אין תמונה
כמו שיר לחג המולד, שכה רבים אוהבים

היום חל חג המולד, כריסטמס בלעז, היום בו נולד בנצרת שבגליל ישוע בן יוסף ומרים, לימים האדם שהקים את הדת הנוצרית, שמאמיניה ראו בו משיחם (אגב, זהו גם יום הולדתו של כותב שורות אלה). העולם הנוצרי כולו חוגג היום עם מנהגים כמו מתנות מתחת לעץ האשוח וכאלה שמביאה הדמות הבדיונית סנטה קלאוס.

את החג מלווים כבר מאות שנים שירים ופזמונים מיוחדים, חלקם מסורתיים וחלקם נולדו בעשורים האחרונים על ידי יוצרי פופ ורוק, במטרה להנעים את זמנם של המאמינים וכמובן למכור אלבומים וסינגלים בכמויות. נכון שהמונח "שיר כריסטמס" טומן בחובו בדרך כלל לא מעט קיטש, אבל אחרי שמתגברים על מעטה הקיטש הדביק (אולי מעץ הדבקון הלבן), אפשר להינות. לרגל הכריסטמס ריכזנו עבורכם כמה משירי חג המולד היותר טובים והבלתי נשכחים.

Band aid - Do they know it's Christmas

בשנת 1984 ריכזו בוב גלדוף ומידג' אורה מלהקת "אולטרווקס" את צמרת הפופ והרוק הבריטית לצורך שיר משותף שההכנסות ממנו נתרמו להצלת הרעבים באתיופיה. למטרה הקדושה הצטרפו ובאו פול מקרטני, סטינג, פיל קולינס, פול יאנג וחברי הלהקות U2, דוראן דוראן, The Who, קיס, ג'נסיס, שפנדאו בלט, אולטראווקס, בננרמה, סטאטוס קוו, בומטאון רטס, קלצ'ר קלאב, "פרנקי גוז טו הוליווד", Heaven 17, ועוד שמות שהיו גדולים באייטיז. עד היום נחשב השיר לאחד המוצלחים והחשובים בתולדות שירי הכריסטמס.

 

Paul McCartney & Wings - Wonderful Christmas Time

אם כבר פול מקרטני - הנה שיר הכריסטמס שלו משנת 1979 עם להקתו "כנפיים". לא אחד השירים האיכותיים בקריירה של מקרטני, אבל כן אחד המצליחים שבהם.

 

John Lennon: Happy Xmas (War Is Over

So Merry Christmas by unecricri
ואם יש מקרטני - איך אפשר בלי ג'ון לנון, השותף ל"ביטלס", ששיר הכריסטמס שלו משנת 1971 נכתב יחד עם זוגתו יוקו אונו, ומדבר על הכמיהה הגדולה לשלום, קריאה לסיים את המלחמות בעולם ולהשיב את החיילים הביתה, וחג שמח לבני אדם מכל הגזעים והצבעים. בקליפ המקורי מבוצע השיר עם מקהלת ילדים שחורים. קליפ אחר מראה זוועות ממלחמות מסביב לעולם.

 

 The Beatles - Christmas Time (Is Here Again

וביטלס אחרון - ב-1967 הרביעייה המופלאה הוציאה אלבום עם שירי כריסטמס מיוחד למעריצים, שכלל את השיר הזה, ובסיומו ניתן לשמוע את חברי הלהקה מברכים את המעריצים בחג שמח. נחמד מצידם.

 

ELVIS - Blue Christmas

ומהכריסטמס העצוב אך האופטימי של לנון, לחג בלוזי בהגשתו של אלביס פרסלי "מלך הרוקנ'רול" ששר על "חג מולד עצוב".לאלביס, שהתמחה בבלוזים ושקטים ובלדות, היה שיר כריסטמס מפורסם נוסף: "Silent Night", ביצוע לשיר חג מסורתי שנכתב באוסטריה ב-1818.

 

Vaughn Monroe - Let it snow

זוכרים את הסוף של "מת לחיות" עם ברוס וויליס, שהורג את כל הטרוריסטים בבניין "נאקאטומי" בלוס אנג'לס בערב חג המולד? כשעולות כתוביות הסיום זה השיר שנשמע ברקע. וון מונרו הקליט את המקור הזה ב-1945, והביצוע המפורסם לא פחות הוא של פרנק סינטרה.

 

Bing Crosby - White Christmas

ואם כבר קלאסיקות - הנה "חג מולד לבן" שכתב ב-1940 אירווינג ברלין, מגדולי כותבי השירים בהיסטוריה. השיר בוצע במקור על ידי בינג קרוסבי ואחריו על ידי רבים אחרים.

 

Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year

והנה עוד קלאסיקה, משנת 1963. אנדי וויליאמס, אחד מהזמרים האחרונים שכיכבו בעידן שלפני הרוקנ'רול, בלהיט מאלבום הכריסטמס הראשון שלו.

 

Olivia Newton-John and Bob Hope "SILVER BELLS" (1977

לבוב הופ היה שיר כריסטמס מפורסם עוד משנות ה-50'. כאן הוא מבצע אותו עם הכוכבת של אותו רגע, אליביה ניוטון ג'ון של שנת 77'.

 

The Eagles-  Please Come Home for Christmas

אין אמריקה בלי להקת "הנשרים", שבשיר הזה עושים מהחג בלוז שכולו געגועים ורומנטיקה, שאפשר לרקוד ואלס לצליליו.

 

Stevie Wonder - Christmas Time

ובאווירה דומה - סטיבי וונדר. יש המון שירים עם השם הזה "זמן הכריסטמס", ולכאן בחרנו את וונדר, שהוציא אלבום שירי חג מולד עוד בשנת 1967. באותו אלבום היה לוונדר להיט נוסף, קצבי וסוחף הרבה יותר: "What Christmas Means To Me".



The Jackson 5 - I saw Mommy kissing Santa Claus

באופן טבעי, מהגרוב של וונדר, מגיע הגרוב של חמישיית ג'קסון, בשיר החמוד על האמא שנישקה את סנטה קלאוס, כולל פתיח נחמד של מייקל ג'קסון.

 

Mariah Carey - O Holy Night

בתחום שירי הכריסטמס מריה קארי היא סוג של מאמי אמריקנית חדשה, אחת שמזוהה עם החג ושיריו והוציאה יותר מאלבום שירי כריסטמס אחד. בשנה שעברה היא אף חידשה את “All I Want for Christmas is You” שלה יחד עם ג'סטין ביבר, והשמחה היתה גדולה. יפה לה.

רוצים לספר לנו על שירי הכריסטמס שאתם הכי אוהבים? טקבקו.