אחינועם ניני תופיע הערב בהיכל התרבות בתל אביב ותארח על הבמה את אסתר עופרים. במופע היא צפויה לבצע את שלל להיטיה וכן שירים מאלבומה האחרון "ארץ שיר", בו חידשה קלאסיקות ישראליות. לפני עלייתה לבמה צפוי הנשיא שמעון פרס לברך אותה על הישגיה המוזיקלים.

בראיון מיוחד לתוכנית "דיבור ישיר" הסבירה ניני את ה"אני מאמין" שלה בנוגע למוזיקה: "אני סוגדת ל'אל המוזיקה' ועושה הכל על מנת לעשות את המוזיקה שלי כמה שיותר טובה ואיכותית". כאשר נשאלה ניני על מהפכת המוזיקה המזרחית והים תיכונית בישראל ענתה: "אני לא רוצה לדבר על ז'אנרים, שיחה על ז'אנרים היא לא טובה. דיוק אלינגטון אמר שיש רק שני סוגי מוזיקה - טובה ורעה. בכל סגנון יש כאלה שמעלים את הרמה וסוגדים ל'אל המוזיקה' ויש כאלה שלא. אני לא יכולה לתת יד וכתף לאנשים שכל העיסוק שלהם הוא איך למצוא חן, איך להרוויח יותר כסף ואיך להיות מסחרי".

"אם אתה לא קורע את הדרכון אתה אויב של הפלסטינים אפילו אם אתה בעדם"

"הרבה שנים לא הופעתי בהיכל התרבות כי ביני לבין הקהל הישראלי יש מעין טנגו, צעד קדימה, שניים אחורה. עכשיו יש אלי נהירה ואהבה. אנשים מחפשים פתאום את הדבר האחר, להראות שיש אלטרנטיבה לטרנד הזה של 'בוא ננמיך'".

כמו כן, התייחסה אחינועם ניני לכך שהיא בעד הפלסטינים, אבל הם עדיין נגדה: "אני מרגישה שהתדמית של ישראל היא הכי נמוכה שיכולה להיות, התדרדרה כבר לתהומות שלא הכרנו. השהות שלי בחו"ל בהחלט גרמה לי להבין עד כמה רע המצב שלנו. הדעות שלי לא קשורות לזה, אלא לצפון שלי ולשכל הישר שלי".

"המצב של ישראל גרוע. אני תמיד פעלתי למען השלום, הופעתי אינסוף פעמים עם אמנים ערבים בלה בלה בלה (כך במקור) משך כל השנים. זה לא הפריע למפגינים לבוא להופעות שלי עם שלטים ועם דגלים פרו-פלסטיניים ולעשות רעש. היום המצב הוא שאם אתה לא לוקח את הדרכון וקורע אותו בכיכר העיר ושורף אותו גם, אז אתה 'אויב העם' מספר אחד של כל השמאל האירופאי ושל כל הארגונים הפלסטינים, אפילו אם אתה ממש למענם ובעדם".