אסף גד חנון (צילום: יוגב עמרני)
"הסטירה שחטפתי כמו שכולם חטפו וגם המקום הראשון חוטף, כי כשמגיע הדור הבא אתה לא קיים". אסף גד חנון | צילום: יוגב עמרני

אסף גד חנון, יוצא העונה האחרונה של "דה ווייס", מופיע הערב (רביעי) במועדון "זאפה" בתל אביב, בהופעה לזכר אימו מרים חנון ז"ל, שהלכה לעולמה רגע אחרי שהודח מהתוכנית. חנון צפוי לארח על הבמה את המנטורים שלו יובל בנאי ושלומי ברכה מלהקת "משינה" ואת רודי ביינסין ודניאלה מילוא מהנבחרת שלו.

"אני כרגע במדידות עם הסטייליסט שלי", מדווח אסף גד חנון. "יש גם מעצב, כל הבמה תהיה בעיצוב ולבוש בהתאם. יש קו שמנחה אותי אמנותית. מעבר למוזיקה, כל מה שעוטף את הבמה זה גם איך שאני מרגיש, איך שאני נראה, זה משפיע עלי. תמיד היה לי לבוש חצי פריקי, בריטי אנדרגראונדי. גם פה זה בא לידי ביטוי. אני אלבש המון שחור, אלגנט, עם אבזור מקורי מהמעצב שעושה לי תכשיטים מחומרים של סיליקון, מיוחדים. מגפיים שחורים. פפיונים למתופף ולבסיסט, אנחנו טריו".

-מה אתה עומד לשיר?
"חומר מקורי שלי, עם קאברים שעשיתי אינטרפרטציות, חומרים מחודשים, הלחנות מחודשות.  למשל 'האוס אוף דה רייזינג סאן של האנימלס, שיקבל חידוש וכיוון מאוד גראנג'י, בריטי, ניו אייג'י כזה".

-אתה באמת מארח את יובל בנאי ושלומי ברכה?
"הם שומרים את זה לדקה התשעים אם יקרה או לא. עשיתי חזרות עם רודי ודניאלה שהיו איתי בנבחרת. יובל ושלומי יהיו בזאפה ונראה אם יבוא להם או לא. אצלם אי אפשר לדעת. שלומי שבת יהיה בקהל, אולי גם שרית חדד".

רוק עצמאות אביב גפן (צילום: ענבל צח)
"אביב גפן לא המציא אופנה. אני מתלבש ככה 20 שנה" | צילום: ענבל צח

-ואביב גפן?
"לא יצרתי איתו קשר. במהלך העונה היה חיבור, אבל אחרי שהיא נגמרה כל אחד הלך לדרכו ולא יצרתי קשר. אני לא מאלה שמחפשים מאיפה לבוא, ואתה יודע".

-אתה מזכיר אותו בקטע של הלבוש, לא?
"זה לא אופנה שאביב גפן יצר או המציא. אני עולה על במות כמעט 20 שנה וממשיך את הקו שלי. אנחנו יכולים להיפגש במקומות משותפים כי זה נראה אותו דבר, אבל לא הסתכלתי איך אביב עולה על הבמה כדי להתאים את עצמי אליו, יש לי את הסטייליסטים שלי".

-המופע הערב הוא לזכר אמא שלך.
"אמא שלי, מרים חנון ז"ל, נפטרה לפני חודשיים וחצי. היאליוותה אותי במהלך הקריירה, בדגש על הריאליטי. הייתי באודישנים לכוכב נולד 2, 4, 6, 8 ו- 10. בכולם הגעתי עד שלב לפני הנבחרת והיא תמיד היתה איתי. ב'דה ווייס' זה קרה. בגללה אני מחויב לעמוד על הרגליים ולעשות את הכי טוב שאני יכול ולכן אני מקדיש לה את המופע".

-יש שיר ספיציפי שקשור אליה?
"יש שיר של אלביס פרסלי שביצעתי בתוכנית, 'always on my mind', שבאמצע השיר נשדר הקלטה שלה שהיא מברכת אותי להמשך הדרך. זה אחד הרגעים הכי חזקים בקריירה האמנותית והמוזיקלית שלי".

-וכל הקהל יבכה יחד איתך?
"יכול להיות שכן. סביר להניח. יש לה מיתרי קול עם ברכה אמיתית שבאה מהלב".

אסף גד חנון (צילום: יוגב עמרני)
"החלטתי לעמוד מול המערכת להסתכל לה בעיניים , הרמתי מופע-קונספט שמספר את האמת". אסף גד חנון | צילום: יוגב עמרני

-המוות היה בסמוך להדחה
"באותו ערב, בפרק שהייתי אמור להיות בו אם הייתי ממשיך התאספנו סביב המיטה שלה, היא נשמה נשימות אחרונות. כשדניאלה מילוא עלתה לשיר כבר החזקנו אותה והיא נפרדה מאיתנו. זו ההשגחה שהיתה לי. תחשוב שאם הייתי צריך להיות על הבמה בנווה אילן בזמן שהיא הולכת לעולמה ברעננה לא הייתי סולח לעצמי בשום צורה. למרות הניסיון לתת לה את המתנה הזו".

-הבנתי ש"דה ווייס" לא שמרו איתך על קשר.
"יש משהו מאוד אכזרי בסיפור הזה. החיבוק החם ואיך שעוטפים אותך במהלך העונה כשאתה משודר ומודרך ומיוחס מבחינת המערכת כשאתה בפנים, לבין כשאתה יוצא החוצה. מפאת גילי היותר מתקדם יחסית לשאר הזמרים למדתי שצריך לקחת הכל בפרופורציות. מעבר לזה החלטתי לעמוד מול המערכת להסתכל לה בעיניים ולהגיד, אוקיי אם זו הדרך שלכם, אז הרמתי מופע-קונספט שמארח את המתמודדים והתוכן בקטעי המעבר בין השירים מספר על החיים בריאליטי ואיך לקום ולהתמודד עם החוויה שהיא בסוף טרגדיה לכל אמן ואמן. לא למי שקיבל מתנת מיתרי קול ושר במקלחת, אלא למי שיוצר ורוצה להמשיך. אני מופיע בבתי ספר ומספר איך החווייה הזו היא בסופו של דבר מאכזבת.

-אז מה הטענה להפקה של דה ווייס?
"כל אחד שם בפני עצמו איש נהדר, אחד יותר טוב מהשני, הם מאוד חיוביים ונותנים הרגשה מדהימה. באופן טבעי הפלטפורמה היא אכזרית, הסוגיה שנקראת מוזיקה בריאליטי. מה שאני חוויתי זה מה שכל אחד חווה. הסטירה שחטפתי כמו שכולם חטפו וגם המקום הראשון חוטף. כי הנה מגיע הדור הבא ואז מבחינת המערכת אתה לא מעניין, אתה היסטוריה. אני לקחתי את המושכות לידיים ויש מקומות קשים שאני בא וחושף ומספר. מי שמתקדם באודישנים הוא באופוריה ולא רואה את זה".

-מהן התוכניות להמשך?
"כבר 20 שנה שאני יוצר וכותב מוזיקה שלי. אני שואף להביא מוזיקה חדשה ומתעדכנת לתעשיה בישראל ושר באנגלית ומעלה ליו טיוב. בשנה הקרובה אני רואה המשכיות של מופעים במוסדות חינוך ומקומות ציבוריים. אני רוצה להשמיע קול במקום של ריאליטי ותוכניות ריאליטי ולשים את הדברים האלה על הבמה ולהמשיך להעביר את המסר. התגובות של אנשים נותנות לי הרבה דלק להמשיך".