אין תמונה
הישראלי שליידי גאגא הכי מעריצה. ינון יהל

אתם לא מכירים ממש את ינון יהל, רק שמעתם עד היום המון מוזיקה אלקטרונית לה הוא אחראי. במשך שנים הוא עבד בארץ עם עופר ניסים ומאיה סימנטוב, ריטה ועברי לידר (גרסת מועדונים לדואט "סינדרלה רוקפה לה"), רוני דואני (הפקה מוזיקלית של "אל תוך הלילה" והפקה ולחן של "לא שם") וליאור נרקיס ב"בשבילך".

אבל זה כלום לעומת חו"ל, שם נמנים עם שותפיו ליצירה ולקוחותיו כריסטינה אגילרה, פאף דדי ו-Seven. עם האחרון יצר יהל רמיקס למדונה, אלבומים לג'ניפר לופז ואשנטי, כולל THE DECLARATION, שכתב, שהגיע למקום 6 במצעד האמריקאי. הרמיקס הרשמי שהכין לכריסטינה אגילרה זינק בחודש שעבר לראש טבלת מצעד הדאנס של הבילבורד בארה"ב, שלא לדבר על זה שליידי גאגא באה להופעות שלו.

אבל רק עכשיו הוא רוצה שכל הפוקוס יהיה עליו. ינון יהל, מפיק המוזיקה האלקטרונית (לא להתבלבל עם יוצר הטראנס יהל), מוציא את הלהיט "Tonight". הזמר ששרה בהפקה היא איימי קוזולין, בת 22 ממיאמי, שהחלה את הקריירה שלה כרקדנית של האמנים  USHER ו- N'SYNC. היא ילידת גרמניה ורק לאחר שהוחתמה בלייבל של יהל התברר שאימא שלה במקור ישראלית. יהל הכיר אותה דרך ג'יימס וייזנר, הסאונדמן האישי של שאקירה ומריה קארי, במסגרת העבודה שלהם יחד בהפקת ריאליטי הלהקות MAKING THE BAND של פאפ דדי. בתוכנית זו הפיק יהל שלושה סינגלים ללהקת בנות ולסולן הזוכה. אחד מהם (למילים של ג'ייסון דורולו) נכלל בפסקול הסרט "Aliens in the Attic".

"המעריץ פרץ לי לאי מייל"

אין תמונה
הכיר אותה דרך ג'יימס וייזנר, הסאונדמן האישי של שאקירה ומריה קארי. איימי קולוזין, Tonight

כמו שכבר הבנתם אצל ינון יהל שום דבר לא רגיל, הוא מופיע מדי חודש בארה"ב, קנדה, מכסיקו וברזיל, במסיבות ענק אליהן מגיעות גם כוכבות כמו לינדזי לוהן. אבל השיא הוא הסיפור שנשמע הזוי (אבל הוא כנראה נכון) על המעריץ שפרץ לו לאי מייל, גנב משם את "Tonight", והעלה אותו ליו טיוב תחת השם "חביבי - דיויד גואטה". מיליוני גולשים ברחבי העולם חשבו שהם מאזינים לטראק חדש של מלך המצעדים.

"יש לנו קהילה של 80 אלף מעריצים רשומים, שרוצים להשיג דברים ראשונים והם משתמשים בשיטות לא כשרות כי הם רוצים להעצים את האמנים אבל גורמים נזקים", מסביר יהל. "לקחו לי הרבה שירים מהמחשב ורק בחלק אני יכול להילחם. גיליתי ששיר שלי רשום ביו טיוב על שם דיוויד גואטה עם 2 מיליון צפיות ושלחתי שיורידו אותו. היו לזה הרבה לינקים ונלחמתי בזה. יו טיוב הורידו את מה שיכלו והגרסאות המקוריות ייצאו בקרוב".

-איך זה קרה?
"שדרן רדיו גרמני קיבל קטע שלי, החליט שזה של דיויד גואטה ואנשים אכלו את זה. הוא ניסה לעשות רעש וקיבל הרבה כניסות. אני לא מבין איך זה הגיע אליו, זה סקיצה לא מבושלת שהזמרת הקליטה במיאמי עם אייזנר של שאקירה וזה הגיע לשם. מוטרף איך שמו על זה ידיים".

פרסום חינם לדיויד גואטה

אין תמונה
"הוא חי בעולם משלו, מוקף בסוללה של אנשים". דיויד גואטה"

- יצרת קשר עם דיויד גואטה?
"לא קיבלתי ממנו שום פידבק. הוא חי בעולם משלו ולא בדק את הדברים האלה. יש לו סוללה של אנשים מסביב ומבחינתו כמה שיותר השם שלו מוזכר יותר טוב. בשיר יש את המילה 'חביבי' ומשם החיבור. אני לא מכיר קטע שלו כזה וכשאתה כותב את זה בגוגל השיר שלי מופיע בכל מקום אפשרי".

-אז בעצם "חביבי" המפורסם של דיויד גואטה זה קטע שלך?
"שמע, אני לא עוקב אחריו. הכרתי אותו בזמנו והפסקתי לעקוב אבל אני מקבל ריקושטים מכל כיוון. אין לי מושג אם יש לו שיר כזה, אבל מה שכתוב 'חביבי' זה סקיצה. הוא בחיים לא היה שם את זה. זה אינטרס של הגרמני שרצה לעשות שם ורעש. כבר דיברתי עם אנשים שפרצו לי למחשב כי רצו לפרגן, לא התכוונו, היו מתוסכלים שלא יצאו קטעים, היו דברים מוזרים. לפני שבוע מישהו שם קטע וכתב שזה 'Tonight' ושזה אני ואמרתי 'זה לא אני, מה אתה עושה' והוא ביקש סליחה יפה. הם עושים טעויות והכל מאהבה. אני מעריך את הקהל שלי הם רק עושים טעויות לפעמים".

"חשוב לי לקבל את ההכרה בארץ"

ינון יהל, בן 32, גר ברמת-גן, נשוי כבר שנה וחצי ללא ילדים, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 14 בלהקת  הנוער "אימן", שנחשבה בשנות ה-90' לפורצת דרך. לפרנסתו  עבד בחנות לחומרי בניין וכך מימן את אולפן ההקלטות הראשון שלו, שם הקליט  מוזיקה לפרסומות, סרטים וטלוויזיה. אולי הדרך שעשה מלמטה מסבירה את המוטיבציה שלו להצליח גם בארץ, לצד ההצלחה בחו"ל.

"אני גר בארץ, מופיע פה הרבה כדיג'יי וחשוב לי לקבל את ההכרה. עשיתי הרבה להיטים שלא ידעו שעשיתי ואני ישראלי והחלטתי שאני רוצה גם פה. הפקתי ועיבדתי לעופר ניסים. אף אחד לא יודע מי עושה את העבודה מאחורי הקלעים ואז לא היה לי צורך לצאת החוצה. זה מעבר ללהיות כוכב. אנשים מתחברים למוזיקה וליצירה שלי ואני מרגיש שאני צריך להתחבר לקהל והוא אלי בצורה אמיתית יותר".

"ליידי גאגא באה להופעות שלי עם מאבטחים"

אין תמונה
"ראיתי אותה בהופעות שלי משתוללת שם בטירוף". ליידי גאגא

-ספר על ליידי גאגא.
"היא באה להופעות שלי כמה פעמים עם המון מאבטחים. תוך כדי סט אני רואה פרצופים וחיוכים. לא ישבתי איתה אחד על אחד. לא דיברתי איתה. זה היה קטע מוזר. באתי לנגן במועדון של אלף איש ואיך שהתחלתי אני רואה ערימה של מאבטחים באה עם פרז הילטון ואיתה. ראיתי אותה משתוללת שם בטירוף. היא מחוברת מאוד לסצנת ההאוס והגייז".

-איך מגיעים לעבוד עם פאף דדי?
"זה גורל, השתלשלות של דברים שהכל התחבר. מעריץ גדול שלי שקצת יש לו בעיות בראש הולך לכל אחד בעולם ואומר להם עלי. הוא הגיע ל-Seven שהפיק את טופאק ואשאנטי והשמיע לו אותי ופגשתי אותו. ואמר לי 'נו, נראה מה אתה עושה בשעתיים'. ובדרך כלל לוקח לעשטות קטע שבוע, לפעמים חודשיים. בשעתיים הרשמתי אותו מאוד ותוך כמה ימים הייתי על המטוס בדרך לניו יורק. Seven פתח לי את הדלת לפאף. הוא התחרה בפאף שהיה בצד של ג'ניפר לופז וג'ה רול. וג'ניפר יצאה עם פאף והם נפרדו והיה בלגן ויצא שהייתי איתו באולפן והתחלתי לעבוד איתו, עם פאף דדי, עם קאסי, עם כל החבורה הזו".

"אני רחוק מלהיות מיליונר"

פאף דדי, פי דידי, שון קומבס (צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL)
"אין לו בעיה להוציא 200 אלף דולר על שתייה, אבל הוא יחסוך אלף דולר על מיקרופון". פאף דדי | צילום: Bryan Bedder, GettyImages IL

-מה השיא שלך עד היום?
"אני גאה בהרבה דברים. הייתי מקום ראשון במצעד האמריקני כבר לא זוכר כמה פעמים. לפני חודשיים-שלושה ב'בילבורד קלאב אנד דאנס', שזה מצעד מאוד נחשב. הכל עובר דרך זה. מבחינתי לא ריגש אותי לעשות את זה עם אשאנטי אבל כן בהפקה של כריסטינה (אגילרה). לעבוד עם ג'ייסון דרולו היתה חוויה מאוד גדולה. להופיע מול 50 אלף איש במונטריאול. מהרבה דברים שעשיתי אני מבסוט. גם עם עופר ניסים הבאתי משהו חדש למוזיקה בשנים שעבדתי איתו".

-כלכלית אתה כבר מסודר?
אני מתפרנס ממה שאני עושה ותמיד אפשר יותר. אני רחוק מלהיות מיליונר. אם הייתי מתרכז בכסף הייתי במקום אחר, אבל זה חלק מלהיות מוזיקאי".

-מקום ראשון בבילבורד לא מסדר אותך לשנתיים?
"אני לא מתלונן, אבל אתה כל הזמן משקיע ויש מלא הוצאות מסביב ותמיד יש מה לשפר. כסף הוא לא הסיבה למה שאני עושה. מה שמעניין אותי זה מוזיקה טובה. אני בא מרקע של פופ ורוק אבל חזק בדאנס והאוס וכיף לי עם זה".

"אתה נוסע עם אמן בפרארי וכרטיס האשראי שלו לא עובד"

-מהו החלום המקצועי שעוד לא הגשמת?
"קיבלתי הצעה ממדונה ולא יכולתי כי הייתי בהפקה של פאף דדי ואתה לא נוטש הפקה כמו כזו של פאף, אבל זה לא רק עם אנשים, אלא לעשות את זה עד הסוף, להיכנס להפקה עם כל התקציב. אני חושב שעשיתי הרבה דברים אבל תמיד הלכתי על הכי טוב שאני יכול. אלה אין להם בעיה להוציא 200 אלף דולר על שתייה במועדון, אבל הם חושבים פעמיים על אלף דולר למיקרופון. כל החבורה הזאתי. פאף דדי לא חסר לו כסף, אבל כל מיני אמנים שנוסעים בפרארי פתאום הכרטיס אשראי לא עובר ואתה משלם להם על הדלק, דברים שאתה לא מבין. אבל הם כישרונות גדולים וזה תמיד משעשע".

-מה הדבר הבא? ילדים?
"כרגע אני מפוקס יותר בקרירה מאשר בילדים. אשתי ואני חווים אחד את השני, כיף יחד, והיא מקבלת את הקריירה שלי באהבה. הוצאתי עכשיו את הסינגל, יש עוד כמה בדרך וכמה הופעות גדולות ושתופי פעולה. אני לא ננעל, זורם עם מה שיש. קיבלתי פניות לעבוד עם אמנים ישראלים אבל אני עובד עם חו"ל עם דבי הולידיי, קליפ ל'Tonight', יש הרבה עבודה".

>> אלבום בכורה לחן אהרוני - ביקורת וארבעה שירים