אין תמונה
"אני מודה שההצלחה הכניסה אותי ללחצים גדולים". פרץ

"זה אלבום ראשון שלי שהוקלט אחרי שחוויתי את ההצלחה הגדולה של 'אש', ואני מודה שהצורך להתמודד עם ההצלחה הזו הכניסה אותי ללחצים גדולים", אומר משה פרץ, אחד מנסיכי הכתר של הז'אנר הים-תיכוני, המשיק בימים אלה את אלבומו החדש, השלישי במספר, "אלייך".

פרץ מבין דבר או שניים בהלכות לחץ. מתוך "אש" יצאו חמישה להיטים שזכו לרבבות הורדות למכשירים סלולריים, והפכו את הזמיר בן ה 25 מטבריה בין לילה לשם הלוהט החדש בתעשייה. תוסיפו את העובדה שפרץ גם כותב ומלחין את רוב שיריו בעצמו (עם מעט עזרה מידידים, בהם דודו אהרון ושי שוקרון) ותקבלו זמר צעיר, עדיין לא מנוסה מדי, הנאלץ לא רק לבחור בקפידה רפרטואר, אלא גם לספק אותו.

"קורה לי לא פעם שאני נתקע עם שיר חדש", הוא מודה, "לרוב אני מתחיל מפזמון. רק אחר כך מגיעים הלחן השלם ושאר המילים. מה אני עושה במקרה כזה? לא נלחץ, לוקח את הזמן, יוצא לרוב לנהיגה ארוכה. נסיעה זו חוויה שתמיד עוזרת לי להיכנס למצב רוח של יצירה".

פרץ החל את הקריירה המוזיקלית שלו בלהקת פיקוד צפון, אז גם צפה בו במהלך הופעה אמנון זנדני, המתופף של אייל גולן, והחליט לקחת אותו תחת חסותו כמנהל אישי. אלבומו הראשון, "מביט אל המרומים", לא זכה להצלחה גדולה אך סלל את דרכו לאינספור הופעות במועדונים, שם בנה בהדרגה גרעין מעריצים נאמן. "אש", כאמור, הפך אותו לכוכב עולה, ועכשיו, עם שלושה להיטים שכבר צוברים תאוצה מהאלבום "אלייך" - "כל בוקר", "ואולי" ושיר הנושא, נראה שהלחץ של פרץ יכול להשתחרר.

"סינגלים מקדימים זו תמיד דרך אמינה לברר אם קהל אוהב מה שבחרת לעשות", הוא אומר, "גם אם צורבים, או מורידים מהאינטרנט, למרות שזה מעצבן וכמובן לא חוקי זה גם אומר שאוהבים אותך וסקרנים לשמוע מה יהיה הדבר הבא שתביא. אז ברור שההצלחה של השירים החדשים עושה לי טוב, וגם מקלה עלי, אבל בכנות? עבדתי קשה על האלבום והייתה לי תחושה טובה לגביו. המעבדים המוזיקליים, תמיר צור ושי ראובני, עשו עבודה מדהימה אבל אני הייתי נוכח באולפן כל הזמן, לא רק בהקלטות השירה. דעתי השפיעה על כל החלטה".

-איך אתה מסביר את ההצלחה שלך?
"אני מאמין שהבאתי צליל חדש למוזיקה הים תיכונית. מאד לייט, שכולם מתחברים אליו ושמחים איתו. אני לא זמר דיכאון, גם לא בבלדות. לא מאמין בדיכאון, לא כהרגשה ולא כסגנון מוזיקלי. החיים יפים בסך הכול, ומי ששומע את השירים שלי נזכר בזה ואולי זו הסיבה להצלחה".

ליאור נרקיס ומשה פרץ באירוע הבריתה של אייל גולן (צילום: עדי רם)
"כשאני כותב לאחרים אין מצב שאני רוצה את השיר לעצמי". פרץ עם ליאור נרקיס | צילום: עדי רם

-במקביל, אתה כבר כותב גם לזמרים אחרים.
"נכון. לשלומי שבת כתבתי והלחנתי את 'משתגע מאהבתך' לאלבום האחרון שלו, וכתבתי גם שיר לאלבום החדש של שרית חדד שיצא בקרוב. וכן, זה מאד מחמיא לגלות שזמרים כל כך אהובים ומצליחים מאמינים שאני יכול לתרום להם משהו".

-אם אתה מתאהב בשיר שכתבת לזמר אחר, ומעוניין לשמור אותו לעצמך? לא נעים.
"זה לא קורה, מהסיבה הפשוטה שאני לא מוציא שירים מוכנים מהמגרה. לשלומי כתבתי במיוחד, וגם לשרית. חשבתי עליהם, על השירה שלהם, ההגשה. אלו שירים שכמה שאני אוהב אותם וגאה בהם, לא יכולתי לבצע אותם בעצמי, בטח לא באותה איכות".

-שאלה הכרחית: מה לגבי אייל גולן? המתופף שלו הפך למנהל האישי שלך. לא מתבקש שתכתוב לו?
"האמת שהועלתה הצעה כזו, כי אייל מוציא אלבום חדש בקרוב, אבל הייתי בשלב הכי לחוץ בהקלטות האלבום שלי ופשוט לא יכולתי להיענות בחיוב, למרות שרציתי מאד לנסות. אני ואייל חברים טובים, מעבר לעובדה שהוא זמר ענק וגדלתי על השירים שלו. אם בעתיד יהיה מעוניין אשמח לכתוב לו. זה יהיה כבוד גדול עבורי".

-מה לגבי הופעות חיות? אתה חושב לעשות את קפיצת המדרגה המתבקשת מהמועדונים לאולמות הגדולים והקופות הפתוחות?
"ברור לי שזה חייב לקרות, כי קהל רוצה לראות אותי על הבמה, ולא כולם יכולים להגיע למועדונים בגלל השעות המאוחרות בהם אני עולה להופיע. שיהיה ברור, אני מקפיד מאוד על איכות סאונד ותאורה ומתייחס לכל הופעה בשיא הרצינות ולכל קהל במלוא הכבוד. אבל עכשיו, עם שני אלבומים מצליחים, יש לי כבר מספיק שירים לבנות מהם מופע חזק באורך מלא ולפתוח קופות בהיכלי תרבות. גם אני, כצופה, מעדיף לראות בתנאים האלה זמרים שאני אוהב. בשלב ראשון, אתן לאלבום החדש לצבור עוד קצת תאוצה בשטח. אז נתחיל לעבוד על מופע. אני מקווה שזה יקרה כבר בחודשים הקרובים".