"אנחנו רוצים לעשות דרמה במופע הזה, אבל אנחנו עושים אותה בשקט, ואז מגיעה ריטה", כך מתאר יורם חזן מלהקת כנסיית השכל את שיתוף הפעולה של להקתו עם ריטה, במופע משותף שיעלה בקרוב במסגרת פסטיבל תל אביב הראשון (23.10, המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב).

"אני? דרמה? אני לא יודעת מה רוצים, אני אף פעם לא הייתי בקטע של דרמה, אבל אני אנסה", משיבה ריטה באירוניה. "נעשה על זה חזרות", אומר חזן, ושניהם צוחקים.

זו האוירה בחזרות של ריטה וכנסיית השכל, שנמשכות כבר שבועיים, לקראת מופע שבו היא תשיר משיריהם, הם משיריה, כולל כמה וכמה ביצועים משותפים.

"זה נראה כאילו אנחנו מעולמות שונים", אומרת ריטה, "אני ממיינסטרים-רוק-פופ והם מקום אחר". ריטה לא הכירה את כנסיית השכל, פרט לכמה שירים ברדיו. לפני שנתיים נפגשו בחזרות למופע ה-60, והדיווה ביקשה לראות הופעה של "הכנסייה". "בהופעה שלהם פשוט נשביתי", מודה ריטה, "נשביתי בהרבה מובנים. ישבתי ככה פעורת פה וכנראה שמשם הדרך היתה מאוד קצרה לחיבור בינינו".

כזכור, כנסיית השכל כבר הספיקו בעבר לשתף פעולה על הבמה, למשל עם אמנים כמו אהוד בנאי. לריטה יהיה זה מופע משותף ראשון, לראשונה מאז המופע עם בעל לשעבר, רמי קליינשטיין, שעלה לפני כשבע שנים.