אמנים ומפורסמים מהווים לנו השראה לאורך החיים. על כל זמר שיוצא מהארון, יש כמה מאות ואלפי בני נוער שמרגישים שקיבלו את הלגיטימציה והכוח להמשיך לעמוד מול העולם, מול משפחתם וחבריהם ולהיות שלמים עם עצמם. לאורך השנים יותר ויותר מוזיקאים מרגישים חופשיים לחשוף את נטייתם המינית, ביצירותיהם וגם באופן ברור אל מול כלי התקשורת.

בישראל כבר יצאו מהארון יהודית רביץ, רונה קינן וקורין אלאל.רק לאחרונה הופיעה הזמרת והיוצרת תמר אייזנמן בפסטיבל "סאפפו" הבינלאומי לקהילה הלסבית, שנערך באי לסבוס שביוון. 
זמרות בינלאומיות כמו שרה בטנס מקייז צ'וייס, אליסון גולדפראפ ועוד- כולן בחרו להיות נאמנות לעצמן ולשמש השראה לאחרים, לא רק מוזיקאלית.

אספנו למענכם כמה מוזיקאיות גאות מהסצנה הבינלאומית, כל אחת וסגנונה האישי- כולן זמרות גאות מחוץ לארון, וכולן שוות שמיעה.

מיסי היגנס

היגנס היא שחקנית וסינגר סוגרייטר אוסטרלית, מאין שרה מק'לכלן של האוסטרלים. במספר ראיונות היא ציינה, כי בעיניה מיניות היא דבר פלואידי, סיפרה על מערכות היחסים שניהלה עם נשים וגברים, והגדירה את עצמה כביסקסואלית. עד כה הוציאה היגנס שני אלבומים-  "The Sound of White" ו- "On a Clear Night". מעבר להיותה אמנית מובילה וזוכת פרסי מוזיקה רבים, היא גם צמחונית ואקטיביסטית נלהבת למען זכויות בעלי חיים. חובה!

רייצ'ל (צ'לי) רייט

רייט היא זמרת קאנטרי אמריקאית, שהחלה את הקריירה של בשנת 1994. ב-1995 היא הוכתרה על ידי האקדמיה למוזיקת קאנטרי (כן, יש דבר כזה), כ"זמרת הקאנטרי החדשה הטובה ביותר". מאז הספיקה לזכות בפרסים רבים, להצעיד 15 סינגלים בראש מצעדי הקאנטרי, למכור יותר ממיליון עותקים של שמונת אלבומיה בארצות הברית ולצאת מהארון.
ב-2010, רייט הייתה אמן הקאנטרי הראשון בסדר הגודל שלה, שבחרה לצאת מהארון. מעבר לסיבות האישיות הברורות, היא נימקה את בחירתה, בכך שמטרתה היא לעצור את פשעי השנאה נגד הקהילה הגאה בארצות הברית. מאז יציאתה מהארון היא פעילה למען זכויות הלהט"ב ואף זכתה לסרט תיעודי על חייה שיצא ביוני 2011 ונקרא “Wish Me Away”.

ליישה היילי

רובינו הכרנו את ליישה היילי בתפקידה כאליס פיאזקי, אשת התקשורת הבי סקסואלית ההורסת מ"ישנן בנות". מעטים מודעים לכך שהיא גם מוזיקאית. בשנות ה-90 הייתה היילי חצי מצמד אינדי ""The Murmurs, ששינה את שמו מאוחר יותר ל "The Gush". הצמד נפרד כאשר היילי הפכה לאליס ב-2005. כיום היא חברה בצמד האלקטרו-פופ  "Uh Huh Her" (כן, זו גנבה מפי.ג'י הארווי) עם קמיליה גריי, גם היא לסבית. בנוסף, היא הייתה אחת הכותבות של הלהיט של שאקירה “Don’t Bother”, וניהלה מערכת יחסים של כ-5 שנים עם זמרת לסבית אחרת – קי.די לאנג.

טייגן ושרה

טייגן ריין קווין ושרה קריסטן קווין, הן זוג תאומות לסביות מקנדה. הרכב האינדי רוק שלהן "טייגן ושרה" פועל מ-1999, ועד כה הן הוציאו שישה אלבומים. הבנות מוחתמות בחברת התקליטים של אגדת הרוק הקנדית ניל יאנג, ושירם "Walking with a ghost" זכה לגירסת כיסוי של הוויט סטרייפס. לאורך הקריירה שיתפו התאומות פעולה עם מגוון אמנים ומפיקים, ביניהם טיאסטו וקאקי קינג. 

ביאנקה מ Cocorosie 

ההיפסטרים מבינכם מכירים בוודאי את צמד האחיות ביאנקה (קוקו) וסיארה (רוזי) קאסדי. האחיות האמריקאיות נפגשו בפאריז בשנת 2003, אחרי שלא התראו כמה שנים, והחליטו להקים צמד מוזיקאלי. המוזיקה החלומית שלהן, שמשולבת עם התיאטראליות וחוש האופנה המפותח של השתיים, הפכה אותן ללהיט היסטרי בסצנה האלטרנטיבית העולמית. ביאנקה יצאה מהארון ב-2008, וטענה כי לא ברור לה מדוע אנשים מתפלאים על כך שהיא לסבית, בהתחשב בכך שהיא מופיעה פעמים רבות בדראג.

בשבוע הבא: 5 הזמרים הגאים בז'אנרים בלתי צפויים, שכדאי לכם להכיר.

>> תמר אייזנמן תופיע בפסטיבל לסביות באי היווני לסבוס

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה