היהודים באולפן, אורית שחף והבן הדי (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"אנחנו נגנבים ממנו". אורית שחף והבן הדי | צילום: נהוראי חובב ביטון

היהודים באולפן, אורית שחף והבן הדי (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"הוא מרגיש באולפן כמו בבית". אורית שחף והבן הדי | צילום: נהוראי חובב ביטון

היהודים באולפן, תום פטרובר (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"אנחנו חמים על האלבום הזה". תום פטרובר | צילום: נהוראי חובב ביטון

להקת "היהודים" מקליטה בימים אלה את אלבום האולפן החמישי שלה, שבע שנים מאז אלבומה האחרון "פורטה". בין שני האלבומים הספיקו "היהודים" להעלות מופע אקוסטי, מופע מיוחד עם מקהלת נזירים, להוציא אלבום באנגלית ולהופיע בחו"ל. כעת חוזרים הסולן והגיטריסט תום פטרובר, אשתו, הזמרת אורית "טיטי" שחף וחבריהם, ליצור שירים חדשים בעברית. אל ההקלטות באולפן מתלווה בנם של פטרובר ושחף, הדי בן השש וחצי, שהעסיק מאוד את הוריו בשנים האחרונות כבן בכור.

"אנחנו יוצרים אלבום חדש", אומר תום פטרובר בראיון מיוחד ל-mako מתוך האולפן. "התחלנו לפני שבועיים, אנחנו ממש בהתחלה. הספקנו הרבה בשבועיים האלה, סיימנו להקליט תופים ובס וגיטרות נקליט בשבוע הבא. אנחנו מקליטים המון דברים כרגע ולא בטוח שהכל ייכנס לאלבום. הצטברו אצלנו שירים, עבר זמן מהאלבום הקודם. אנחנו שופכים כרגע הכל תוך המחשב ובסוף ייצא משהו מעניין. בינתיים אנחנו מבסוטים. עברו כבר שש וחצי שנים מאז 'פורטה' ואנחנו חמים על זה"

-מי יצר את השירים באלבום החדש, אתה וגם אורית?
"כן, יש שירים שלי ויש שירים גם שירים אורית כתבה, ויש דברים שעשינו יחד. יש גם שירים שנולדים מתוך החזרות, האולפן הוא מקום טוב ליצור בו".

היהודים באולפן, אורית שחף (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"הצטברו לנו הרבה חומרים" | צילום: נהוראי חובב ביטון
היהודים באולפן, תום פטרובר (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"אין ספק שההורות השפיעה עלינו" | צילום: נהוראי חובב ביטון

-בכתיבה בעבר הסתכלתם הרבה פנימה לתוך הנפש וכתבתם בעיקר על פחדים.
"אתה צודק ולא השתנה כלום. כל מה שקשור בטקסטים בא מדברים שמעסיקים אותי. בטקסטים הפעם יש גם מעין סיפורים. אם אנחנו נעשה את העבודה כמו שצריך אתה כמאזין אמור להתחיל את האלבום בנקודה אחת ולסיים באחרת. אבל עוד חזון למועד. השאלה היא אם נצליח להעביר את זה מבחינת האווירה".

-במה האלבום החדש יהיה שונה מהקודמים?
"שאלה מעניינת. אני חושב שעוד לא יצא לי להסתכל מהצד. בדרך כלל זה קורה לי כשמסיימים. אז אני שומע הכל כמקשה אחת ובודק מה השתנה. כרגע זה באמת עבודה שבה כל שיר לגופו. מבחינת הנושאים אין ספק שאתה יודע שקרו איתנו דברים, אבל עוד אין לי פרספקטיבה. באופן אישי, העובדה שלאורית ולי יש ילד, זה משנה לך את החיים, את צורת החשיבה, את איך שאתה מסתכל על ההורים שלך, וגם חלק מזה נמצא שם. השאלות נראה לי שהולכות ונהיות קשות עם השנים".

-יש שירים חדשים שכתבתם בהשפעת ההורות?
"יש לא אחד ולא שניים. זה השפיע על החיים שלנו. אחד לאחד איך זה להיות אבא אז לא, אבל זה שם נמצא כל הזמן. יש שיר באנגלית שנקרא 'son' אז יותר מזה?".

היהודים פרומו (צילום: פיני סילוק)
"היהודים" לקראת אלבום חדש | צילום: פיני סילוק

-והדי, הבן שלכם, נמצא באולפן.
"בטח. הוא מדהים. הוא מנגן בפסנתר, הוא קורא תווים, בן 6 וחצי הוא מנגן ושר לנו, הוא מדהים. אנחנו אוהבים אותו כמו שכל הורה אוהב את הילד שלו. אנחנו נגנבים ממנו, הוא עושה לנו צמרמורות. הוא מסתובב, מכיר את הלהקה טוב,מרגיש באולפן כמו בבית. הוא היה איתנו בתוך חדר ההקלטה כשהקלטנו 'גיידים' של שירה, יושב עם אוזניות או על הרגליים של אורית תוך כדי הטייק".

-בטח זו חווייה מדהימה עבורו.
"כן, הלוואי עלי בתור ילד. בשביל מי שאוהב מוזיקה זה אדיר. אני זוכר איך בגיל 9 נכנסתי לחדר שלהקה ניגנה בו והייתי מתחיל לחייך, זה היה משפיע עלי כמעט פיזית, זה כיף חיים. אולפן זה קודש הקודשים, כיף גדול".

-אולי הוא יקים להקה עם דילן גפן ועומרי קרן, הנכד של שלום חנוך?
"הוא רוצה להיות מדען בכלל. הכל יכול להיות".

-תהיה באלבום איזו "יציאה" מפתיעה?
"אני לא יודע אם אפשר להגיד דבר כזה, זה נשמע לי יומרני. גם קשה לי לדבר על האלבום כי רק התחלנו אותו. אנחנו מתכננים דברים ואני מקווה שנפתיע את הקהל שלנו. אני חושב שהשארנו את עצמנו טוב על דפי הנייר ברמת הטקסטים ועל הכלים. נכון לרגע זה התחושה שלי היא שמה שקורה שם זה נכון. אנחנו מאוד מתרגשים. מוזיקה מתחילה ממילים ולחן, אבל זה וייב ואנשים ותחושות. מהבחינה הזאת אנחנו נישאים על גל כזה. כמו להלך מעל הקרקע בכמה סנטימטרים זו התחושה".

-איזה חלום עוד לא הגשמת כמוזיקאי?
"חלומות יש המון ואני לא אפרט אותם. כמו כל אדם אחר חלומות קיימים והם מובילים אותך. מדברים הרבה על דרך ואנחנו מבחינתנו כל הזמן בדרך. היעד כל הזמן שם ולעיתים הוא יכול להשתנות אבל הוא שם".

*"היהודים" יופיעו ב: פורום באר שבע (11.2), בארבי תל אביב (28.2), זאפה הרצליה (28.3).

היהודים באולפן, אורית שחף (צילום: נהוראי חובב ביטון)
היהודים באולפן, אורית שחף | צילום: נהוראי חובב ביטון

היהודים באולפן, תום פטרובר (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"יש גם שירים שנכתבים באולפן" | צילום: נהוראי חובב ביטון
היהודים באולפן (צילום: נהוראי חובב ביטון)
המתופף יהב ליפנסקי | צילום: נהוראי חובב ביטון
היהודים באולפן, תום פטרובר (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"אנחנו מאוד מתרגשים". יהב ליפנסקי | צילום: נהוראי חובב ביטון
היהודים באולפן (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"יש חומרים טובים" | צילום: נהוראי חובב ביטון

היהודים באולפן (צילום: נהוראי חובב ביטון)
"עוד מוקדם לדבר על 'יציאה' מפתיעה" | צילום: נהוראי חובב ביטון