יהודה פוליקר, רוטבליט (צילום: רועי ברקוביץ')
"זה מאוד קשה ומאוד רגשי". יהודה פוליקר | צילום: רועי ברקוביץ'

יהודה פוליקר, אולי המוזיקאי הישראלי הכי מגוון, מפתיע שוב ומוציא את השיר "לימונרו", שמשלב הקלטה של אביו ג'קו מלפני שנפטר יחד עם עטיפה מוזיקלית חדשה שיצר פוליקר. השיר לקוח מאלבום שלם שיוצא פוליקר בקרוב ובו שירים ששרו אביו ואמו בלדינו, שירים מיהדות סלוניקי, טרום מלחמת העולם השנייה, אותם שמע יהודה בילדותו והם עוברים במשך דורות מאב לבן. פוליקר לא הכיר את הלחן המקורי ולכן בנה סביב השירים מוזיקליות חדשות הרמוניות והפיק אותם מחדש ברוח עכשווית ומעודכנת. הוא גם מלווה את אביו בשירה. התוצאה מרגשת במיוחד, יוצאת דופן, עשירה, ועוד עשויה להפוך ללהיט.

-יהודה פוליקר, שוב אתה מפתיע.
"אני מפתיע פה, כן. חוץ מהקול של אבי ההפתעה היא גם שלי כי בחרתי לקחת את השיר למקום הזה, האחר, המיוחד".

-איך אתה מרגיש?
"אני מרגיש נהדר, מוציא שיר שלם, אחיד ומושלם מבחינת מנגינה, זמר, הפקה, סאונד והכל וזה קלף מנצח. אני יודע שזה חזק, שיר טוב. אבא שלי זמר נפלא. יש את מגבלות השפה אבל אני מאמין שהוא יושמע פה ושם ברדיו, ושיש קהל עצום של דוברי לדינו וספרדית שיאמצו אותו בחום".

-היו לך התלבטויות?
"לא, אני לא מתלבט, כי זה משהו שהזמן שלו להיעשות הגיע, ואני שלם עם עצמי. יש תקליט מאוד מיוחד, תקליט שונה, לא בעברית, מאוד איכותי ויפה".

ג'קו פוליקר (צילום: גבריאל אלטמן)
"אבא שלי היה זמר גדול, אבל הוא לא עשה מזה עניין". ג'קו פוליקר ז"ל | צילום: גבריאל אלטמן

-מאביך ירשת למעשה את כישרון השירה.
"משניהם, גם מאמא שלי, שיש לה שני שירים באלבום וגם היא היתה זמרת נפלאה. בטח בצבע הקול של אבא שלי זיהית את הצרידות והצבע שלי. אבא שלי היה זמר גדול, אבל אחד שלא עשה מזה עניין. הוא שר מילדות, אבל כשהוא שר הוא לא חשב להיות זמר מקצועי או להתפרנס. אני הפסיכי שהלך לזה כי נדבק בחיידק הגיטרה. אבא שלי חשב שמוזיקה וזמרות זה לא מקצוע וניסה להניא אותי, שלא אכנס לתחום".

-ואת "לימונרו" אתה זוכר מהילדות.
"זוכר אותו מהילדות היטב, בטח. גם מהילדות וגם בהמשך. אלה שירים שאיתם אבי היה מרדים אותי לפני השינה. והיום אני שואל את עצמי איך לא עשיתי את זה לפני כן כשהוא היה בחיים, כשהיה זמר ענק. הייתי יכול להנציח אותו עם חמישה אלבומים".

"האלבום הזה החזיק את אבא שלי בחיים, הוא אמר שנזכרתי מאוחר מדי"

-אתה מעניק לו כבוד לאחר מותו.
"הורי עוד זכו לשמוע את תחילת העבודה כשהיו בחיים, זה מה שהחזיק את אבא שלי בחיים יותר ממה שיכולתי לצפות - האלבום הזה, ההקלטות, לבוא לחיפה ולהשמיע לו עוד והוא אומר יופי, ותמיד הוא אמר לי 'נזכרת מאוחר'".

-אז זה גם מאוד קשה רגשית.
"כן, קשה לי בעבודה, קשה לי, זה מציף אותי בזכרונות ודמעות, זה מאוד קשה, מאוד רגשי, לכן זה כל כך מרגש כששומעים אותו. אבא שלי היה איש מרגש. רק רציתי לחבק אותו ולחבק אותו כל הזמן, אני ילד של אבא".

-ועוד רגע אבא שלך יהיה אולי להיט במועדונים.
"אם זה היה בספרדית זה היה להיט בטוח. הלוואי שירקדו אותם במועדונים, את הזקנים שלי שרים בלדינו ויוונית, אני מת שירקדו אותם בדיסקוטקים, באמת".

*יהודה פוליקר יופיע ב: 13.8 אמפי קיסריה, 18.8 אמפי עומר, 7.9 "בארבי", ת"א.

* במוצאי שבת הקרובה: מירי מסיקה בקיסריה - שידור חי ב-mako

>> הצביעו למצעד הלהיטים השבועי של mako, שירונט והאיזוריות