אין תמונה
יהודה פוליקר

יהודה פוליקר יופיע במוצאי שבת 19.2 בהיכל התרבות בתל אביב ולפני כן, ביום שישי 18.2 יתארח בשעות 17:00-19:00 בתוכנית "כל ההתחלות" של אלי לפיד ברשת ג, בה יושמעו קטעים ושירים נדירים מהקריירה הפוריה והמוצלחת שלו כאחד האמנים הגדולים שקמו במוזיקה ובתרבות הישראלית.

יהודה פוליקר החל את דרכו המוזיקלית בלהקת ""FBI שפעלה עד לגיוסו לצבא. הוא נבחן על ידי יאיר רוזנבלום כמועמד לנגן בגיטרה בלהקת חיל הים, אך למרות נגינתו המצוינת הוא נכשל באודישן כיוון שלא ידע לקרוא תווים. אחרי הצבא ניגן פוליקר בנהריה בלהקת "הנמרים", שעשתה קאוורים לשירי סוף שנות ה-60' ותחילת ה-70'. הלהקה הבאה הייתה להקת ברקת שהקליטה מספר שירים, ביניהם שיר העלייה של הפועל עכו לליגה הראשונה.

"רחובות טהרן" - על הפצצה האיראנית, 30 שנה לפני

הלהקה הבאה והמפורסמת ביותר בקריירה של פוליקר הייתה להקת בנזין שמאוד הצליחה, בסיועו של הכותב והמפיק המוזיקלי יעקב גלעד. בנזין מכרה עשרות אלפי עותקים מאלבומה הראשון "24 שעות" שיצא בקיץ 1982 עם להיטים כמו "יום שישי", שזכה בתואר שיר השנה, "חופשי זה לגמרי לבד" ובאלבום השני "פנים אל מול פנים", הסינגל "התחלה חדשה" ועוד. בתוכנית משמיע לפיד גרסה אנגלית נדירה של טרום-בנזין לשיר "היי היי" שנקראת רחובות טהרן ומספרת שלושים שנה קודם זמננו על הפצצה האיראנית.

אחרי פירוק "בנזין" הקליט יהודה פוליקר את האלבום "עיניים שלי", שכלל גרסאות עבריות לשירים יווניים. בתוכנית תושמע הגרסה לשיר הנושא "עיניים שלי", בדואט בין פוליקר לבין הזמר היווני יורגו דאלאראס. בזמן השמעת השיר פוליקר מצטרף ספונטנית.

הפרויקט הבא בקריירה של פוליקר היה האלבום "אפר ואבק", אותו יצר עם יעקב גלעד. האלבום, שהפך לאבן-דרך בתרבות הישראלית, סיפר את סיפורם כדור שני לניצולי שואה. בוכנית יושמע ביצוע לשיר "כשתגדל" בדואט של פוליקר עם אביב גפן, מהעצרת לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל שנערכה השנה.

"קטן הוא ודל הוא חדרי, ואני בו שרוי ערירי"

כמעט כל השירים ששר יהודה פוליקר בקריירה הולחנו על ידו, למעט שירים בודדים. לפיד הפתיע את פוליקר כשהשמיע לו גרסה נדירה בביצועו לשיר "לא פעם בקיץ" ("קטן הוא ודל הוא חדרי.."), שחיברה המשוררת רחל והלחינה שולמית ליפשיץ.

השעה השנייה של התוכנית נפתחת בביצוע משותף של פוליקר וגידי גוב לשיר "התחלה חדשה" של בנזין וביצוע סולו של פוליקר ל"שלל שרב" של גוב, מהופעתו של פוליקר בקיץ האחרון באמפי קיסריה.

פוליקר סיפר על כתיבת השיר "אני רוצה גם" ובתוכנית הושמעה גרסה אקוסטית נדירה שלו.

יהודה פוליקר כתב שירים רבים לאמנים שונים בהם אריק איינשטיין, חווה אלברשטיין, יוסי בנאי, ריטה, ריקי גל, גידי גוב, נורית גלרון, יהודית תמיר, אושיק לוי וגם דני בסן בשיר "דברים שרציתי לומר". בתוכנית מושמע השיר בביצוע משותף של פוליקר ועמיר בניון.

פוליקר הביא לאולפן גיטרה וניגן את השיר "מה קורה אחי" שכתב לירדנה ארזי, לאלבומה האחרון "בושם על עורי", אותו הפיק וניהל מוזיקלית. שלושה שירים נוספים שביצע פוליקר באולפן הם "הצל ואני", "רומיאו" ו"רגע מאושר" מתוך אלבומו האחרון "אהבה על תנאי".

>> אהוד בנאי בשיר חדש; אריק איינשטיין בשיר חדש