קנייה ווסט, תמונת ראש (צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL)
טיימינג מושלם. קנייה ווסט | צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL

קנייה ווסט שוב במרכז העניינים בפופ האמריקני, וזה לא רק בגלל שבת זוגו קים קרדישיאן הביאה לעולם בת. בתזמון שרק תסריטאי מוכשר (או קנייה ווסט) יכול היה לחלום עליו - דלף בסוף השבוע האחרון, במקביל ללידת הבת, האלבום החדש של קנייה "Yeezus" (מעין עיוות של Jesus), שיגיע לחנויות באופן רשמי רק היום. מעניין שהאלבום דלף לפתע בסוף השבוע האחרון, למרות שהלידה היתה צריכה להתרחש רק בחודש הבא. בחברת ההפקות "דף ג'אם" עורכים מצוד אחרי המדליף, כך הם מדווחים, אבל את המעריצים מעניין בעיקר האלבום עצמו, וכמובן מסע היחצנות של קנייה ווסט, שהוא כידוע מכונת גימיקים לא פחות מיוצר היפ הופ מוערך.

אז אחרי שחבש מסכת יטי מטורפת בהופעות וצעק "אני לא משוגע!", והימם את העולם עם הקליפ "New Slaves", אותו הוא מקרין על בנייני ענק ברחבי העולם (כולל בסוף השבוע האחרון - יחי התזמון), הפעם החליט קנייה ווסט לשחרר סרטון ספק הומוריסטי ספק מעורר חלחלה. לצורך כך הוא גייס את סקוט דיסיק, החבר של קורטני קרדישיאן, אחותה של בת זוגו.

בהשראת הסרט "אמריקן סייקו" מגלם דיסיק מעריץ של קנייה, שמדבר על האלבום החדש שלו, ואז, בהשפעת האלבום, רוצח את חברו במכות גרזן, כולל השפרצות דם (לא מומלץ לבעלי קיבה חלשה וילדים). את החבר הקורבן מגלם חבר המשפחה ג'ונתן צ'יבאן.

האלבום החדש: "נסיוני ונרקסיסטי, משנת 3000"

"Yeezus" הוא האלבום השישי של קנייה, שכולל את השירים: On Site, Black Skinhead, I Am A God, New Slaves, Can't Handle My Liquor, I'm In It, Blood on the Leaves, Guilt Trip, Send It Up ו- Bound 2. העטיפה היא כידוע זה מכבר תמונה של דיסק בעטיפת פלסטיק שקופה, שמביעה את מה שווסט חושב על תעשיית הדיסקים הגוססת.

האלבום החדש "Yeezus" להאזנה מלאה

הביקורות באמריקה ובבריטניה מתארות את האלבום כ"נסיוני" ו"נרקסיסטי" - שתי התכונות שהכי מאפיינות את ווסט, וכ"שילוב של "התנפצות מקצבים, דאנס נשפך, סימפולי סול וקולות נוהמים".

בגזרת הטקסטים האלבום כולל, כך זה נראה, כמה התייחסויות לבת הזוג הכה מפורסמת קים קרדישיאן, ולא תמיד מדובר במילות אהבה רומנטיות. בשיר "New slave", שהקליפ שלו הוא יצירה בפני עצמה, ווסט אומר לקרדישיאן: "אני אקח את המשפחה שלי ואעביר אותה מחוץ לארץ הזו, כדי שלא תוכלי לראות איפה אני נמצא. קדימה, לכי תתפסי את הכתבים, כדי שאוכל לשבור את הטייפ שלהם". מדובר, כמובן, ביחס השונה שבין שני בני הזוג ובין התקשורת - בעוד קים מתמסרת למצלמות ולרכילות קנייה הרבה יותר חשדן ושומר על פרטיות.

אין תמונה
"תגמרי כבר את המסאז' הארור שלי. אני אלוהים". קנייה וקים

בשיר "I am God" הוא מוסיף: "תזדרזי כבר עם המסאז' הארור הזה שלי, תוציאי כבר את המכונית מהמוסך. אני אלוהים". או לפחות סוג של, בעיני צמו כמובן.

ובלי קשר לקים קרדישיאן (או דווקא עם קשר) - בשיר "I'm In It" משתמש קנייה ווסט בציטוט מד"ר מרטין לותר קינג, מנהיג השחורים באמריקה בשנות ה-60', אבל כשהוא מרפרפ את השורה “Thank God almighty, free at last", ווסט לא מתכוון לשחורים ומאבקם ליציאה מעבדות ודיכוי, אלא לזוג שדיים שמשתחררים מאחיזתה של חזיה. הכי קנייה.

קנייה ווסט הקליט את האלבום בפריז, בין היתר עם המפיק בן ה-21 טראוויס סקוט שסיפר: "זה אלבום שנשמע כמו משנת 3000. עבורי זה היה בית ספר מטורף. קנייה מושקע באלבום שלו בצורה קנאית. הוא נכנס למצב מקצועי ומנטאלי שאפשר רק ללמוד ממנו. הוא הראה לי איך בזמן קצר מאוד יחסית של שבו הוא מפטיק שיר כמו 'Black Skinhead' וזו היתה בשביל נקודת מפנה בתלך העבודה איתו. תרמתי רעיונות, עבדנו יחד, היה מרתק ויצא מה שיצא".

הקליפ "new slaves"