בגיל 64 מוציא שלמה גרוניך את אלבומו החדש "אחרי הכל", אלבום עם שירים מקוריים שלו לראשונה מזה 11 שנה. הוא כולל בין היתר את שיר הנושא - הבלדה "אחרי הכל", ואת הלהיט המוביל "בנאליה לפני השקיעה", שזכה לקליפ אנימציה.

גרוניך טוען שהוא התבגר: "אני היום יותר נינוח, הרבה פחות אגואיסט, יש משהו מאוד נכון בגרוניך 2013 כמו שהוא נשמע באלבום הזה. זה כאילו כל מה ששמענו מהיוצר הזה, עם משהו עכשווי, לכן זה 'אחרי הכל'".

גרוניך אוהב אנימציה ולכן בחר בקליפ מצויר ללהיט הגדול של האלבום. גם בעטיפת האלבום יש ציורים במקום תמונות. "בהתחלה אמרתי לצייר הגאון הזה שהדמות שבה צייר אותי לא דומה לי, אבל אז הבנתי שזה העיקרון - זה לא חייב להיות זהה לאיך שאני נראה, אלא זה טייק אוף עלי".

כדי לקדם את האלבום ערך גרוניך תחרות קאברים לשיריו דרך הפייסבוק והיו טיוב. המנצחים, בהם טוקי שטרן, גיטריסט בן 11, זכו להופיע איתו על הבמה. "מאוד התרגשתי כי אני מאוד אוהב את שלמה", אומר שטרן הצעיר. "החברים שלי לא אוהבים את השירים שלו". וגרוניך נוסיף: "כשהוא מנגן אותי זה מאוד מאוד מרגש. זה אושר גדול ואני מאוד שמח שיש משהו מהגרוניך שקיים במוזיקה שלהם, ב'feel' שלהם".

>> סגיב כהן מחר רוק עם מזרחית: "השמחה שלי"