הילד בן ה-5 אלון חן הפך ללהיט ברשת בסוף השבוע, כשאביו, מעריץ של רמי פורטיס, העלה אותו לבמה בהופעה של פורטיס במועדון ה"זאפה" בהרצליה, כדי לשיר עם הרוקר הותיק בהופעה את להיט הקאלט שלו "נעליים". בעקבות ההופעה יוצאת הדופן של הילד, ש"גנב את ההצגה", התוודה פורטיס בפני הקהל: "מה שהתחיל את הקריירה שלי זה שבגיל 5 אמא שלי העיראקית שברה לי את הגיטרה, פשוט שמה אותה על הרצפה וקפצה עליה. רוקנ'רול זה מה שאתה מרגיש בבטן".

באולפן של "מה אתם אומרים" הילד אלון מספר שזו ההופעה השניה של פורטיס שהוא מבקר בה, שהוא מכיר שירים נוספים של פורטיס כמו "אינקובטור" ו"רד מעל מסך הטלוויזיה שלי", ומדגים קטע מהפזמון של "רד מעל מסך הטלוויזיה". על קו הטלפון עולה רמי פורטיס בכבודו ובעצמו שאומר לאלון: "היי, יקירי, מה שלומך? יש לך ריגושים גדולים, אתה מתרגש עוד מהאקשן".

פורטיס: "אלה שירים שלא חלמתי שילדים יכירו אותם"

על התופעה אומר פורטיס: "אלה שירים שלא חלמתי שילדים יכירו אותם. לפני כמה שנים התחלתי להופיע בימי שישי בצהריים ומגיעים קהלים שלא יכולים לבוא ולראות אותי מופיע בלילה, כמו ילדים. ההורים הם הגיעו עם טפם, מה שנקרא".

-אוחובסקי: זה קצת קומי שאתה תעשה בסוף מופע לילדים.
פורטיס: "זה משמח אותי, כי אם ילד בן 5 שר את 'נעליים', סימן שהמוזיקה שלי עובדת ושיש סיבה לקיומי. זה כל כך מרגש, שאני בכיתי, כולנו בכינו. אנחנו מאוד מתרגשים מההופעות האלה שבאים אליהן עם הילדים, מתרגשים כמו נשים קטנות".

-אלירז: ראית בעבר ילדים שנמשכים לרוק?
פורטיס: "כן, אבל לא ככה ולא כל כך הרבה. ואין להם שום תסביך עם זה. הם ילדים, אז אין להם תסביכים עם זה, וזה מרגש".

הילד אלון: "אני רוצה להיות זמר כמו פורטיס, ואני מכיר גם את אייל גולן, מכיר כמה שירים שלו".
אוחובסקי: "אז אתה ישראל החדשה, אתה העתיד שלנו".
פורטיס: "הוא מכיר את שני ההיבטים של התמונה".

האב יאיר: "אני מעריץ של פורטיס מגילאי העשרה. אנחנו שומעים את הדיסקים שלו בנסיעות ארוכות בשבת. כששמעתי שיש לו הופעה בצהרים, בא לי בטבעיות לקחת את הילד. אנחנו הולכים עם הילדים להופעות האלה כי זה מתאים ונהדר. הילדים נדבקו לדיסק האחרון של פורטיס, וקניתי עוד עותק לרכב".
הילד אלון: "הילדים בגן עוד לא יודעים ששרתי עם פורטיס. גיליתי להם, אבל אם הם יכתבו רמי פורטיס ואלון באינטרנט זה יופיע בכרטיסיה הראשונה, ואז הם יראו את זה בפייסבוק כצופים רשמיים שלי".

* רמי פורטיס יופיע ביום חמישי הקרוב במרכז שטיינברג בחולון ובפורים הקרוב במופע מיוחד בבארבי תל אביב.

>> 11 סינגלים ששווים האזנה: ג'וש, שילה פרבר, רם אוריון, שגיא צורף ועוד