את השם האלבום החדש שלו "Views From the 6" חשף דרייק כבר ביולי האחרון, עוד בטרם החל להקליט אותו. אבל הלהיט "0 to 100/The Catch Up" שיצא בסמוך להכרזה כבר מרמז על תאריך הרליס: "כבר סגרנו על אביב 2015".

 

פרגי

אין תמונה
או לה לה. פרגי
פרגי היא כמובן הסולנית של אחת הלהקות הכי מצליחות בעולם הפופ בעשור האחרון, ה"בלאק אייד פיז", ועד כה קיבלנו טעימה קטנה מאלבום הסולו המסקרן שלה, עם הסינגל "LA Love (la Lla". המפיק מייק וויל מייד איט ("We Can't Stop" של מיילי סיירוס) עבד איתה באולפן, מה שרק מגביר עוד יותר את הציפייה, כמו גם המראה שלה בביקיני.

 

ביורק

אין תמונה
מחכים. ביורק
ביורק הזמינה השנה את מעריציה ברחבי העולם (ויש כאלה) להקרנת חינם של סרט תיעודי עם קונרט מיוחד שלה. היא עצמה נעשרה מהפרמיירה החגיגית בלונדון, אבל היתה לה סיבה מוינת, כנראה: היא עובדת קשה באולפן על הקלטות האלבום החדש, שצפוי לצאת השנה, ולהיות הראשון מאז "Biophilia" המהמם שראה אור ב-2011.

 

בריטני ספירס

בריטני ספירס בלאס וגאס (צילום: הפייסבוק הרשמי של בריטני ספירס)
תוציא את האף מוגאס? בריטני ספירס | צילום: הפייסבוק הרשמי של בריטני ספירס
בריטני ספירס אולי תקועה בוגאס עד 2017, אבל זה לא אומר שהאלבום התשיעי לא נמצא בעבודה. היא כבר אמרה שתשמח לשתף בו פעולה עם קייטי פרי, איגי אזליה וגוון סטפאני, ושהוא יכלול לא מעט שירי שנאה לגברים. ואנחנו חשבנו שאצלה הכל בא מאהבה.