לגלי עטרי יש 40 שנות ותק בעולם המוזיקה. הן מלאות בשירים אהובים שמלווים דורות שלמים, ברגעים בלתי נשכחים, וגם ברגעים שפחות נעים להיזכר בהם. בראיון אינטימי ומקיף עם עינת ארליך, עטרי חזרה אחורה לכל הרגעים הללו וגם נתנה הצצה לעתיד הקרוב, אל ההופעה הקרובה בה תבצע בפעם הראשונה את שיריה הגדולים על במת האמפי פארק בקיסריה. הראיון המלא ישודר בערוץ 24 ביום שישי הקרוב, 5.6. הנה הצצה: 

אחרי הזכייה באירוויזיון בשנת 1979 עם "חלב ודבש" והשיר "הללויה", לגלי עטרי היתה אפשרות ממשית לקריירה מוזיקלית בינלאומית, אך היא ויתרה ונשארה בגבולות ישראל. "לא רציתי לגור שלא בארץ", היא מספרת בראיון, "היה לי מספיק מזה, גרתי בניו יורק שנה-שנתיים. אני חושבת שכל אחד צריך את התקופה שלו בחו"ל כדי לדעת שהוא רוצה להיות בארץ. אם הייתי הולכת וחוזרת אחרי שנה זה לא היה רציני. אבל ממש לעקור אותי מהשורש וללכת לשם – עם זה אף פעם לא הייתי שלמה במאה אחוז".

1979 היתה שנה מסעירה עבור עטרי, שבאותה שנה כיכבה בסצינה מעוררת מחלוקת בסרט "דיזנגוף 99", שזכורה לימים כסצינת המנאז' א טרואה. "זה היה הפחד הכי גדול שהיה לי אז", היא מספרת, בעוד שעינת מסבירה שהשערוריה סביב הסצינה היתה אף יותר מסעירה כיוון שציפו ממנה להיות קטנה וחסודה, "שלא להגיד לאומית", עטרי מוסיפה. "הסבירו לי שלא יהיה שום דבר, שייראו רק גב. וכשראיתי את זה חשכו עיניי". אך בסוף הכל הסתדר לטובה, הסרט היה הצלחה והיום גלי לגמרי שלמה עם התוצאה.

גם למשפחה של גלי לא היה קל לקבל את הסצינה ואת ההדים שעוררה. "אמא שלי לא רק כעסה, היא לא דיברה איתי שלושה חודשים. היא לא ראתה את הסרט אבל כל החברים והמשפחה, כל התימניות, אמרו לה 'יה, הבת שלך', וזה השפיע עליה". אך הקרבה בין גלי ואימה לא אפשרה לנתק להימשך יותר מדי זמן. "שלושה חודשים אחרי זה הביאו אותי לאיזה צהריים שבת אצלה, ונפלנו אישה על צוואר רעותה, זה היה מרגש ממש".

ומה בעתיד הנראה לעין? אחרי שעטרי הוציאה את אלבומה האחרון, "אהבה למרחקים ארוכים", היא תחגוג את 40 שנות הקריירה העשירות שעברה על במת האמפי בקיסריה בהופעה נדירה ומלאת הפתעות, וההכנות בעיצומן. "אני מקווה שלא ייצאו מאוכזבים, שלא ישאלו אותי 'למה לא שרת את זה', כי באמת אי אפשר לכסות הכל. אנחנו יושבים וחושבים על כל השירים, נבחר את המיטב".

הראיון המלא עם עינת ארליך ישודר בערוץ 24 ביום שישי ה-5.6. חלקים נוספים מתוכו ישודרו מחר (3.6) בתוכנית הבילויים.