סאבלימינל והצל באילת (צילום: תאקט)
סאבלימינל והצל באילת | צילום: תאקט

שמש באילת דום! סאבלימינל והצל הופיעו יחד על הבמה באילת בפסטיבל היפ הופ, לראשונה מזה חמש שנים, ואחרי אחד הסכסוכים המתוקשרים בעולם המוזיקה הישראלית. זה קרה בסוף השבוע האחרון במתחם ה"סלינה" בעיר הדרומית, שאירח מסיבת היפ הופ גדולה אליו הגיעו אלפי מעריצים. על הבמה הופיעו ראפרים כמו 69, SKY, הוריקיין, בלקאאוט, KYD ועוד. ברגע השיא של האירוע, במהלך ההופעה של סאבלימינל, בזמן ביצוע הלהיט "הפינאלי", עלה לפתע לבמה "הצל", והשניים חידשו ימיהם כקדם.

משיר אחד המשיכו קובי "סאבלימינל" שמעוני ויואב "הצל" אליאסי לעוד שורה של להיטים קלאסיים לקול שאגות הקהל, והמשיכו אחר כך לשירים חדשים. אחרי ההופעה הצטלמו השניים למזכרת, כדי לא לשכוח איך פעם הם לא דיברו אחד עם השני (שלא לומר לכלכו זה על זה) ואחרי הדוג השחור והענק שעבר ביניהם, כעת חזרו לשתף פעולה.

"הצל נכנס ב'הפינאלי' והקהל הגיב בטירוף"

-סאבלימנל, ברכות על האיחוד עם הצל.
"זה לא היה איחוד של קאמבק במופע של חזרה - כשזה יקרה כולם במדינה יידעו על זה. מה שכן היה זה טעימה מאיך זה הרגיש אם נעשה איחוד אמיתי. ההיפ הופ בשנה האחרונה חזר ליות להיט גדול במועדונים ואצל קהל צעיר, עם הרכב כמו האולטראס, שאני מנהל אותו וליינין בכל הארץ שעובדים כל ערב במועדונים, מהצפון עד הדרום. אז עשיתי פסטיבל היפ הופ באילת, אירוע גדול, כי גם ככה יש שם מלא מועדונים של היפ הופ וכולם אחד על השני עובדים מצויין. עשינו אירוע גדול לחגוג את ההצלחה של העניין והיו שם אלפי אנשים עד 6 בבוקר. הם היו בשגעת. היתה הופעה גדולה שלי שאירחתי בה את החבר'ה הבולטים בסצנה, והשוס היה שהצל הופיע איתי יחד על אותה במה".

סאבלימינל והצל באילת (צילום: תאקט)
סאבלימינל והצל באילת | צילום: תאקט

-איך עשיתם את זה?
"בצורה מגניבה. הבית השלישי בשיר 'הפינאלי' זה שלו, ובקטע שהוא נכנס שאלתי את הקהל 'אתם מוכנים? הנה זה בא!', והוא עלה וכולם היו בטירוף. עשינו יחד גם את 'תני לי' ו'זזים עם הבס', להיטים קלאסיים. הקהל היה בעננים, והראפרים האחרים שהופיעו שם קפצו על הבמה איתנו והשתוללו. היה כיף. גם עשינו חומרים חדשים שלי ושלו. לא יחד, כי זה עדיין אין".

הצל: "היה לי קשה, התרגשתי, פרפרים בבטן"

הצל, איך אתה הרגשת?
"זה לא היה מתוכנן מראש. שנינו היינו על הבמה ופשוט זרמנו. זה היה בלתי נמנע והקהל היה בטירוף. משיר אחד זה גדל לארבעה וחמישה שירים. אני עושה את זה כבר שנים, אבל הרבה זמן לא היה לי ככה פרפרים בבטן. אשכרה התרגשתי. אני בדרך כלל קשוח, כזה בדאווין שלי, ושם היה לי ממש קשה, ממש".

-קטע מדהים.
הצל: "האמת שלגמרי. שיחקתי אותה כאילו הסכסוך לא הזיז לי. קרה מה שקרה והרגשתי כמה זה חסר לי, ההשלמה הזו של סאבלימינל והצל. הבנתי את הכוח שלנו. ארבע וחצי אלף איש היו בהיסטריה טוטאלית. שתיתי כמו אני לא יודע מה בשביל לעלות. אמרתי שארדים כל ההרגשות שלי ואעלה, ככה הכי טוב".

סאבלימינל והצל באילת (צילום: תאקט)
סאבלימינל והצל באילת | צילום: תאקט

-סאבלימינל, הסכסוך נגמר?
"כן. זה מה שאפשר להגיד, זו הבשורה, הסכסוך נגמר. כבר למעלה משנה אנחנו בקשר. חידשנו את החברות ותיקנו בינינו את מה שהיה צריך לתקן, זה היה התהליך. הבשורה היא שחזרנו לשתף פעולה. אנחנו אוהבים אחד את השני, מתגעגעים אחד לשני. הוא באמת כמעט בכה שם מרוב שהיה לו כיף. אני מופצץ בסמסים ותגובות. יש דור שלם שגדל על המוזיקה שלנו וחי איתנו".

סאבלימינל: "מפה אנחנו חוזרים לשתף פעולה"

"האמת שהמון זמן שלא התעסקתי בזה. היתה לי את המריבה שלי עם הסצנה וזה נמאס לי קצת באיזשהו שלב, לשחות במיץ. והיה את הסכסוך עם הצל וכל השטויות. עשיתי הרבה מוזיקה אלקטרונית ושיתופי פעולה עם מזרחית. אבל יש קהל שגדל עלי, שרוצה שאבוא עם המגן דוד הענק ואתן בראש לכולם. הם קיבלו את זה במוצש וכאילו נולד לנו ילד שולחים לנו מזל טוב".

-הצל, כבר עובדים שוב יחד?
"אין עדיין משהו בקנה. זו היתה התחלה של חזרה. כאמור זה לא היה מתוכנן. הלוואי שנעשה שירים חדשים יחד. אם סאבלימינל אמר, אז אני אשמח שזה יקרה. אולי הריב נגמר ונקבר סופית".

-סאבלימינל, זה נגמר סופית? רשמית?
"כן, זה רשמי. זה קרה. רעידת אדמה. זה היה בשל וקרה. מפה אנחנו חוזרים לשתף פעולה ומן סתם נעבוד ונוציא דברים היחד. תהיה בטוח שמה שיבוא מהכיוון שלנו יהיה מיוחד שונה וייתן אימפקט גדול".

סאבלימינל והצל באילת (צילום: תאקט)
סאבלימינל והצל באילת | צילום: תאקט