אין תמונה
דניאל פחימה

דניאל חיים פחימה מעכו נפצע לפני כחודש בפיגוע בבורגס, בולגריה, והוגדר כפצוע הקשה ביותר בפיגוע, בו נהרגו שני חבריו הטובים מילדות מאור הרוש ז"ל ואליאור פרייס ז"ל. כיום מצבו של פחימה מוסיף להיות קשה, הוא עובר סדרות של טיפולים וניתוחים ומשפחתו וחבריו מתפללים יום יום להחלמתו.

במקביל, מתוך האפלה, מגיחה כעת קרן אור אחת, בדמות השיר "תשובי כבר לכאן", שאת מילותיו כתב דניאל פחימה עצמו שבועיים לפני שנפצע, ויוצא כעת בביצוע צמד הדאנס "סולקי", שהחברים בו, אריק פורמן ואיציק קרייף, הכירו את דניאל לפני הפציעה. פחימה, כזכור, היה מוכר באיזור עכו והצפון כתקליטן, דיג'יי, שמביא שמחה וכיף לכל מסיבה ואירוע בו הוא מתקלט, וכמי שגדל וחונך מוזיקלית על תרבות מוסיקת הדאנס. בהתאמה, ובתמיכת בני משפחתו, יצר הצמד שיר דאנס מקפיץ בגוון לטיני, עם שירה בגוון אר אנד בי.

"הכרתי את דניאל דרך אולם אירועים ששנינו עבדנו בו", מספר חבר "סולקי" אריק פורמן. "הייתי מלצר והוא היה תקליטן שעבד עם אח שלו אלי. כשהתחלתי להקליט הוא ואחיו שלחו אלי לקוחות. משם נהיינו קרובים ושירתנו במקרה גם באותו בסיס בצבא. כשהוא נפצע בפיגוע בבורגס הייתי באולפן ההקלטות. באותו הבוקר ראיתי אותו ברכבת עם החברים שנהרגו, אליאור ומאור ז"ל. התקשרתי לאחיו לברר מה קרה, ובסוף התברר שזה הם".

-איך נולד השיר?
"כמה ימים אחרי הפיגוע, כשהחזירו את דניאל לארץ, אחיו אלי פנה אלי ואמר שהם מצאו בבית שיר שהוא כתב והציע שנעשה עם זה משהו. בהתחלה לא רצינו כי לא חשבנו שזה מתאים. חששנו שיחשבו שאנחנו תופסים עליו טרמפ. אבל המשפחה שלו התעקשה ובסופו של דבר יצא שיר מקפיץ כדי שיהיה קשור למקצוע שלו כדיג'יי".

-מה מצבו כעת?
"בימים אלה הוא עדיין במצב קשה, יצא עכשיו מאוד ניתוח. העיניים שלו סגורות. הוא מגיב בעיקר בבכי. הוא בעיקר שומע. כשהשמענו לו את השיר הוא פתאום קם במכה, בבת אחת. בהתחלה הוא הזיז את יד שמאל ואז ניסה להתרומם. המצב שלו לא מאפשר את זה כי הבטן שלו מלאה בניתוחים ובעיות. כולם נבהלו כשהוא פתאום התרומם, זה היה ממש מבהיל, והוא הזיל כמה דמעות, כמה שהוא יכול, לפחות".

אין תמונה
סולקי, "תשובי כבר אלי"

-איך אתם מרגישים?
"את התחושה שלנו אפשר לתאר כרגשות מעורבים. מצד אחד זה מקרה מאוד מצער, כי אליאור ומאור ז"ל נהרגו והיו יחד עם דניאל. ובנוסף חששנו ואנחנו עדיין חוששים שיגידו לנו ויצאו נגדנו וישאלו למה אנחנו מוציאים שיר מקפיץ ומשמח כשכולם מסביב באבל.

"אבל המשפחה של דניאל, משפחת פחימה, דחפה אותנו כן לעשות זה, וכן לנסות לדחוף את השיר הקצבי הזה למועדונים ולתקשורת כי זה מה שדניאל היה רוצה. אחרי התלבטויות ארוכות שהיו לנו החלטנו בסופו של דבר להיענות לבקשות שלהם. אנחנו מתפללים שיום אחד עוד נזכה לראות אותו איתנו רוקד לצלילי השיר שהוא כתב".

"תשובי כבר לכאן"

"הרגעים הכי מושלמים, בחיי לא היו שווים בלעדייך, אבק הכוכבים מאיר את פני כשאני חושב עלייך

מתיי תיהיי לצידי, רוצה אותך לידי, אז תשובי כבר אליי, תשובי כבר אליי

פזמון: יושב לבדי חושב עלייך, רוצה לראות אותך מאושרת, צלילי אהבה מרחפים מעלייך רוצה אותך בחיי, אז תשובי כבר אליי

מתיי תיהיי לצידי, רוצה אותך לידי, אז תשובי כבר אליי, תשובי כבר אליי

פזמון: יושב לבדי חושב עלייך..."

>> הופעה של אייל גולן באילת הופסקה בשל פיצוצים