אהוד בנאי יוצא בימים אלה למופע החדש "זאת המנגינה שלנו", בו הוא מלווה בשמונה נגנים. במקביל הוא נמצא בתקופה פוריה לאחר הוצאת ספר ועם תוכנית רדיו קבועה בגלי צה"ל.

"אולי זה עניין הגיל ותחושת הזמן שמתקצר", אומר אהוד בנאי על העשייה המרובה שלו. "יש הרגשה שצריך לעשות. אבל הכל זה שלוחה של אותו הדבר. הספר קשור למוזיקה. המוזיקה זה כמובן העניין של ההופעה. תוכנית הרדיו היא סביב המוזיקה וסביב סיפורים. כל הדברים האלה קשורים אחד לשני וכל אחד מפרה את השני".

על השסע החילוני-דתי-חרדי בחברה הישראלית אומר בנאי: "אני מודע למצב הרעוע הזה של יחסים בין דתיים לחילונים, וגם בין דתיים לבין דתיים, כפי שאנחנו רואים כעת תופעות לא נעימות בכלל סביב כל המירוץ הזה לרבנות הראשית".

"התופעות המכוערות סביב היהדות לא משפיעות עלי"

"זה לא משנה מבחינתי את היחס שלי ליהדות ולתורה, כי זה פנימי, זה שלי, ושום דבר חיצוני כזה לא יכול ערעקר לי אותו. היחס שלי ליהדות הוא כאל אמת נצחית, קדומה, שאבות אבותיי האמינו בה והעבירו אותה מדור לדור. אני מוצא במקורות היהודיים עושר עצום של פיוט, ספרות קודש והתפילה. אני גם עובד כגבאי בבית כנסת אשכנזי ומאוד אוהב את העשייה הזו. וכל התופעות המכוערות סביב העניין הזה לא משפיעות עלי, אני לא חלק מזה, הפוליטיזציה של היהדות זה דבר גרוע שמוציא שם רע לתורה. הייתי מעדיף שידלגו על הגדר הזו ויגיעו לדבר האמיתי".

"בעיני אתה צריך להבין מה העבר שלך ומאיפה הגעת, ולתת כבוד לכל שלשלת הדורות ששמרו על הדבר הזה. השבוע 'פרשת השבוע' היא פרשת 'עקב', וקראתי פרשנות שאומרת דבר נפלא: התורה ניתנה עוד לפני שעם ישראל הגיע לארץ ישראל. בדרך כלל עם מתהווה בתוך ארצו ואז קובע לעצנמו חוקים ומשפטים. עם ישראל הוא דבר מוזר שכשזה, שקודם קיבל על עצמו חוקים ומשפטים ורק אחרי זה הגיע לארץ ישראל. אני מרגיש שאותי באופן אישי זה מחייב".

*אהוד בנאי יופיע ב- 14.8 בבריכת הסולטן בירושלים, וב- 15.8 בזאפה אמפי שוני.

>> ענת ניר באלבום בכורה