אין תמונה
"הרגשתי שאסף הוא האיש הכי מתאים לטפל בחומרים האלה". גלי אלון

"אני מכירה מצוין את הסטיגמה 'מי שלא יכול לעשות מלמד', אבל אני ממש לא דוגמה מייצגת", טוענת הזמרת-יוצרת גלי אלון. אלון, 28, היא בת טיפוחיו החדשה של אסף אמדורסקי, שבימים אלה מפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה שלה, שיכלול 12 שירים שכתבה והלחינה. היא גדלה ברעננה, החלה את דרכה כזמרת ג'אז, למדה (איך לא) בבית הספר רימון, הופיעה בפסטיבלים כמו "ג'אז, סרטים ווידאו טייפ" ו"נשים בג'אז", ובין לבין הפכה מורה מבוקשת לפיתוח קול. בהופעת הבכורה שלה, שהתקיימה השבוע באוזן בר בתל אביב, חשפה מקבץ משובח של שירי פופ מלודיים עם טוויסט אפלולי הנעים בין טורי איימוס ביום היפראקטיבי ואחותה הגותית של מיקה קרני.

"אם זה הרושם שעבר לקהל אני רואה בזה מחמאה גדולה", היא אומרת, "ג'אז תמיד יהיה חלק בלתי נפרד מהזהות שלי כמוזיקאית וכמבצעת, אבל לפני חמש שנים בערך התחלתי לכתוב גם חומרים מקוריים. חלקם עברו עם הזמן שינויים גדולים, חלקם נגנזו, אבל הגרעין הקשה מלווה אותי עד היום ויתועד גם באלבום. אלו השירים ששלחתי בזמנו לאסף אמדורסקי".

-איך מגיעה זמרת-יוצרת אלמונית לעבודה עם אחד המוזיקאים המבוקשים בארץ?
"הרבה לפני הפנייה אליו בפועל הרגשתי שאסף הוא האיש הכי מתאים לטפל בחומרים האלה. אז בסוף שלחתי דיסק עם סקיצות למנהלת האישית שלו והוא שמע ואהב את זה. נשמע בנאלי, אבל ככה זה היה. אנחנו עובדים יחד כבר שנה וחצי".

-לא קשה למורה לפיתוח קול לקבל הוראות איך לשיר?
"זה הכי כיף בעולם. קשה לי לתאר איזה שחרור זה לתת למישהו אחר להדריך אותי. הגעתי להוראה דרך המורה לפיתוח קול רחל הוכמן, שהיא כמו אם רוחנית עבורי, ובשלב מסוים התחילה לשלוח אלי תלמידים ופשוט התאהבתי בזה. לפני שהתחלתי ללמד בעצמי הייתי הדבר הכי רחוק שניתן לדמיין ממורה, ואולי בגלל זה אני מתמסרת לשיעורים בהנאה כזו. זה לא מהווה לרגע תחליף להנאה שלי מיצירה, מהופעה או מהיכולת ללמוד מאנשים שאני מעריכה".

-מתי ייצא האלבום שלך?
"אני מקווה להוציא סינגל ראשון בתוך חודשיים-שלושה, את האלבום במהלך 2009 כמה שיותר מוקדם, ובמקביל להופיע כמה שיותר".