צילום ועריכה: דרור נחום

הזמר והיוצר המוערך ערן צור יופיע עם אנסמבל "מיתר" בניצוחו של זיו קוז'ו, ויארח את הזמרת סיוון שביט בהופעה מיוחדת, שתתקיים במסגרת פסטיבל "הפסנתר מארח", ביום רביעי ה-23 בנובמבר במרכז סוזן דלל בתל אביב בשעה 20:00.

ערן צור ינגן במופע בגיטרה בס אקוסטית ויבצע יחד עם עשרת נגני האנסמבל מלהיטיו המוכרים והאהובים, כמו "בעין הסערה", "בלילות של ירח מלא", "אהובתי ירושלים", "תמונה אימפרסיוניסטית", "ערב ב' כסלו" ועוד. סיוון שביט תחבור אליו כקול נשי בחלק מהשירים. בנוסף יבצע ערן צור לראשונה טקסט חדש, סיפור פרי עטו, שילווה במוזיקה שהולחנה במיוחד על ידי קוז'ו עבור הביצוע בפסטיבל. את כלי קשת, הנשיפה וההקשה באנסמבל ילווה הפסנתרן עמית דולברג.

"לי יש הרבה עבודה כמוזיקאי רוק להשתלב איתם"

"הקשר עם 'אנסמבל מיתר' נוצר לפני כשנה וחצי", מספר ערן צור. "הם הזמינו אותי לבצע איתם חלק מיצירה גדולה בחג המוזיקה של חיפה. בהמשך ביצעתי איתם גם שירים של דליה רביקוביץ', והפעם אנחנו משתפים פעולה במגרש שלי, בעזרת המנצח זיו קוז'ו שיצר את העיבודים לערב הזה ועשה הרבה עבודה".

"אני שומע את העיבודים החדשים והם כל כך יפים ומהממים, שאני יותר נדהם מאשר זה משחרר אותי. לי יש הרבה עבודה כמוזיקאי רוק להשתלב איתם, אני צריך קצת לשנות את הפוקוס שלי, ולהקשיב, להשתלב עם הצ'לו, עם המיתרים, ועם נגן כלי ההקשה. זה לא שאני מכתיב את הקצב בשיר שלי וכולם רצים אחרי, זה יותר להשתלב בתוך אנסמבל".

"בחרנו לערב הזה את השירים הכי מוכרים שלי, כי המעטפת שהם מקבלים היא שונה לחלוטין מזו הרגילה. אין תופים, גיטרות ובס, אין רוק, יש כלי מיתר וכלי נשיפה, עטיפה קלאסית. המשהו הבאמת חדש הוא סיפור שכתבתי ושילווה בלחן של זיו קוז'ו ובנגינה של התזמורת".

"השתתפי כבר כמה וכמה פעמים בפסטיבל הפסנתר וזה הפסטיבל היחיד שאני עושה בשבילו דברים חדשים. הוא מאפשר לי להגיע לשטחים חדשים ולדברים שלא עשיתי, ומאתגר אותי. תהיה גם אורחת, סיון שביט, שתתן את הצד הנשי במופע הזה".

>> אביב גפן ואביתר בנאי לקראת פסטיבל הפסנתר - "תחרות כלבים"