ביונסה בסופרבול (צילום: Chris Graythen, GettyImages IL)
מוזמנת גם בלי ג'יי זי. ביונסה | צילום: Chris Graythen, GettyImages IL

מי אמר שאסור לחלום? מי אמר שאי אפשר לפנטז? ממעמקי מבצע "צוק איתן", רגע אחרי שממשלת ישראל דחתה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש, בשיאו של גל ביטולי הופעות שטרם נראה כמוהו בקיץ הישראלי (כולל ההופעה של דין וורהאם ומארק גארדנר), שהתחיל נפלא עם ג'סטין טימברלייק, ה"רולינג סטונס" והפיקסיז-סאונדגארדן, אנחנו מגישים לכם את רשימת הפנטזיות של חובבי הפופ, הווישליסט של המיינסטרים - אלה הכוכבים הגדולים שייצאו לסיבובי הופעות בשנה הקרובה ויגיעו לאירופה או לאיזור המזרח התיכון _כלומר יש בכלל סיכוי שיגיעו אלינו), ושאותם אנחנו משתוקקים לראות בהופעה בישראל.

עוד ב-mako מוזיקה:

נכון לעכשיו טרם הוכרז סיבוב הופעות בקנה עולמי לחודשי האביב והקיץ הבאים, אבל מפיקים מכל אירופה כבר יודעים מי הולך להגיע לביקור בסביבה, ומגישים ממש בימים אלה הצעות לחברות ההפקה הגדולות באמריקה, כדי לסגור את אותם כוכבים לשנת 2015. מה הסיכוי שמפיק ישראלי יצליח לסגור שם גדול לקיץ הבא בפארק הירקון? קשה לדעת. יכול להיות שאם המפיקים יפעילו את הלחצים וישלמו ביד רחבה (מה שיתגלגל למחירי הכרטיסים שלנו), יכול להיות שכמה מהם כן ינחתו כאן. אבל אם בעבר הקריאה הנרגשת שלנו היתה מופנית לפרסונות כמו שוקי וייס, מרסל אברהם, גד אורון ואודי אפלבוים, עכשיו צריך לבקש יפה גם מאדוני המלחמה.

ובכל זאת:

ביונסה

כוכבת הפופ הגדולה בעולם, שזכתה להגיע למעמד זה בזכות שנתיים מוצלחות במיוחד שהתחילו בהופעת ענק בסופרבול, המשיכו לסיבוב הופעות מצליח, "אלבום בהפתעה" שהרעיד את תעשיית המוזיקה בעולם ועד לסיבוב הופעות משותף עם הבעל ג'יי זי, שמתקיים בצפון אמריקה ובפריז בלבד. אך האם קווין B  צפויה גם להגיע לפארק? זהו לא סוד שכל מפיקי הענק "חמים" על מופע הסולו של הזמרת, ובתעשייה כבר יודעים להצביע על מפיק אחד, שככל הנראה הוא זה שיפיק אותה במידה ותגיע. במידה והזמרת תחליט לפצוח בשנה הבאה בסיבוב הופעות באירופה שיגיע גם למזרח היבשת, יש סיכוי שהיא תנחת גם אצלנו בפארק להופעה בלתי נשכחת.

קולדפליי

כריס מרטין, קולדפליי (צילום: דף ה-you tube של חברת Target )
נו, אז הוא שיתף את השיר ההוא. כריס מרטין, קולדפליי | צילום: דף ה-you tube של חברת Target

קולדפליי שיתפו פעם בפייסבוק את השיר ההוא שקרא לשחרר את פלסטין ומאז יש פה כמה אנשים שכועסים עליהם. גם הם לא ממש מתים עלינו. ועדיין, הלהקה שנחשבת לגדולה כיום בתחום האיצטדיונים (עד ש-U2 יחזרו לעניינים) וכל-כך אהובה על הקהל הישראלי עוד עשויה לנחות כאן בפארק אחרי שנים של ציפייה. הכריס מרטינים הוציאן לאחרונה אלבום חדש בשם "Ghost Stories", שבעקבותיו הם צפויים לצאת לסיבוב הופעות עולמי. מאז סוף 2012 קולדפליי לא נתנתה "טור" של ממש באירופה, ולכן בתעשייה העולמית כל ההערכות מצביעות על סיבוב ביבשת כבר בשנה הקרובה, שכמיטב המסורת ייפתח בבריטניה. יש מפיקים ישראלים שפועלים בעניין ומקווים להנחית אותם כאן בפארק. הסיכוי לא גבוה אבל קיים.

ברוס ספרינגסטין

ברוס ספרינגסטין בהופעה (צילום: Jamie Squire, GettyImages IL)
ד"ש לשוקי. ברוס ספרינגסטין | צילום: Jamie Squire, GettyImages IL

כבר מספר חודשים מסתובבת שמועה בשוק המוזיקה הישראלי שה"בוס" סגר עקרונית עם שוקי ווייס להופעה בישראל בקיץ הבא. אם תבדקו אחורה תגלו שיש שמועה כזאת אחת לשנתיים בערך, כבר כמה שנים טובות. אלא שהשמועה הנוכחית התחזקה מעט לאחרונה, כיוון שספרינגסטין יצא לסיבוב עולמי: אפריקה, אוסטרליה, צפון אמריקה - הכל חוץ מאירופה. לכן סביר להניח שבקפיצה הבאה שלו ליבשת, שככל הנראה תתבצע בשנה הקרובה, הוא יגיע גם לכאן להופעה ראשונה בקריירה. אחרי הסטונס, קטן על שוקי.

מדונה

מיילי סיירוס, מדונה (צילום: Chris Polk, GettyImages IL)
ותביאי איתך גם את מיילי. סיירוס ומדונה | צילום: Chris Polk, GettyImages IL

אמרתם שוקי וייס - אמרתם מדונה. מלכת הפופ כבר הפכה כאן ל"בת בית" בשנים האחרונות (כשהיא לא כותבת בפייסבוק שטויות על המלחמה בעזה). בשנים האחרונות היא סגרה כאן טור אחד, ופתחה כאן אחר (עם הרבה פחות קהל), ועדיין אהובה מאוד על הקהל המקומי. כידוע, מדונה הולכת להוציא לקראת החגים אלבום חדש עליו היא עובדת עם מפיקים נוצצים (דאפט פאנק, דיפלו, אביצ'י) ומיד לאחריו היא צפויה לצאת לסיבוב הופעות חובק עולם. כידוע, מדונה מחויבת לצאת לעוד שני סיבובים כאלה עד שנת 2020, וסביר להניח שבשנים 2015-16 היא תבצע את הראשון. השמועה אומרת שהיא שוב תעדיף לפתוח באירופה, כדי ללטש את המופע עד שתגיע לסטייטס.

האם להחזיר את מדונה לישראל זה כלכלי? לא בטוח. בתעשייה אומרים שבמידה ותיפול הצעה כספית נכבדת על שולחן מנהליה, אסתר תשיב בחיוב ותחזור לעוד ביקור מתוקשר בארץ. אבל האם הקהל הישראלי עדיין ירוץ לרכוש כרטיסים? כזכור, כשפתחה כאן את "MDNA TOUR", תוכננו שתי הופעות באיצטדיון רמת גן, אך בעקבות מכירות חלשות הן אוחדו להופעה אחת יחידה מול כ-35 אלף איש. אז יש לה כאן עדיין 30 אלף מעריצים אדוקים לפחות. השאר יגיעו לפי כמות העניין שייצרו הלהיטים החדשים שלה.

קייטי פרי

קייטי פרי בהופעה (צילום: לי-את דנקר)
מיאו, חתולה. קייטי פרי | צילום: לי-את דנקר

בקיץ הנוכחי חרשה קייטי פרי את במות הממלכה המאוחדת וצפון אמריקה בלבד עם סיבוב ההופעות שלה "Prismatic" בעקבות האלבום שיצא בסוף 2013. בסוף הסתיו היא צפויה לרדת למספר הופעות במקסיקו, להגיע לאוסטרליה ומשם באביב 2015 לאירופה, עם אופציה להוסיף מספר תאריכים לקראת סוף האביב במזרח אירופה, או קפיצה למזרח התיכון, כמו ריהאנה או ג'סטין טימברלייק שהופיעו בסמוך להופעתם בישראל גם בדובאי וטורקיה. זו בהחלט הזדמנות קורצת למפיקים המקומיים, אבל יש כאן מוקש. לקייטי פרי יש המון להיטים מצליחים באמריקה, וגם הרדיו המקומי מפרגן לה, יש לה בארץ קהל מעריצים (בעיקר מעריצות), אבל ממש לא בטוח שמספיק מאסה כדי למלא את הפארק. אם מחיר הבאתה יגרור אחריו מחיר כרטיס שעולה על 350 ש"ח, צפו לנפילה.

וואן דיירקשן

הארי סטיילס, וואן דיירקשן (צילום: Kevin Kane, GettyImages IL)
הבנות מחכות. הארי סטיילס, וואן דיירקשן | צילום: Kevin Kane, GettyImages IL

בנות, אל תקבלו התקף לב, עד שהם יגיעו (ואם בכלל) יש עוד דרך ארוכה. להקת הבנים המצליחה הכריזה לאחרונה על סיבוב הופעות לשנת 2015 שכולל בעיקר את מזרח אסיה ואוסטרליה, אבל הדובדבן הוא הופעה ב"אצטדיון סבנס" הענק בדובאי בתחילת אפריל. ומו במקרה של טימברלייק וריהאנה - הדרךמדובאי לתל אביב אפשרית. האם זה אומר שהם יגיעו? אי אפשר לדעת. מחיר הלהקה שממלאת אצטדיוני ענק ולא רק "ארינות" (לשם השוואה, ביונסה וג'יי זי נדרשו לאחד כוחות כדי למלא אצטדיונים) מרקיע שחקים לגבהים עצומים, והפארק החצי ריק בהופעה של ג'סטין ביבר, הוכיח שרעש ענק של נערות ברשתות החברתיות לא בהכרח פותח את ארנקי ההורים כשזה מגיע למאסות גדולות של קהל, מה שרק מגביר את התלבטות המפיקים האם כדאי להשקיע השקעת ענק שכזו.

קיילי מינוג

קיילי מינוג בכורה (צילום: Gettyimages IL, getty images)
I'll Be Gone Till November? קיילי מינוג | צילום: Gettyimages IL, getty images

יש דיבור חזק שכוכבת הפופ האוסטרלית תגיע לארץ בסוף נובמבר, כנראה להיכל נוקיה בתל אביב. קיילי תתחיל בסתיו הקרוב סיבוב הופעות אירופי חדש בשם "Kiss Me Once Tour" על שם אלבום האולפן האחרון שלה. הסיבוב האירופי צפוי להסתיים בנובמבר, וב-2015 היא תגיע לאוסטרליה, ששם כבר פורסמו התאריכים ובהמשך לצפון אמריקה. בין אירופה לאוסטרליה יש מרווח, ולתוך המרווח הזה יכולה ישראל להשתחל. אבל הסיטואציה מורכבת, וככל שהמלחמה הנוכחית תתארך, יא תהפך מורכבת עוד יותר. קשה להניח שבסוף נובמבר עוד נהיה במלחמה, אבל לך תשכנע מילף אוסטרלית ששרה "Can't Get You Uot Of My Head" להוציא את עזה מהראש שלה.

סוף סוף ג'יי לו?

אין תמונה
אנחנו יותר נחמדים משליט טורקמניסטן. ג'ניפר לופז

שאקירה וג'ניפר לופז, ניצולות המונדיאל, צפויות בלהכריז שבועות הקרובים להכריז על סיבובי הופעות חדשים. בעבר היתה בעיה להביא אותן לכאן כי אין בישראל "ארנה" מתאימה. כשנגיע לגשר נחצה אותו. ניקי מינאג' צפויה להוציא אלבום חדש בסתיו הקרוב ובעקבותיו להופיע.

הביץ' בויז סיכמו עם מפיק ישראלי, שאם הם יגיעו לסביבה, הוא זה שיפיק אותם בארץ. גם הבלאק קיז, עם הסולן בעל השם היהודי דן אורבך, צפויים להופיע באירופה בפברואר הקרוב ואם יהיה לנו קצת מזל, הם ינחתו כאן, לאיזה ביתן 1.

דן אורבך, הבלאק קיז (צילום: Janette Pellegrini, GettyImages IL)
דן אורבך, הבלאק קיז | צילום: Janette Pellegrini, GettyImages IL

ועדיין לא הזכרנו את ניל יאנג והבקסטריט בויז, שהמפיקים עושים מאמצים כבירים כדי לקבוע להם תאריכים חדשים באביב-קיץ הבאים. שם שככל הנראה יצא לאחרונה מהבורסה הוא רובי וויליאמס, שרק סיים סיבוב הופעות באירופה, ולא צפוי לחזור ב-2015 לאיזור.

כאמור, מדובר בהערכות בלבד. עוד אין פרסומים רשמיים לגבי אף אחד מהאמנים בנושא סיבובי הופעות באירופה, וכרגע נעשית הרבה עבודה מאחורי הקלעים, כשישראל בינתיים יושבת על הגדר ומחכה שהמלחמה תיגמר.

אין תמונה
שאקירה בואי, ריהאנה את לא