אז מה קרה שם לפני חצות בבית הקפה שבין השכונות של רמת גן, שגרם לבחורה להזמין את פאר טסי לשבת, להזמין לשניהם "הפוך" ולקחת אותו לדירה השכורה שלה, שנמצאת ממש קרוב ל"דרך השלום"?. ומה קרה שם אחרי חצות בדירה השכורה, אחרי שהיא פתחה עוד בקבוק של יין והוא אמר לעצמו בלב "איזה לישון? הלילה לא עושים חשבון". מה שבטוח, משעמם לא היה, בסטוץ הכי מפורסם כרגע בישראל.

"דרך השלום" של פאר טסי, שמתקרב לחמישה מיליון צפות ביו טיוב, הוא באמת להיט-מדינה גדול, כמו שהרבה זמן לא היה כאן (לפחות מאז "תגידו לה" של דודו אהרון). וזה בדיוק הזמן לבחור את 15 שירי הסטוצים הגדולים של כל הזמנים. חושבים על שיר אחר? שכחנו משהו? ספרו לנו בתגובות.

 

15. פרינס - Darling Nikki

היי, נשבעים שאי שם בתחילת שנות השמונים פרינס נחשב לסקסי. שלושים שנה עברו מאז שהוא פגש אותה כשהיא "מענגת את עצמה עם מגזין בלובי של מלון". למרות התדמית ההדוניסטית שלו, פרינס נהג לעטוף את הפנטזיות המיניות שלו בעטיפות מתקתקות וצבעים רומנטיים. השיר כיכב בסרט שלו "Purple Rain" כדי לבטא את הקנאה של הגיבור שמוצא את הבחורה שלו עם אחר, ובהמשך שימש את לובי ההורים באמריקה כדי להראות עד כמה מוזיקת הפופ והרוק מקלקלת את הנוער.

 

14. דה פיפטס - One Night Stand"

שהקולות הנשיים של הפיפטס ששרים כאן "שה לה לה" לא יטעו אתכם, מדובר בטורפות שלא לוקחות שבויים. אחרי שהיא קוטפת אותו בעזרת השורה "כאב כשנפלת מגן עדן?", היא משאירה אותו לבד בארבע בבוקר בלי בגדים, ומנחמת אותו בבוטות, שכולה הרמוניה מתוקה: "אני לא אוהבת אותך", היא לא מתנצלת, ומוסיפה: "אם אתה חושב שזה אכזרי, חכה תראה מה עושות החברות שלי". באמת מנחם.

 

13. ג'ניפר הדסון - One Night Only

השיר כיכב בסרט "נערות החלומות" בפיה של ג'ניפר הדסון, בגרסה אחת שבה הגבר הוא זה שנוטש אותה בבוקר שאחרי הלילה, ובגרסת דיסקו, אותה מבצעת הלהקה שלה לשעבר, בחסות המפיק והחבר שזנח אותה, בגילומו של ג'יימי פוקס, גרסה שבה הנשים מחלקות הוראות לגברים ו"חותכות". שתי הגרסאות מגיעות למסקנה שהקשר הוא "כל כך נכון" עד ש"אין לו סיכוי להימשך", ו"בוא לא נעמיד פנים שאכפת לנו".

 

12. קרי אנדרווד - "Last Name"

לקרי אנדרווד קרה מה שקורה בדרך לל לבחורות שנקלעות לסטוצים: "אמש שתיתי יותר מדי, ועשיתי דברים שאני לא גאה בהם", היא שרה, בשיר שכמו "דרך השלום" של פאר טסי, מספר סיפור. בהתחלה היא לא זוכרת איך קוראים לבחור שהיא רקדה איתו על הרחבה, ובכל בית של השיר הסיטואציה הולכת מסתבכת, כשהם יוצאים מהמועדון ונכנסים לרכב שלו, ואנדרווד מתעוררת בלאס וגאס, עם טבעת נישואין על האצבע. ולמרות שלפי השיר "אמא תתבייש כל כך", היא שרה את זה כאילו היא גאה במה שעשתה.

 

11. פול אאוט בוי - Thnks fr th Mmrs

בקליפ של "פול אאוט בוי" השימפנזה שמביים את הקליפ הפנימי שהם מצלמים, דורש להתחלף עם הבחור שאמור לבלות את הלילה עם הבחורה, והמילים אומרות: "לילה אחד ועוד פעם אחת, תודה על הזכרונות, אפילו שהם לא כאלה טובים, יש לו טעם כמו שלך, רק יותר מתוק".

 

10. הרולינג סטונס - Memory Motel

זהו אחד מהשירים היותר ארוכים בקטלוג העצום של הסטונס - מעל לשבע דקות אורך, וגם בשיר הזה יש סיפור: מיק ג'אגר (מי אם לא הוא) הכיר בדרכים בחורה בשם חנה, שאיתה הוא "בילה לילה בודד בממורי מוטל". באופן מושלם מבחינתו (בכל זאת, ג'אגר), היא מתנה איתו אהבים ואז עוזבת אותו, כי היא חייבת ללכת לשיר בבר בבוסטון, והוא צריך להצטרף לחבריו ללהקה. כנראה שחנה נחרטה במוחו של ג'אגר, שעבר "עשרת אלפים קילומטר" ו"חמש עשרה מדינות", כל כך חזק, עד שהפכה ל"זיכרון מתוק".

 

9. אסתר שמיר / הראלה בר - גבר ללילה אחד

אסתר שמיר היתה זמרת הרוק הפמיניסטית הראשונה בישראל. באלבום "במקום הכי נמוך בתל אביב" שהוציאה ב-1982, היא הקדימה את זמנה כשכתבה ושרה (ללחן של אפרים שמיר): "מה שיש בינינו זו רק שעה מאוחרת, התרגשות של פתאום, שפגשה במקרה את הגוף, אנחנו זרים זה לזו עם כל שעה שעוברת, זרים זה לזו למרות העור החשוף / מבטים אטומים ושעון מתקתק לו קבוע, רגעים מתוחים של שתיקה ועוד בוקר נולד, ואני מחפשת מוצא מפגישת סוף שבוע, כי היית לי גבר ללילה אחד / אתה ממלמל אהבה, הפגישה מתארכת, אני מתרחקת ,ואתה בכיוון מנוגד, לא ,אינני רוצה ידידות שנמשכת, רציתי רק גבר ללילה אחד / לכל אדם יש מחיר לפי טיב האירוע, אני משתדלת לשמור על טון מיודד, אך כמה צריך לשלם על שיפוט גרוע, רציתי רק גבר ללילה אחד". השיר זכה לביצועים נוספים של הראלה בר, מיקי גבריאלוב (שקיימים ברשת) ואמנים נוספים.

 

8. הארקטיק מאנקיז - Still Take You Home

הארקטיק מאנקיז יותר רועשים מאסתר שמיר וגם יותר אכזריים ממנה: "אני לא חושב שאת מיוחדת, אני לא חושב שאת קולית, את כנראה רק בסדר, אבל בתאורה הזו את נראית יפהפיה.... אבל מה את יודעת? את לא יודעת כלום! אבל אני עדיין אקח אותך הביתה, אני עדיין אקח אותך הביתה, אז מה את יודעת? אמרתי שאת לא יודעת כלום!".

 

7. מרילי לאש - Angel Of The Morning

במקור השיר הזה הפך ללהיט בפה של מרילי ראש, אבל ברבות הימים הוא הוקלט על ידי רבים נוספים, כמו נינה סימון, הפריטנדרס, דאסטי ספרינגפילד, אוליביה ניוטון-ג'ון, אבבא ועוד ועוד. הוא מספר על השילוב בין ה"ילדה טובה" שמתייסרת על הגבר שלא יכול להיות שלה, לבין הפנטזיה הגברית על קשר ללא מחויבות. "אני לא אנסה לקשור את ידיך, אם האהבה שלי לא יכולה לקשור את ליבך", אומרות המילים. היא מזכירה לו שהיא זו שעשתה את הצעד הראשון ושהוא לא צריך ללוות אותה הביתה. כשהוא כבר בדלת היא מציינת שתבכה כל היום שאחרי, ולכן אין טעם שיישאר ויסבול. עצוב וסקסי.

 

6. השירלס - Will You Love Me Tomorrow

והנה עוד קלאסיקה, שמטפלת בשאלה הגדולה מכולן - האם הגבר יהיה שם כאשר תתעוררי, והאם הוא יאהב אותה בבוקר שאחרי?". קרול קינג כתבה את השיר הזה כשהיתה רק בת שמונה עשרה, עבור בעלה לעתיד, ג'רי גופין. ב-1961 הטקסט הזה נחשב לגס מדי עבור חלק מתחנות הרדיו באמריקה ("רק רגע אחד של עונג"; "האם אני יכולה להאמין לקסם של האנחות שלך?"), שלא שידרו אותו, מה שלא מנע ממנו להגיע למקום הראשון במצעד. שנה אחר כך קינג וגופין כתבו את שיר ההמשך: “Not Just Tomorrow, But Always”. כמה רומנטי.

 

5. איגל איי שרי - "Save Tonight"

השיר הזה היה להיט גדול בשנות התשעים, הודות לבחור שבדי, שהשם האמיתי שלו הוא באמת "איגל-איי שרי". נרות דולקים, בקבוק יין, אווירה רומנטית-מלנכולית, לילה של אהבה, ובבוקר הוא פשוט נעלם משם. אפשר לחשוב שהוא עוזב אותה בלי להגיד שלום בגלל איזה מצב חירום, אבל בסוף מתברר שהוא סתם יצא קצת מנייאק. ניינטיז, יו נואו.

 

4. החלונות הגבוהים - "אינך יכולה"

לא בטוח שיורם טהרלב, כותב השיר, התכוון למפגש חד פעמי, אבל רשימת התירוצים וההבטחות המופרכת ששרים כאן אריק איינשטיין ושמוליק קראוס, שנועדה להשאיר את ג'וזי כץ אצלם בדירה ("כי עכשיו שלכת", "יש גשם בחוץ", "אשב לידך, אתן לך כתף", "את שחור צמתך חרש אלטף"), מול רשימת הסירובים שלה ("זה לא כדאי", "לא אין לי פנאי", "לך לך מעלי"), מעלה את החשד שהם הכירו באותו היום, אפילו שמדובר בשנת 67'.

 

3. איימי ווינהאוס - I Heard Love Is Blind

כנות תמיד היתה שם המשחק של איימי וויינהאוס, וכאן היא פשוט אומרת לחבר שלה בפנים אחרי שבגדה בו עם אחר: "לא יכולתי לעמוד בפניו, העיניים שלו היו כמו שלך.. הוא לא גבוה כמוך, אבל לא יכולתי לדעת, כי שכבתי /  אתה הכל, הוא לא משמעותי בעייני, אני אפילו לא זוכרת איך קוראים לו / למה אתה כועס? לא היית שם, וחשבתי עליך כשגמרתי / מה חשבת שיקרה, השארת אותי לבד, שתיתי כל כך הרבה והייתי זקוקה למגע / אל תשתולל, דמיינתי שהוא זה אתה, אתה הרי לא רוה שאהיה בודדה..". מלכה. אין מילה אחרת.

 

2. ג'ניס ג'ופלין - One Night Stand

ומאישה כנה וחזקה וזמרת גדולה אחת, שמתה בטרם עת, לשנייה. "מה אתה לא יודע? שהיית רק סטוץ בשבילי? מחר אני לא אהיה פה, תפוס אותי אם תוכל מתוק, קח את היד שלי ותשחק איתי שוב את המשחק... לכל מקום שאני הולכת אנשים רוצים להיות קרובים אלי, זה בסדר אם למחרת אני שוב חופשיה. זה מרגיש טוב ואיתך אני מבלה את הלילה, אבל אל תהרוס את זה, חומד, נסה לאסוף את עצמך". מדהימה.

 

1. דוראן דוראן - Save A Prayer

הלהיט הזה לקוח מהאלבום "Rio" שהוציאו "דוראן דוראן" ב-1982. הסליזיות הקלה נשפכת כאן מהסינתיסייזרים של סיימון לה-בון וחבריו, שמצליחים לשמור על רומנטיות של בלדת אהבה, יחד עם אווירה של "בואי ניגש לעניין". "רצית לרקוד, אז שאלתי אם את רוקדת, אבל הפחד בנשמתך... יש אנשים שקוראים לזה סטוץ, אנחנו יכולים לקרוא לזה גן עדן". לא צריך להוסיף.