"לגמרי במקרה לכל הזמרות במופע יש שמות המתחילים באות א'", מפרשת איה כורם את המכנה המשותף לבנות ההרכב שגיבשה עבור המופע "ככה היא באמצע". במופע תנצח כורם, שהיא גם המנהלת האמנותית והמוזיקלית, על ביצועים נשיים למיטב שירי להקת "כוורת" לצד אפרת גוש, אמילי קרפל ואניה בוקשטיין. גם ההרכב הכלי שילווה את המופע הוא על טהרת המין הנשי, וכולל את קרן טפרברג, תמר אייזנמן, שני שביט ותום דרום.

"הכל התחיל בפנייה של פסטיבל אישה אלי להציע רעיונות למופע", משחזרת כורם, "היות והם כבר החליטו שהקונספט שלהם השנה הוא הומור, היה קל להעלות את שירי 'כוורת' כאופציה המועדפת עלי. אני אוהבת את השירים שלהם כבר שנים, וחלק מהגאוניות היא שאלו שירים שנשים יכולות לבצע באותה מידה כמו גברים".
בוקשטיין: "כי הגברים של פעם התעסקו בנושאים החשובים באמת. מגפיים, לאכול ציפורניים, מכולת. כיום כולם בעניין של רגשות".
כורם: "נכון מאד. כאילו, די כבר עם כל הרגש הזה. בואו ניגע בתכלס".

-אומרת זו שעשתה קריירה משירים על רגשות.
"אני אישה. לי מותר".

"המגפיים של ברוך" בגרסת הטנגו המלודרמטי

אין תמונה
"השירים של כוורת מתאימים גם לנשים". אניה בוקשטיין, איה כורם, אמילי קרפל, אפרת גוש

אבל מי שחשב שהמעבר מקולות גבריים לקולות נשיים הוא ההבדל היחיד, ביקור בחדר החזרות הדחוס בו עובדת השמינייה מגלה שכורם לא היססה לנער אבק מהטעם של פעם. כך למשל הפך "המגפיים של ברוך" לטנגו מלודרמטי, שאפרת גוש הופכת בביצוע מרהיב לשיר שהוא כולו בצלמה ובדמותה. "זה שיר מאד עמוק בעיני", טוענת גוש ספק בצחוק ספק ברצינות, "כלומר, ברור שהמגפיים הם רק עניין של מטאפורה ליחסים תלותיים. חשבתי לקרוא לביצוע שלי 'הגרביונים של אפרת' אבל זה לא התקבל".

"אישית", ממשיכה גוש, "התחברתי לשירים של 'כוורת' בתקופת התיכון, וכשאיה באה עם ההצעה להצטרף למופע כל אחת מאיתנו הביאה רשימת שירים של הלהקה שהיא הייתה מעוניינת לבצע. מפתיע, אבל לא היה לנו אפילו ריב אחד על סולואים".
כורם: "גם לא היו כמעט כפילויות. כמעט כל אחת התחברה לחומרים אחרים".

קרפל: "אני מודה שלא הייתי מומחית לשירי 'כוורת' לפני הפרויקט הזה. מה שהכרתי זה בעיקר הלהיטים הגדולים, שעד היום שומעים ברדיו בתדירות גבוהה. זו הייתה הפעם הראשונה בה ממש התעמקתי בחומרים האלה".
בוקשטיין: "אותי מצחיק שמתארים את השתתפותי במופע כ'לראשונה כזמרת'. אני הרי מתעסקת במוזיקה בערך מאותה תקופה בה התחלתי לשחק. הייתי בלהקה צבאית וחרשתי הופעות שנתיים. בדיוק סיימתי את המחזמר 'אוליבר'. אבל בסדר, אני מקבלת את זה ששירה נטו זה משהו שלא עשיתי הרבה זמן ואין לי הידע בתחום כמו לאיה, אפרת ואמילי שעושות את זה במשרה מלאה. אשתדל להדביק את הפער".

איה כורם: "הכיף בפרויקט הוא לשנות את העיבודים"

אין תמונה
"חברי כוורת המקורית יותר ממוזמנים"

-עד כמה בחירת השירים הייתה קשה?
כורם:
"זה עול שהוטל על כתפי כמנהלת האמנותית. ניסיתי לעשות איזון בין הלהיטים הגדולים שאי אפשר בלעדיהם, ובין שירים שחלקם אולי לא קבלו בזמנו את הכבוד הראוי וזה הזמן לרענן את זכרם. על העיבודים עבדתי מול הנגניות, אותן בחרתי עוד לפני שידעתי מי יהיו הזמרות הנוספות שיעמדו איתי על הבמה. הייתה לי כמובן רשימת מועמדות בראש, חלקן לא יכלו מכל מיני סיבות אבל אפרת, אמילי ואניה הסכימו מיד".

-וחששת לשנות את העיבודים המקוריים?
"ממש לא. זה כל הכיף בפרויקט כזה. ההזדמנות להמציא מחדש מוזיקה שגדלת עליה".
גוש: "העניין פה הוא ממש לא שחזור אחד לאחד. אנחנו גם לא מבצעות מערכונים של 'כוורת' במופע, למרות שאני חושבת שאני די מצחיקה. לא באנו ממקום של 'בואו נהיה כמוהם', למרות שבתיכון הייתה תקופה שהייתי קוראת לעצמי אפרת גוב".

-חברי "כוורת" מוזמנים למופע כאורחי כבוד?
כורם
: "ברור שהם יתקבלו בברכה ולמעלה מזה. גם חשבתי שראוי שאתקשר אליהם אישית, וזה מה שעשיתי בחיל ורעדה. אני יודעת שדני סנדרסון, גידי גוב ואלון אולארצ'יק ינסו להגיע, ואני מקווה שגם השאר יגיעו".

-אתן חוששות מהתגובות שלהם?
בוקשטיין:
"תלוי איפה הם ישבו באולם".

"ככה היא באמצע" חמישי 26/2 21:00, אולם תיאטרון חולון, במסגרת אירועי פסטיבל "אישה 2009".