להקת "אתניקס" מוציאה היום את השיר החדש "הטוב קורה", שכתב והלחין הסולן זאב נחמה, ועיבד והפיק מוזיקלית הגיטריסט יורם פויזנר. מילות השיר נכתבו לפני כשלושה שבועות, ומתאימות היטב למצב הנוכחי בצל המלחמה בדרום:

"הכל קורה ופתאום קורה אחרת כל מה שקרה כמו לא קרה / מצב יורה שולף ארסנל של נשק נגד כול הרע שלא יהיה רע / שרק הטוב יבוא ימי חג כל חיינו / שירים ותחפושות פרחים ומתנות הרבה מילים טובות שיחות הן מנגינות / בספירות עליונות עומדות שורות של מלאכים שרים לנו בלחש שיר נוגה: הטוב קורה - קורה לאט - לוקח זמן - ייקח עוד קצת, הטוב קורה - שחרר מעט - כל השאר כבר יקרה לבד

"הכל קורה זה כבר נראה אחרת כל מה שיפה בא בגדול / זה טוב ללב שולף ארסנל של רגש בא לי לחבק ואז לשאול / אם ככה לא עדיף בלי הבדלים בינינו, עם שירים ותחפושות פרחים ומתנות הרבה מילים טובות שיחות מפרגנות / בספירות עליונות עומדות שורות של מלאכים שרים לנו בלחש שיר נוגה: הטוב קורה - קורה לאט - לוקח זמן - ייקח עוד קצת, הטוב קורה - שחרר מעט - כל השאר כבר יקרה לבד".

עוד ב-mako מוזיקה:

זאב נחמה: "קיבלתי השראה מרחלי פרנקל, אימו של נפתלי פרנקל ז"ל"


"את ההשראה לשיר קיבלתי מהדברים שאמרה של רחלי פרנקל האמא של נפתלי ז"ל, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו. ראיתי אותה מדברת והיה משהו בעיניים שלה שדיבר אלי מאוד חזק. הדברים שלה חצו מחנות פוליטיים, היה בהם משהו מאחד. היא דיברה מאהבה. זה לא קשור לפוליטיקה בכלל, אלא לתחושה של אחדות. קיבלתי השפעה מהמבט שלה וממנו כתבתי את השיר".

-והאמונה שהטוב קורה?
"קראתי ספר בשם 'הוכחה לגן עדן', שמדבר על אם אתה מאמין בעולם הבא. דימיינתי לי שורה של מלאכים בספירות העליונות שאומרים לנו 'קחו את הכל באיזי, תאמינו בטוב, והכל יקרה בסוף לטובה'".

"שמחה שלא אצטרך להסתכל לרשע בעיניים" (צילום: חדשות 2)
"המבט שלה גרם לי לכתוב את השיר". רחל פרנקל | צילום: חדשות 2

-זו לא פעם ראשונה שאתה כותב על צבא ומלחמה. כבר כתבת בעבר את "תותים", "מחר אני בבית", "בטנדר לדרום" וגם את "לחיות בניו זילנד"
"אני כותב לפי מה שאני מרגיש. אני נגד קיצוניות. לא לכאן ולא לכאן. אני אוהב לשיר על אהבה ושלום, מתוך החלטה לשמור על האדם ובעלי החיים. אני חי את זה. אבל בתוך כל זה כשאין ברירה, אז שולפים ארסנל של נשק, כי כרגע אנחנו במלחמת אין ברירה, זה המצב שלנו. אני מאמין שבסוף הטוב ינצח, ואנחנו הטובים בסיפור הזה".

-לאחרונה אמנים שמביעים את דעתם סופגים הרבה אש.
"מה שעשו לגילה אלמגור ואורנה בנאי זו שערורייה. הדברים שהן אמרו הוצאו מהקשרם מאוד חזק. מי שהיה קורא לעומק את מה שהן באמת אמרו, היה מבין שכל ההאשמות החמורות שהאשימו אותן, הן שטויות. הבעיה היא שכיום בתקשורת, במיוחד באינטרנט, הכל שטוח, כותרת ותמונות, זה העולם היום. אסור לשכוח שתמיד יש בנאדם שנמצא שם. מה שעשו לגילה ולאורנה היה לא במקום, זו התלהמות נוראה, וככה אנחנו לא רוצים לחיות פה. הקיצוניות לא טובה לשני הצדדים, ובסוף הרוב באמצע הוא זה שסובל. לכן השיר מדבר על החיבוק הזה, על לראות את הביחד, המשותף, לא את המפריד".

אורנה בנאי חוזרת (תמונת AVI: mako)
"מה שעשו לאורנה בנאי וגילה אלמגור זו שערוריה, התלהמות נוראה. הדברים שלהן הוצאו מהקשרם מאוד חזק" | תמונת AVI: mako

-מצד אחד יש תחושת אחדות, מצד שני המון מאבקים בינינו לבין עצמינו.
"גם אנחנו, כאתניקס, חוטפים לפעמים אש. העלנו בפייסבוק את הכיתוב 'די לגזענות', וחטפנו על זה בראש. וזה משפט הכי אלמנטרי ביהדות. המסר שלנו קיים, אני מבין ששומעים אותי ורואים אותי וקוראים מה שאני כותב. אני מאמין במסר של אהבה ושלום, אני לא קיצוני. אני גם חושב שהמלחמה הזו מוצדקת. אני מקווה שבסופה יהיה שלום, כי הוא מוצדק יותר מהכל".

-היית חייל, נלחמת בעצמך במלחמת לבנון הראשונה.
"זה מתחיל בגיל 6 באזעקה של מלחמת ששת הימים, אחר כך בשנת 73' במלחמת יום הכיפורים, הייתי בר מצווה ואני זוכר ששמעתי ברחוב צפירות מפחידות של מכוניות. הייתי חייל במלחמת לבנון הראשונה. לא מזמן סיפרתי למשפחה מבלגיה שנולדתי לתוך זה. אתה עובר על עיתונים מיום כיפור שנשמרו אצלי, ואתה רואה היום את אותן הכותרות, כמו ביום כיפור, 40 שנה אחרי. אנחנו בלופ, ולכן נמשיך בלופ לכתוב שירי שלום ואהבה ונקווה שהטוב יקרה, הוא קורה לאט, אבל קורה".

להקת אתניקס בביקור במוצבי צה"ל בעזה