אין תמונה
"אנחנו מגיעים כמו גנדלף בשר הטבעות". כוח ראסטה

גדי אלטמן, האיש שחולש על ארבע קריירות מקבילות ולאחרונה גם מככב כראפר בפרסומת ב"כוכב נולד", מוציא עם להקת הרגאיי-היפ הופ-רוק שלו "כוח ראסטה" את שיר המחאה "שרפת שילמת", בו הם מארחים את פישי הגדול. השיר לקוח מאלבום הבכורה של ההרכב "הניסוי" שייצא בקרוב בחברת "היי פידיליטי". ברזומה העשיר של אלטמן שני אלבומים עם להקת הרוק הכבד "בוטן מתוק בקרקס", שלושה עם ה"פליינג בייבי", הלהקה המשותפת לו ולגבע אלון, ואלבום הסולו "כיוונים חדשים", שיצא לפני שנה, בו חשף צד אחר שלו, רך יותר.

אלא שעכשיו, כאמור, מפנה אלטמן את הבמה ל"כוח ראסטה". "זה הזמן של כוח ראסטה לתפוס את המרכז של המגרש להביא את מה שיש לה", הוא אומר. "אנחנו מגיעים כמו גנדלף ב'שר הטבעות', שמבטיח 'אני אגיע בבוקר היום החמישי מכיוון ההרים, חכה לשמש ותראה אותי', אנחנו באים מההרים, מגיעים משם על סוסים. זה תענוג.

"האלבום נולד כניסוי אנתרופוסופי"

"אנחנו עושים מוזיקת מחאה ולא חסר פה על מה לדבר. שנים זאת היתה להקת קאברים לבוב מארלי ועכשיו החומר מקורי שלנו כתב את עצמו. אנחנו קוראים לאלבום 'הניסוי' כי הוא נולד כניסוי אנתרופוסופי. זרקתי מטבע ואמרתי 'בואו ותראו'. כל אחד בא ונתן את הקטע שלו ויחד יצא תקליט מקורי, עם יוסי פיין כמפיק מוזיקלי, אחרי עשרות הופעות עם קהל אוהב ומפרגן. מבחינתנו זה Win win situation".

-מה יש באלבום?
"מוזיקלית התקליט מגוון: רגאיי, היפ הופ, עפנו לכל הכיוונים. אירחנו אמן ג'מייקני בשם פרזידנט בראון שהשתתף באחד השירים וכתב בית. אירחנו את הראפר פלד וכמובן את פישי. טקסטואלית התקופה הקשה שעברה המדינה בשנה האחרונה נכנסה פנימה. כיף להתעסק במה שחשוב. קשה לי היום לצאת תחת תדמית של שעות הפנאי, בילוי ולהיות פופי נטו. הארץ כרגע חריפה מדי לטעמי לדברים כאלה. ככותב אני מרגיש שאני חייב לשים שם עוד ערך מוסף, עוד משהו. אם לא הייתי מנסה להעביר מסר היה לי עכשיו יותר קשה לדחוף את השיר קדימה".

-ל"שרפת שילמת" יש טקסט מאוד חריף.
"חריף פלוס אפילו. הוא נכתב בזמן 'עופרת יצוקה'. אני גר בקיבוץ מגל ואיבדנו כאן את עמית רובינזון ז"ל. כמה ימים לפני כן הייתי בקיבוץ כפר עזה לבקר אחיין של אשתי שמשרת בגולני והמשפחה שלו בחו"ל ואנחנו היינו קצת כמו ההורים שלו. ישבתי עם החיילים, שרתי להם עם הגיטרה ומהסיפורים שלהם הגיעו החומרים של השיר הזה. יומיים אחרי זה הייתי על במה והקונפליקט שנוצר התגלגל לשיר. שבחורות מענטזות בזמן שבנים שלנו בקרב. את הבית האחרון כתב פישי שמתארח בשיר. בכלל, הכתיבה באלבום הזה היתה מעכשיו לעכשיו, ממש על המיקרופון באולפן. זה מחייב אותך להביא כישרון ויכולת ריכוז וטקסט והלחנה ברגע אחד נתון".

"החיים מחליטים בשבילי איפה לשים את הפוקוס"

-למה דווקא להוציא את השיר הזה לרדיו?
"הוא לא רדיו פרנדלי אבל אני מעדיף התחיל עם הקרניים בחוץ. עדיף אחרי זה להתמתן. אם התקליט מוכן אני מעדיף שזה יהיה בחוץ. זו הרי המטרה הסופית. אנחנו עובדים מהר כי העצמאות מאפשרת לנו את זה וברגע שמוכן מוציאים".

-איך אתה מצליח להעביר פוקוס כל פעם לדבר אחר?
"החיים מחליטים בשבילי, זה קורה לי הכי טבעי. 'בוטן' היא הלהקה הכי ותיקה שלי והיא לא מתרגשת מזה ש'ראסטה' מוציאה אלבום. אנחנו מתכננים תקליט בחורף הקרוב. הניסיון וההמשכיות מאפשרים לי לעשות את הדברים האלה. עכשיו אני גם בקמפיין של מפעל הפיס, עושה להם שיר היפ הופ לפרסומת. הם הגיעו אלי דרך הקטע ב'כוכב נולד' שבו אני קופץ לתוך הפריים ועושה לצביקה הדר 'Yo Yo'. ממש לא חשוב לי מאיפה תבוא הכוכבות. אני עושה חיים בינתיים".

-ולסיום?
"חשוב לי להציג את החברים בהרכב: עמית שגיא חשמלית שמכונה 'בילי בילבילון', נדב ברק בבס, שמכונה 'נדי פדי', אביב כהן בתופים שמכונה 'פאבלו', אסף אבידר בקלידים, גבריאל פריזן בפרקשן שמכונה 'סלופי', ואני בשירה, שמכונה 'פאטי לוב'. אנחנו חזקים בכינויים".