"אף פעם לא חשבתי על זה, אבל מאחורי כל פרויקט בו אני מעורבת עומדת איזו אידיאולוגיה", אומרת יהודית רביץ על המופע "פסטיבל שירי הילדים" שיושק בחג החנוכה הקרוב, בו היא מתפקדת כמנהלת אמנותית ומוזיקלית. 

"הרגשתי שלילדים כיום חסרה האיכות הנאיבית נטולת הציניות והמסחריות. לא נכתבו בשנים האחרונות בארץ יצירות כמו 'פרח נתתי לנורית' או 'הילדה הכי יפה בגן', שכמה שהן פשוטות כך הן אומרות המון בשפה שכל ילד מבין. בעיני, העובדה שכל כך הרבה אמנים מובילים הסכימו להצטרף ליוזמה הזו מעידה שאני לא היחידה המרגישה כך".

רביץ תשתתף גם בחלק האמנותי של המופע, לצד גידי גוב. בחלק התחרותי יחשפו עשרה שירי ילדים חדשים, שנכתבו במיוחד בביצועם של נינט טייב, ארקדי דוכין, קרן פלס, בעז מעודה, מוקי, רינת גבאי, מארינה מקסימיליאן בלומין, שי גבסו, בן ארצי וישראל בר און.

את הפסטיבל, החוזר לבמות אחרי פסק זמן של 18 שנים, במהלכן הפך הפסטיגל למותג המוביל של חג החנוכה, ינחו טלי אורן, רועי בר נתן, מיכל מוכתר ואילן ("לימונה") פלד. משה קפטן מביים ויריב יפת, "טדי הפקות" ו"לאן" מפיקים.

במופע פרזנטציה שהתקיים הבוקר במועדון "זאפה" נחשפו לראשונה שלושה שירים מהמופע בהשמעת בכורה: "מלכת המשאלות" של רינת גבאי, "יש לך כיפה על הראש" של שי גבסו ו"שיר קצר" של קרן פלס. שבעה שירים נוספים נמצאים בשלבי כתיבה מתקדמים. במקביל הקליטו כל משתתפי המופע ביצוע מחודש לשיר "הבובה פסטי", במקור מפסטיבל שירי הילדים התשיעי (מילים ולחן: גידי קורן), הנחשב להמנון הרשמי של המופע בימיו הגדולים ויצא השבוע לרדיו כסינגל.

בראיון שנערך עמו לאחרונה סיפר מפיק המופע, יריב יפת, שגיוס רשימת האמנים המכובדת צבר תאוצה מיד אחרי שיהודית רביץ הסכימה לעמוד בחזית הפרויקט כמנהלת אמנותית. "אם זה נכון, אני רואה בזה מחמאה גדולה", אומרת רביץ, "אני מרוצה מאד מהמשתתפים, ובשבועות האחרונים מרגישה קצת כמו אמא שלהם שמדריכה אותם בכתיבה, ההלחנה והביצוע כדי שכל אחד ירגיש הכי שלם ובטוח עם השיר שבחר".

-התפתית להצטרף לחלק התחרותי של המופע?
"לא. נוח לי להביט בהם מהצד ולשיר להנאתי בחלק האמנותי, אותו אני בונה בימים אלה עם הבמאי משה קפטן. האחריות לפן המוזיקלי של מופע בסדר גודל כזה היא די והותר. הבאתי להפקה את צוות הנגנים הקבוע שלי, שהופיע איתי בקיץ האחרון בקיסריה. המופע יהיה כולו בחי, שירה ונגינה. רצינו להחזיר לז'אנר שירי ילדים את תו האיכות שבעיני נשחק בשנים האחרונות. זה מה שניסיתי לעשות לפני כמה שנים, במופע 'שירי ילדות', וזה מה ששכנע אותי להצטרף להפקה הנוכחית.


-מה ייחשב בעיניך הצלחה לפסטיבל שירי הילדים? אולמות מלאים בחנוכה, או שירים מתוכו שיישארו בתודעה גם בעוד שנים?
"כאשר השתתפתי בשעתו בהקלטות 'הכבש ה16', אף אחד מאיתנו לא תאר שזו תהיה הצלחה בסדר גודל כזה. אי אפשר, ולא צריך לנסות, לנבא מראש כמה משהו חדש שאתה בוחר לעשות יצליח. בשיחות עם האמנים המשתתפים במופע אמרתי לא פעם: 'אתם צריכים שירים שלא ימאס לכם לבצע שלוש פעמים ביום'. שיר שעוזר לאמן לדלג מעל המאמץ הפיזי והנפשי של שלוש הופעות ביום לא ימאס עליו גם אחרי שבועות, חודשים ושנים. אני מקווה שהקהל ירגיש אותו הדבר".

בשבועות הקרובים יחלו אודישנים גם לילדי "פסטיבל שירי הילדים", כאשר הנבחרים יזכו, במיטב מסורת המופע, לבצע גרסאות משלהם לשירי החלק התחרותי לצד המתמודדים המבוגרים. "פסטיבל שירי הילדים" יצא לדרך ב22 בדצמבר, בהיכל התרבות בתל אביב, והופעות נוספות צפויות גם במרכז הקונגרסים בחיפה ובנייני האומה בירושלים.