"אינדינגב", פסטיבל המוזיקה העצמאית החשוב בישראל, יצא אמש לדרך בלב המדבר, עם אלפי מבקרים שרכשו מבעוד מועד את כל הכרטיסים, ובאו להפריח את הדממה במצפה גבולות. להקת מג׳הול, זוכת האינדי-סקר (בחירת הקהל) פתחה את הפסטיבל ב"במת הקוף" המרכזית, והזרימה את הקהל שהגיע מוקדם באנרגיות נגועות ברוק פסיכדלי מבריק. אחריהם הפציעו ההופעות הבולטות של "1,2 ,many", ועמית ארז ו"the secret sea", ששילבו בתבונה וברגש רוק אקוסטי וחשמלי.

את "במת הפיל" פתחה להקת "קרוקודיל פופולאר" שיצרו לא מעט עניין, ועם רדת החשכה עלו להקת "brain candies" שהגישו לנו מנת רוק סיקסטיזי קלאסי, בתוספות של צליל מתקדם וחדשני. על הבמה המרכזית עלו להקת "Tree" עם הדיג'יי "מארקי fאנק" בחיבור מיוחד שיצר מעין ג׳אם שבטי-גרובי ולגמרי מעיף.

אינדינגב 2014 (צילום: גלעד מנו)
"גרוב מטורף. יוסי מזרחי ורועי ריק, "הקולקטיב". פסטיבל אינדינגב 2014 | צילום: גלעד מנו

בסביבות השעה 23:30 עלו להקת "הקולקטיב" המבטיחה (והמקיימת) שכבר הוכתרה לאחת ממלכות האינדי הישראלי. שבעת חברי הלהקה פתחו עם הלהיט ot"m" מתוך האלבום החדש והמשובח "panagea", והמשיכו עם שירים משני האלבומים, ביניהם "better man", "stolen goods" וביצועים מדוייקים ל-"fine" החדש, ו- whisky "eyes, שאחריהם כבר היה ברור, גם למי שהגיע לפסטיבל וממש בטעות לא מכיר את הלהקה, שאי אפשר להתעלם מהגרוב המטורף שלהם.

"הקולקטיב" המשיכו בחגיגת יום הולדת לקלידן והזמר, עידן רבינוביץ׳, שזכה לברכות מחברי הלהקה, אשר העידו עליו שיהיה אזרח מצויין. הם סגרו את ההופעה בביצוע משוגע ל-"simon says", שהשאיר את הקהל מחושמל ומוכן להופעה של ברי סחרוף.

"יש משהו מיוחד בפסטיבל הזה, שאין בהרבה פסטיבלים בעולם"

"הקולקטיב" סיכמו את ההופעה בבלוג של הפסטיבל: "מעט מסוחררין מן ההופעה, איזה כיף לראות שצמח לו אינדי-נגב-2.0 עם מלא אינדי-במות ואינדי-אנשים-טובים-באמת. וזה מפי אנשים שתקעו אינדי-בזנטים באינדי-נגב הראשון…יש משהו מיוחד בפסטיבל הזה, שאין בהרבה פסטיבלים בעולם (וזה אינדי-פאקינג-בדוק) וזה תמיד מרגש להיות על הבמה והשנה אף במיוחד. מודים לכולם על שנתנו לנו את כל כולי אנרגיות הפתיחה שלהם לפסטיבל".

אינדינגב 2014 (צילום: גלעד מנו)
"מפי אנשים שתקעו אינדי-בזנטים באינדי-נגב הראשון" | צילום: גלעד מנו

בראש הרכב של תשעה נגנים מצויינים, עם שירים מכל אלבומיו, סחרוף פתח עם "נשקיני", "רוח חדשה" ו"בואי הביתה". סחרוף הוא לא אחד שנוהג לבזבז זמן בדיבורים מיותרים, ובדרך כלל נותן למוזיקה לדבר. הערב הוא הגיע לעשות כבוד לסצנת האינדי, לקהל ולאמנים, כשלמעשה, כנסיך הנצחי של הרוק המקומי, הוא מהווה את המודל המושלם לאמן נסיוני, אקספרימנטאלי, שהצליח לחבר את קצוות השוליים והמיינסטרים ומקפיד לנו ביניהם.

סחרוף המשיך במחווה לאריק איינשטיין ז"ל, בביצוע סחרופי לשיר "היא תבוא", איתו כיכב במופע המחווה בפארק הירקון. כאן הוא כבר אמר: "גם לאריק אינשטיין מגיע לקחת חלק בפסטיבל אינדינגב". אחרי הפרגון המשיך סחרוף עם להיטים וביניהם "עיר של קיץ" ו"ככה זה לאהוב אותך".

אחריהם הגיע מחווה גם לאהובה עוזרי,  כששי צברי על המיקרופון נתן ביצוע מטלטל לשיר "קול קורא במדבר". ההופעה נסגרה עם "כמה יוסי", כמובן, ועם ״אין קץ לילדות״, שירים בהם נראה שכולם מרחפים חצי מטר מעל אדמת הנגב, בתוך ענן אבק מדברי מחשמל.

אין תמונה
הים הסודי בלב המדבר. עמית ארז בהופעה, תמונת ארכיון

*אביעד פינטו משדר בתחנת הרדיו "קול הנגב" של מכללת "ספיר", וברדיו 88FM