הזמרת והיוצרת איה כורם מעלה היום (רביעי, 7.3) מופע בתאטרון "תמונע" בתל אביב, בו היא מבצעת שירים של זמרות ויוצרות אותן היא מעריצה ועליהן גדלה, ביניהן טורי איימוס, קרול קינג, חוה אלברשטיין, תרצה אתר, לאה גולברג, יהודית רביץ, ג'וני מיטשל ושינייד אוקונור (עם "Nothing Compares To You"). לדבריה של כורם לשיר את השירים האלה מרגש אותה כעת יותר מאשר לשיר את שיריה המקוריים במופע "לאלף את הסוסים" איתו הופיעה כבר כמאה פעמים ברחבי הארץ.

"זו פעם ראשונה שאני עולה על במה עם שירים שהם לא השירים שלי, וזה מרגש מאוד", אומרת כורם. "זה התחיל כשלפני כמה חודשים בא לי לשיר בהופעה שיר של טורי איימוס והרגשתי התרגשות גדולה ממנו. אני עדיין אוהבת מאוד את השירים שלי ואני שם איתם, אבל לשיר את השירים של היוצרות האלה זה מיוחד, זה בשבילי כמו קודש הקודשים, ממש לגעת בפרה קדושה".

"איזה דפקט אחד שבר לי את הלב, ולא רציתי לצאת מהחדר"

"יש לי זיכרון מכל שיר ושיר שאני שרה במופע החדש", מוסיפה כורם. "אני זוכרת את עצמי למשל בצבא, שומעת את אחד השירים ובוכה ולא רוצה לצאת מהחדר. זה היה 'גוסט' של 'אינדיגו גירלז'. איזה דפקט אחד שבר לי את הלב לרסיסים, ואני יושבת בחדר עם לב שבור, שומעת את השיר הזה בריפיט ולא מוכנה לצאת מהחדר, למרות שיש לי מטלות ועבודות לעשות".

"שירתתי בשיריון", אומרת כורם, "הייתי מדריכת שיריון בבסיס סיירים בדרום, עם כל הפודרה והגריז, והיה לי ראש מגולח. הייתי שם שנתיים והיה מדהים. הדרכתי טכניקות ירי בטנקים מג"ח 7 ומרכבה, אבל להיכנס עכשיו לדמות המדריכה יהרוס לי את כל המוניטין.

כמו כן יוצאת בימים אלה איה כורם לחודש של הופעות בארה"ב מטעם משרד החוץ. היא תופיע בקהילות יהודיות ותשיר להם משיריה וכן כמה גרסאות כיסוי. "כשהייתי בתיכון נסעתי למשלחת נוער מטעם הצופים, שלושה חודשים שרתי 'ירושלים של זהב' ואני יודעת את כל המילים בעל פה".

בשנים האחרונות איה כורם גם מנהלת את עצמה, ללא חברת תקליטים: "יש לי עסק שהוא עצמי, אני מפקחת על האנשים שאני עובדת איתם ודואגת שהכל יהיה בסדר. לקריירה של כל זמר יש עליות וירידות אבל זה ככה אצל כל עצמאי, גם אם היתה לי מסעדה זה היה ככה".

>> ארקדי דוכין - "הבלדה על אלישע ונלי"