מאיה בוסקילה פרומו (צילום: אוהד רומנו)
"אני עדיין מרגישה סקסית על הבמה". מאיה בוסקילה | צילום: אוהד רומנו

האלבום האחרון של מאיה בוסקילה, אלבום הרוק "שוברת שתיקה" שהפיק לואי להב, יצא לפני יותר משלוש שנים והיה מצד אחד אלבום רוק טוב שכולו כנות (בוסקילה כתבה בעצמה את מרבית שיריו), ומצד שני האלבום הראשון והאחרון שלה בחברת התקליטים אן.אמ.סי-הד ארצי ממנה נפרדה לפני כשנתיים. זו היתה הפעם השניה בה בוסקילה משתחררת מחוזה הקלטות. בפעם הראשונה זה קרה לה, כזכור, בפרידה הרועשת מרוברטו בן-שושן, מי שהזניק את הקריירה שלה למעלה באלבום הראשון שכלל את הלהיטים הגדולים "יש בליבי כינור" ו"הלב (לילה סתווי)".

שלוש שנים של חיפוש דרך

מאז המשיכה מאיה בוסקילה להוציא שירים כמו "לא מתביישת לאהוב" ו"נשמתי", שהפכו ללהיטים ואפשרו לה לשמור על גחלת הקריירה כזמרת בהופעות מכורות מראש, רחוקות מעין הציבור. מנגד, כסלב, בוסקילה נחשפה בתוכנית הריאליטי "האח הגדול VIP", שהחזירה אותה לתודעה, אבל היא שילמה על כך מחיר כאשר נחשפה לעין כל בחיי היום יום שלה, מתמודדת עם האקס המיתולוגי, דודי מליץ, שהוכנס לבית ולבסוף זכה בתואר. מעריצי התוכנית האשימו את בוסקילה אז בחוסר כנות.

אחרי שנפרדה מהמנהל האישי אלון שמעון (שניהל לפניה את הראל סקעת), חתמה בוסקילה אצל אבי גואטה, המנהל המיתולוגי של שרית חדד, ומאז החלה הקריירה שלה לחזור למסלול הנכון. הסינגל "מה שהיה היה" יצא במרץ 2011 ועם הנגיעה המזרחית שבו הפך ללהיט מיידי. הסינגל השני "הזמן שלך", מיולי 2011, המשיך את הקו, עם כי בפחות אינטנסיביות, והשבוע הגיע תורו של "אל תוותר עלי", סינגל שלישי שהחזיר את בוסקילה לשורשים שלה - בלדת סול-פופ-רוק שיושבת חזק על הקול המוצק והבשרני שלה ועושה היטב את העבודה.

פסטיגל, מופע ואלבום אוסף

במקביל להוצאת הסינגל הכריזה בוסקילה על סיבוב הופעות חדש שייפתח ב-6 בפברואר 2012 במועדון "'זאפה" בתל אביב. המופע יכלול את כל להיטיה עד כה בעיבודים חדשים של עמית הראל, יוקלט, וייצא באלבום אוסף בהופעה חיה לקראת חג הפסח.

בינתיים, מככבת בוסקילה בפסטיגל בחג החנוכה הקרוב ואף הספיקה, בגיל 34, להתחתן עם בחיר לבה, מתן כהן, עובד משרד הביטחון, שצעיר ממנה בכמה שנים וחוגג היום (17 בנובמבר) את יום הולדתו. וכשמתן מתקשר אל מאיה הוא שומע בפאנטון את "I Just Call To Say I Love You" של סטיבי וונדר, ככה, הכי פשוט, והכי רומנטי. "אני משדרת כוח אבל בבית אני הכי אישה שיש", אומרת בוסקילה. "גם מתן הוא אדם חזק, הוא איש אמנויות לחימה. החוזק שלי מתבטא ברצון לייצר את עצמי מחדש עם שירים טובים, שהקהל יקבל אותי ואותם באהבה. פחות התקשורת, כי תמיד יהיה מה להגיד".

-את פחות בולטת בתקשורת מפעם, הזמנים השתנו
"זו היתה החלטה שלי שלא אהיה חשופה בווליום האינטנסיבי שהייתי בו פעם. אני עובדת, מופיעה לועדי עובדים, מוציאה שירים, ממלאה אולמות ולא צריכה את ההיסטריה שהיתה סביבי בשביל להרגיש שאני קיימת. אני קיימת גם בלעדיה".

מאיה בוסקילה והבעל באילת, אוקטבור 2011 (צילום: יואל מור- שיר אולפני צילום)
"אני משדרת כוח אבל בבית אני הכי אישה שיש". מאיה בוסקילה והבעל | צילום: יואל מור- שיר אולפני צילום

-מה אומר הקהל? מתגעגעים אליך?
"כנראה שעבודתי היתה טובה ומדויקת. כל מה שנראה לנו רע, בסוף הכל לטובה. אני לא עבד של הזמן. לא עבד של התקשורת ואני עושה דברים בקצב שלי. לא כל חודש סינגל, זה לא טוב. אני מכירה מלא זמרות שמצליחות ולא מוציאות סינגלים ושירים שלוש וארבע שנים והכל בסדר. איתי יש חסך, שזה מחמיא לי, מצד שני זה מצטייר כאילו שאני עושה משהו רע. אני אוהבת את הכמיהה אלי והגעגוע, אבל גם אוהבת לקחת את הזמן, להישען אחורה ולהחזיר אלי את הכוחות. בשנתיים האחרונות לא הייתי בנסיקה מטורפת וזה בסדר. הזמן מורכב מעליות וירידות וזמר שלא מקבל את זה שיחפש מקצוע אחר".

"ראיתי בטוקבקים שכתבו שנעלמתי ושאני פאסה"

"אני מקבלת את הירידות והעליות האלה באהבה. אספתי כוחות עם עצמי כדי לבוא עכשיו בשיא הכוח. הבעיה היא שלאנשים יש זיכרון קצר. יש המון זמרים שאתה כבר לא שומע עליהם. ראיתי בטוקבקים שכתבו שנעלמתי ושאני פאסה. אז מה, שלמה ארצי וריקי גל ושלומי שבת עברו עליות ומורדות הגיעו למקום של נסיקה ומעמד וקריירה שהולכת למקום יציב. גם הם התחילו כמוני. אותי זה מאוד מחזק לדעת שאפשר להתייצב בגיל 40-45 , 50 , שלא רודפים אחריך ויש זמן להכל. החלום שלי לא היה להיות מפורסמת, אלא שיהיה לי המון קהל ואשיר לו".

-את בוחרת עכשיו להקליט אלבום אוסף בהופעה, למה לא אלבום רגיל?
"אנחנו בתהליך לאלבום רגיל שבטח יגיע בהמשך, אבל זה מופע ואלבום אוסף בהופעה זה משהו שעוד לא עשיתי וזה מרגש אותי לבצע בעיבודים חדשים את כל הלהיטים שלי וליישר קו. זה מיוחד ואני אוהבת לנסות דברים חדשים. אני מרגישה שהקהל רוצה אותי גם נבשירים הישנים וגם בחדשים".

-יש חששות, אחרי הכישלון של האלבום "שוברת שתיקה", שהיה אלבום טוב?
"בעיני הוא הכי טוב שלי. יהודה פוליקר אמר לי ש'שוברת שתיקה' יהיה כמו 'אפר ואבק', שפתאום הוא יצוץ מחדש אחרי כמה שנים ולא יבינו איך לא אהבו את זה לפני כן. איך אומרים? זמן ועת לכל חפץ. לכל דבר יש את הזמן שלו, אולי קיים האחוז של סיכוי שזה יקבל את ההערכהה. החלום שלי תמיד היה להיות זמרת סול, למרות שבארץ יש בעיה בשילוב של עברית ופופ שחור שלא עובד, אז אני שרה סול באנגלית. באלבום הזה, למרות שהוא היה רוק, כתבתי והלחנתי והיה בו משהו מאוד אמיתי שאהבתי.

מאיה בוסקילה פרומו (צילום: אוהד רומנו)
"באח הגדול היו עלי סטריאוטיפים - כי אם היא מרוקאית מנתניה אז היא בטח צריכה להתנהג ככה". מאיה בוסקילה | צילום: אוהד רומנו

"בשיר החדש 'אל תוותר עלי' חזרתי לראשוניות, למקור שלי, מהמקום שאני מאמינה בו ומרגישה בו הכי טוב. חזרתי לנקודה שהיא הכי טובה למוזיקה שלי ולקול שלי מבחינה ביצועית וגם לנשמה שלי מבחינה אנרגטית. נגיעות מזרחיות תמיד היו אצלי למשל ב'יש בליבי כינור' ו'רק אל תגידו'. דידי הררי אמר שאני 'זמרת סול עם נגיעות ים תיכוניות וזה בדיוק זה'. הייתי צריכה לנסות הכל כדי למצוא את עצמי".

"נראה אתכן גבירותיי להיות אמיתיות ואותנטיות עם האקס שלכן משך חודש"

-בדיעבד, "האח הגדול" עזר או הפריע לקריירה שלך?
"אני מרגישה שאנשים חוטאים בחטא היוהרה כשהם אומרים 'אם הייתי שם הייתי עושה אחרת, היא לא היתה אמיתית, היתה מאופקת. נראה אתכן גבירותיי להיות אמיתיות ואותנטיות עם האקס שלכן משך חודש, נראה כמה אמת תצא מכן. איך אתן הייתן עושות ונוהגות. אם הפריע לי או לא? חלק אמרו ככה וחלק ככה. אמא שלי הולכת ברחוב ומקבלת עלי מחמאות. אולי זה לא אמיתי המחמאות בגלל שהיו עלי סטריאוטיפים - כי אם היא מרוקאית מנתניה אז היא בטח צריכה להתנהג ככה. אני מה שאני. אני מנומסת, מאופקת ולהגיע לאקסטרים, עם האקס, שאתה לא מרגיש הכי נוח ולא יכול להיות הכי משוחרר בעולם - אז זה מה שנוצר. השתדלתי לעשות מה שיכולתי כדי להישאר שפויה והכי בסדר שיש.

"והאלמנט הכספי היה גם מאוד חשוב. הלכתי ל'אח הגדול' בגלל המוטיב הכספי והוא המכריע ומי שיגיד אחרת הוא שקרן. הייתי בתקופה שלא היו הרבה הופעות. יש תקופות כאלה. אתה לא יכול להיות בשיא כל החיים שלך. אנשים משתגעים מהרדיפה למעלה וזה לא עובד ככה".

אין תמונה
אם אלך ל'חי בלה לה לנד' זה לא יהיה בשביל הכסף אלא בגלל המוזיקה". מאיה בוסקילה

-ואם עכשיו תלכי ל"חי בלה לה לנד" זה גם יהיה בשביל הכסף?
"קודם כל אנחנו חושבים על זה, אחרי שקיבלנו הצעה, וזה עוד לא סגור. עשיתי חשבון שזה לא יפריע לשום דבר ופרויקט אחר שאני עושה. אם זה יקרה אז כולם יידעו מזה. מה שחשוב לי לומר שגם אם אני אלך ל'לה לה לנד' אז כאן הכסף הוא לא השיקול. זו תחרות מוזיקה וזה חלום ילדות שלי לשיר באנגלית ויש לי שירים שהקלטתי באנגלית בסגנון פופ-סול כזה. לא מעניין אותי שאומרים שזה ריאליטי. אני הולכת עם הדרך שלי והאמת שלי ומנסה להגשים את החלומות שלי. אם זה קשור למוזיקה אז מרכיב הכסף בהחלטה פחות בולט".

"אני רוצה אירוויזיון אבל יש לי בעיה עם קדמים"

-אם החלום שלך הוא לשיר בחו"ל ובאנגלית למה לא הלכת לקדם-אירוויזיון?
"אם תהיה הצעה קונקרטית ומעניינת לייצג את ישראל באירווזיון אז זה יקרה. עקרונית יש לי בעיה עם קדמים, ונראה לי שהם עדיין מסרבים לוותר על התחרות היוקרתית הזו שלהם, של הקדם אירוויזיון, והמבין יבין".

-מי הקהל שלך היום?
"קהל מעורב. בני 15 עד 17 ועד גיל 50. ובפסטיגל זה בני 4 וחמש ששרים שירים שלי וזה הזוי שהם מכירים כי השירים יצאו לפני שהם נולדו. סימן שזה עבר אליהם וזה מחמיא ולא מובן מאליו. אני גם שרה בפסטיגל עם אריק איינשטיין שמופיע על הבמה במסך, בגודל יותר מטבעי, אני שרה איתו את 'עטור מצחך' ו'עוף גוזל'. 'עטור מצחך' שיר מדהים, יש לי חשק לחדש אותו.

"אני חושבת שהפסטיגל הזה העלה את הרף לכל במה בישראל, השנה באמת שיחקו אותה. לפסטיגל לוקחים את האמנים הכי עכשויים וטרנדיים ואני שמחה שבחרו בי, זה אומר שאני עדיין קיימת. בדרך כלל נתנו לי להיות המלכה או הרעה במחזות זמר והשנה נתנו לי להיות מלכת השיק וזה אומר להחליף הרבה בגדים וזה משגע, אני נהנית מכל רגע. זו עבודה קשה ובגלל זה אני נהנית. התגעגעתי לעבוד קשה, אני וורקוהולית בדם, כשאין לי עבודה זה פחות טוב, אני נהנית לחזור מותשת הביתה, זה מספק אותי".

מאיה בוסקילה, מירי מסיקה, יהודה לוי, פרומו פסטיגל (צילום: אוהד רומנו)
"לפסטיגל לוקחים את האמנים הכי טרנדיים, זה אומר שאני עדיין קיימת". בוסקילה עם מירי מסיקה ויהודה לוי | צילום: אוהד רומנו

-את בת 34, מתי תחזרי הביתה מהופעה ויחכו לך ילדים?
"בעזרת השם. ילדים לא גורעים משום דבר. אני רוצה ילדים, אבל לא עכשיו. זה לא יקרה עכשיו כי הכל מאוד צפוף, אבל אנחנו חושבים על וזה יקרה, ואז כולם ידעו. משגעים אותי על ילדים כל הזמן. כל מי שמדבר איתי שואל אותי רק על זה. אז מה אם אני בת 34 והתחתנתי? אני צעירה, אני מרגישה ילדה, אולי לא התבגרתי מספיק".

"היום אני יותר מאושרת"

-את עדיין מרגישה סקסית על הבמה?
"אני מסמיקה, אבל נראה לי שכן. אני מאוד שלמה עם עצמי ושומרת על עצמי. הפרויקטים האלה משאירים אותך במרץ ובכושר. דווקא אלה שיותר שנים כל הבמה הם בעיני יותר אטרקטיביים כי יש להם יותר ניסיון".

-איזו מאיה יותר מאושרת, זו שהיתה בשיא של "הלב" או היום?
"אין אושר מוחלט בחיים, אין מאה אחוז של אושר. בימים של מציאות שלא קיימת היה לי את שיא הפריחה וזה היה אושר מסוג מסוים. גם היום אני מאושרת עם מתן כשאני חוזרת הביתה. אולי פעם הייתי פחות מאושרת כי הלחץ לא עושה טוב לנפש, אבל אם זה המחיר שצריך לשלם כדי שישמעו אותך שר שעתיים ל במה אז אני מסכימה לחזור לזה שוב".

"בא לי לטפוח לעצמי על השכם. אני רוצה לאהוב את עצמי יותר"

-את מרוצה ממה שהספקת עד היום?
"אני מאוד מרוצה. הקריירה לא בשיא פריחתה אבל עדיין השם שלי מהדהד ועושה טוב לאנשים. אז אני מרוצה ממה שעשיתי, אבל גם מי שהופיע בנוקיה וקיסריה שואף ליותר, זה מה שנותן את הדרייב לאמנים. אם אין לי דרייב אני אלך ללמוד עיצוב פנים. יש בי אנחת רווחה לגבי מה שעשיתי עד היום ואני גאה בעצמי. ילדה מנתניה ששרה בלהקת חתונות ועשיתי הכל בכוחות עצמי. בא לי לטפוח לעצמי על השכם. אני רוצה לאהוב את עצמי יותר ואני מתקדמת הלאה, יש לי הרבה תוכניות לעתיד, אני לא מתכוונת להיעלם. אני מקווה שהדיסק הזה יצלח ואופיע ב היכל תרבות וקיסריה, יש לי עוד המון דברים לרצות".

-איפה תהיי בעוד שנתיים שלוש?
"בחו"ל, שרה באנגלית, עושה קריירה בחו"ל ומגשימה חלום ילדות. להצלחה בחו"ל יש המון דרגות קטונתי מלהגיד שאהיה כוכבת כמו נגיד ביונסה, אבל לפחות לנסות. יש חצי אחוז סיכוי שזמרת ישראלית תעשה את זה בחו"ל".

>> אייל גולן בשיר החדש "מנגינה"