הזמר אלון דה לוקו, תושב באר שבע, חזר הישר מנסיעת עבודה ללוס אנג'לס לתוך מצב הלוחמה בדרום, ושהה בשלושת הימים האחרונים במרחבים המוגנים יחד עם רעייתו וארבעת ילדיו.

"אנחנו משתדלים לא להילחץ למרות שזה מלחיץ ומפחיד", אומר דה לוקו. "מצער להגיד אבל זה חלק משגרה. שגרת חירום זה אומר שהילדים ישנים בממ"ד, אנחנו ישנים בסלון על הרצפה, לא נוח, כואב הצוואר והגב, אבל זה שגרת חירום וצריך להתרגל למצב. ישנים עם חלון פתוח כדי לשמוע את האזעקות, וזו השגרה".

-הילדים בטח בראש דאגותיכם.
"לילדים של היום אי אפשר למכור סיפורים, הם מאוד מודעים לזה, כל ילד מקבל את זה בדרך שונה. אור קצת יותר מודעת, אז זה משפיע עליה קצת יותר היא עם חרדות וכאבי בטן. פעם אחת היא נכנסה לארון בממ"ד מרוב פחד. שי לא מפחדת, אז היא יודעת שכשיש 'בומים' צריך להיכנס לממ"ד ולהישמע להוראות בחדשות, ודניאל - הפרצוף שלה מסגיר אותה".

"אנחנו אזרחים סוג ב'"

-אתה ממש לא חי בלה לה לנד בימים האחרונים.
"תאמיני לי, את יודעת, הרבה מאוד כן, חזרנו לפני שבוע מ'לה לה לנד' והרבה מחשבות עוברות אצלך - בשביל מה אתה צריך את זה. אתה רוצה להיות פטריוט ולהגיד 'אני נשאר במדינה ויהי מה'. וצד אחר אומר לך שהילדים שלך חשובים יותר מכל דבר אחר, ובא לך פשוט לארוז מזוודה ולנסוע לאל.איי. ואני אגיד לך את האמת - התחושה של סוג ב', התחושה של אזרח סוג ב', היא קצת מציקה, כי אני שומע בחוץ שאם זה היה נופל בתל אביב הכל היה נראה אחרת וכולם היו מרגישים אחרת. אני לא מאחל שזה יקרה, אבל להרגיש שאתה אזרח סוג ב' זה תחושה מסוימת ולדעת שאתה אזרח סוג ב' זה בכלל פוגע".

-למה סוג ב', צה"ל, המשטרה, הממשלה והתקשורת התעסקו רק בכם השבוע.
"למדיה יש פרנסה ואני מכבד את זה. אבל כשיש לך פצע לשים פלסטר ולהגיד זה יעבור... לא מטפלים בזה שטחי. אני לא בעד מלחמה ולא אומר תזרקו את הערבים לעזאזל כי יש לי חברים ערבים ואני מת עליהם. בכל מקום יש את הרוע שצריך להוציא אותו ולטפל בו, אז צריך לטפל בזה אחת ולתמיד, ולא זורקים פצצות רק בשביל לעשות בלגן וזהו".

>> ישי לוי הפתיע ילד משדרות שחגג בר מצווה עצובה