ניקוי רעשים 11: האפליקציה החדשה של סנופ דוג תביא לכם גראס עד הבית

ניקוי רעשים 10: מי מפחד מהאלבום החדש של ג'סטין ביבר?

  • נפתח את "ניקוי רעשים" השבוע בקצת גאווה ישראלית. בכל זאת, יום העצמאות. הסרטון של שלוש הבנות ששרות במכונית רץ ברשת כבר כמה שבועות. נו, זה שמחקים במהלכו את אלביס פרסלי, בריטני ספירס, מיילי סיירוס ועוד מלא רגעי שיא של תרבות הפופ. זה היה רק עניין של זמן עד שתגיע גרסה ישראלית, והיא הגיעה בדיוק בזמן. צביקה פיק, אביב גפן, שב"ק ס' ואפילו פאר טסי בפנים:
  • ולעניינים ברומו של עולם. נדמה שלוויקיליקס נגמרו המסמכים המדיניים והפוליטיים הסודיים שרצו לחשוף, כי עכשיו הארגון הלוחם למען חופש המידע החליט לטלטל את עולם התרבות. ויקיליקס חשף אלפי מסמכים של תאגיד סוני, שכללו בין השאר מידע על דיבוב של ליידי גאגא בדמותה של בטי בופ בסרט חדש. בהתכתבות נוספת עלתה רשימת האלבומים האהובים על קמרון קרואו, במאי "כמעט מפורסמים". הוא היה אמור לשלוח 20 אבל לא הצליח להסתפק בפחות מ-23. נחמד מצידך אסאנג'. 

  • אבל אפילו ויקיליקס לא הצליחו לחשוף מידע חדש על האלבום הבא של אדל. מייל בתפוצה רחבה של תאגיד סוני חשף שהאלבום אכן היה אמור לצאת במהלך 2014, אך לא ענה מדוע נדחתה יציאתו או לאיזה מועד. מקורבים לזמרת אומרים שכרגע היא בוחנת את האפשרויות שלה ומחפשת את המפיק הנכון לאלבום החדש. בעבר היו שמועות על שיתוף פעולה עם מארק רונסון, אבל לאור הדיווחים האחרונים לא בטוח שזה יקרה. בקצב הזה האלבום הבא אחרי "21" ייקרא "27", ואנחנו לא אוהבים את זה.

  • לאדל יש מה ללמוד מלנה דל ריי, שלא מפסיקה לשחרר מוזיקה חדשה. בטריילר חדש לסרט "The Age of Adaline", יש קטע משיר חדש של לנה, "Life is Beautiful", שיהיה שיר הנושא של הסרט. אם זה נשמע לכם מוכר זה משום שלנה שרה את שירי הנושא של הסרטים "Big Eyes", "The Great Gatsby" ו-"Maleficent" בשנים האחרונות. ואם האלבום השלישי שלה ייצא כפי שהבטיחה בשנה הקרובה נהיה מסופקים מעל ומעבר.

  • גם מיילי סיירוס לא השמיעה קול כבר זמן מה, וזה מתחיל לעורר את החשדות המוזיקליים שלנו. קשה להישאר שקטים כשתמונות שלה בהקלטות עם מוזיקאים שונים לא מפסיקות לזרום. השבוע עלתה תמונה נוספת שלה, הפעם עם מנהיג הפליימינג ליפס ואחד מהבסטיז שלה, וויין קוין, ועם הכוכב האלטרנטיבי העולה אריאל פינק (כן, אותו אריאל פינק שמגיע לארץ ביוני). לא ברור מה עתיד להניב השילוב המפתיע הזה, אבל יש לנו תחושה שזה לא יישמע כמו "Wrecking Ball", או שום דבר שמישהו מהנוגעים בדבר עשה עד כה. 

    ... Yep.. Ariel Pink singin .. Recording with @mileycyrus is always turnt as fuck .. Haha..

    A photo posted by Wayne Coyne (@waynecoyne5) on



  • האלבום החדש של בלר ייצא ביום שני הקרוב, אבל אם אתם ממש חסרי סבלנות, "The Magic Whip" זמין להאזנה במלואו באייטונס. ביום התקליט בלר הסתובבו בלוס אנג'לס עם אוטו-גלידה וחילקו גלידות למעריצים יחד עם תקליטים חינמיים של הסינגל "Lonesome Street". ויש גם שיר נוסף בשם "My Terracotta Heart" שנחשף רגע לפני האלבום המלא. חג בלר שמח!


  • הפתעה נוספת שקרתה במסגרת יום התקליט בשבת האחרונה, היתה זו של חלק מרוכשי התקליט האחרון של U2 (זוכרים אותו מהאייפון שלכם?). מה שהם גילו כשהניחו את המחט על הויניל החדש, הוא שהם קיבלו בכלל אי-פי של טול מ-1992, "Opiate". אפשר להתווכח על זה, אבל די ברור שאלו שהטעות נפלה בחלקם זכו.

  • החיים של סם סמית' נמצאים בעלייה מתמדת, וקשה להפסיק לשמוח בשמחתו. הזמר הצעיר פשוט קורן מאושר בעקבות מהפך שהוא עובר בשבועות האחרונים. לפי תמונה שפרסם השבוע, נדמה שהוא קרוב לסוף התהליך (אבל רחוק מסוף התקופה הטובה). "2 קילו ממשקל היעד שלי ואני מרגיש מאושר ובריא יותר מתמיד".


  • זה לא היה קורה אם היה מעריץ של ג'וני קאש בניידת: צעיר בן 15 מניו יורק פרסם בעמוד האינסטגרם שלו תמונה של סמל בית הספר בו הוא לומד יחד עם התאריך של יום חמישי שעבר, 16.4, וליווה אותה בציטוט משירו של ג'וני קאש, "The Man Comes Around". הפוסט הזה גרם לתלמידים רבים לחשוש מלהגיע לבית הספר באותו תאריך, ולהורים רבים לפנות אל המשטרה, ששלחה ניידת לבית המתבגר. לאחר חקירה משטרתית הובטח להורים המודאגים שזה בסדר לשלוח את ילדיהם לבית הספר, ושלתלמיד עם הטעם המוזיקלי המשובח לא היו כוונות לפגוע באף אחד. 
    זה הציטוט:
    "There's a man going round taking names. And he decides who to free and who to blame. Everybody won't be treated all the same. There'll be a golden ladder reaching down. When the man comes around"


  • מזל טוב לבריטני ספירס התחדשה השבוע בתואר שכבודו מוטל בספק. היא זכתה בתואר "המופע הכי טוב בלאס ווגאס" עם ההופעה שלה "Piece of Me" שעולה שם באופן קבוע ובתדירות גבוהה מאוד כבר כמעט שנה וחצי. כשחושבים על זה לבריטני יש כמה תארים מפוקפקים מזה ברזומה. מזל טוב בכל מקרה.

  • קים קרדשיאן התחילה מהפכה: אחרי טיול השורשים של משפחת המלוכה בארמניה, בה היא גינתה את שואת הארמנים, ואחרי שהאפיפיור הצטרף לגינויים, סיסטם אוב אה דאון ממשיכים את הגל. חברי הלהקה משמיעים בימים אלו מחדש את מחאתם על הכחשתו המקוממת של האירוע ההיסטורי. הלהקה נערכת בימים אלו להקלטת אלבום חדש ולסיבוב הופעות, אותו תקדיש להעלאת המודעות לשואת הארמנים. לכבוד זאת, סרג' טנקיאן סולן הלהקה חבר למלחין הארמני פסתאס, ויצר איתו את הקטע הבא, לציון 100 שנים לרגע החשוך בהיסטוריה של עמו:


  • חברי בלאק סבאת' משחירים: זה לא סוד שהיחסים בין אוזי אוסבורן וביל וורד, המתופף המקורי של בלאק סבאת', אינם במיטבם. ב-2013 הלהקה המיתולוגית הוציאה אלבום חדש, 18 שנה אחרי האלבום האחרון, ויצאה לסיבוב הופעות ארוך ומקיף. הם עשו את כל זה בלי ביל וורד, שלדברי אוסבורן פשוט לא היה כשיר בריאותית לכך, אחרי שנכנס לכמה וכמה ניתוחים במהלך אותה שנה. אבל וורד לא מקבל את הטענות. המתופף הכריז השבוע שהדרך היחידה בה הוא יסכים להצטרף לאיחוד חד-פעמי של הלהקה היא שאוזי יתנצל בפומבי. לפי תגובתו של אוזי נראה שהוא לא הולך להיענות לדרישה בקלות. "וואו, ביל, פאק, על מה אתה מדבר? אני לא יכול להתנצל על מה שאמרתי – אתה יודע שהיית דפוק פיזית", אוזי כתב בפייסבוק, והתעקש שהלהקה לא חשבה שהמתופף יכול לעמוד בסט של שעתיים עם סולואי תופים כל לילה. לא ברור למה דינוזאורי הרוק הכבד מתעקשים לכבס את הכביסה המלוכלכת בפני כל העולם, אבל זה לא נעים לאף אחד. 

  • הקאמבק של אבריל לאבין צובר תאוצה. השבוע לאבין הוציאה שיר ראשון אחרי התאוששותה ממחלת הליים, והוא מלא במוטיבציה וחיוביות. היא כתבה אותו ל"ספיישל אולימפיקס", אולימפיאדה בה כל המתמודדים הם בעלי פיגור שכלי שמגיעים להשגים ספורטיביים מרשימים. 


  • הלוואי שהיה מדובר בקאמבק גם במקרה הזה, כי טרייסי צ'פמן, התגעגענו. היוצרת הנהדרת הופיעה לבקשתו המיוחדת של דיוויד לטרמן באחת מתוכניות האירוח האחרונות של המגיש הותיק. היא ביצעה את הקלאסיקה "Stand By Me" וריגשה המונים כשהחזירה לתודעה את הקול הייחודי שלה, שנדמה שלא השתנה ב-27 השנים שחלפו מאז אלבום הבכורה איתו פרצה. איפה היית טרייסי?
  • בעוד שג'יי זי נאבק על הניצחון של טיידל מול ספוטיפיי בקרב על הסטרימינג, השבוע הוא ניצח בזירה אחרת. תביעה מטרידה במיוחד הוכרעה השבוע לטובתו, לאחר שטכנאי סאונד בשם צ'אונסי מהאן פנה לבית המשפט בטענה שמגיע לו קרדיט משותף וזכויות על לא פחות מ-45 משיריו, שהוקלטו בין 1998-2002. הכרעתו של השופט היתה לטובתו של ג'יי זי כיוון שמהאן חיכה יותר מדי זמן עם התביעה הזו.

  • בינתיים הקרב של טיידל נמשך, וג'יי זי לא חוסך באמצעים. לפי דיווחים, הראפר הרים טלפונים אישיים למשתמשים חדשים של שירות הסטרימינג שלו, יחד עם שותפו העסקי בסיפור (לצד 14 אולסטארז נוספים), ג'ק ווייט. אז מה הם 20$ בחודש בעבור שיחת טלפון שנזכור לנצח?

  • יתכן שהסיבה לשימור הלקוחות יוצא הדופן הוא העובדה שטיידל מתחילה מגמת ירידה מבהילה. שלושה שבועות בלבד אחרי השקת השירות, האפליקציה יצאה מטבלת 700 האפליקציות המובילות באייפון. אנחנו לא נמהר לקבור אותה, כי בכל זאת מדובר במשהו שביונסה, ריהאנה, מדונה וקניה ווסט חתומים עליו, אבל החבורה צריכה להזעיק פגישת חירום ולחשוב על פיתרון, מהר.

  • בזמן שצוות טיידל בהיסטריה, הצוות המתחרה של שירות הסטרימינג המוביל בעולם Spotify חוגג: ערך השירות עלה לגובה של 8.4 מיליארד דולר, אחרי שהשבוע הושקעו בו 400 מיליון נוספים. לפי מקורות בוול-סטריט זה הופך את השירות לשווה ערך יותר מכל שוק המוזיקה בארה"ב.

  • אלו לא חדשות טובות לאמנים, שגם ככה בקושי רואים כסף מהמוזיקה המוקלטת שלהם, כיוון שבספוטיפיי הרווח זעום אף יותר. איש פורטיסהד ג'ף ברואו חשף השבוע שמ-34 מיליון ההשמעות של פורטיסהד בספוטיפיי הוא ראה רק 1,700 ליש"ט. לצד 16 כוכבי טיידל, גם תום יורק ורדיוהד, וגם טיילור סוויפט הביעו בעבר את מחאתם הנחרצת לספוטיפיי. כך שזה נראה כמו ניצחון נוסף של התאגידים על המוזיקאים.

  • אבל היי, תתעודדו! יש שיר חדש של ריהאנה, שיצא במיוחד לכבוד יום המריחואנה הבינלאומי (20.4, סחים). זה קטע הפתיחה של האלבום שלה שמתקרב ומריח טוב במיוחד. תוכלו למצוא את השיר גם באתר שלה.
  • אולי אתם זוכרים שלפני כמה שבועות דיפלו העלה לעמוד האינסטגרם שלו תמונה יחד עם סולן לד זפלין רוברט פלאנט והבטיח בה שיתוף פעולה. מסתבר שבמקור זו היתה רק בדיחה לעוקביו של דיפלו באינסטגרם, אבל עכשיו דיפלו רודף אחרי הסולן האגדי במלוא הכח כדי ליצור שיתוף פעולה אמיתי. עדיין לא בטוח איך אנחנו מרגישים לגבי זה. 

  • עוד אמביוולנטיות מבית היוצר של דיפלו: הפרוייקט מייג'ור לייזר השיק סדרת אנימציה חדשה והוציא פרק ראשון בעמוד יוטיוב מיוחד לסדרה. אם הבנתם מה קורה בו בבקשה דווחו למערכת, בינתיים אנחנו מעדיפים לרקוד לצלילי הפסקול.


  • ידעתם שרינגו סטאר השכיר דירה לג'ימי הנדריקס? ובכן זה לא נגמר טוב, והשבוע נחשף למה. הדירה שבכיכר מונטגו 34 בלונדון היתה שוקקת ואירחה כמה רגעים משמעותיים בתולדות הרוקנרול. היא נקנתה על ידי רינגו סטאר בתחילת הסיקסטיז. אחרי שהביטלס התארחו בה והקליטו שם כמה דמואים בתקופת האלבום "Revolver", בדצמבר 1966 הדירה הושכרה לגי'מי הנדריקס. הוא שילם 30 לירות שטרלינג לחודש, וגר שם עם בת זוגו קייטי מרי אטצ'ינגהאם. השיר "The Wind Cries Mary" נכתב שם אחרי אחד מהריבים הרבים שלהם. לרינגו לקח פחות משנה לסלק אותם מהדירה, אחרי שהנדריקס השליך סיד על הקירות במהלך טריפ על אסיד. אחריו נכנסו לדירה ג'ון ויוקו שצילמו בה את עטיפת האלבום "virgins 2" המפורסמת בה שניהם מופיעים בעירום מלא. אחרי כל ההרפתקאות האלו רינגו מכר את הדירה ב-1969.

  • חזרתו של הדיסקו לאופנה מחזירה גם כמה מחלוצי הז'אנר לקאמבקים מבורכים. אחד מהם הוא ג'ורג'יו מורודר, שהיה שותף משמעותי בכנסיתה של המוזיקה האלקטרונית לעולם הפופ, ושילב סינתסייזרים בלהיטים כמו "I Feel Love" של דונה סאמר עוד בשנות ה-70. פני המוזיקה הפופולרית השתנו מאז ללא היכר כבר כמה וכמה פעמים, אבל הגאון האלקטרוני החליט לחזור ב-2015 עם אלבום חדש בשם "דז'ה וו", מגובה בכמה מכוכבי הפופ הגדולים ביותר של ימינו. כבר שמענו מתוכו את שיתוף הפעולה עם קיילי מינוג, עכשיו הגיע תורה של סיה. מי אנחנו שנגיד לא למי שיש שיר של דאפט פאנק על שמו?


  • פעמיים סיה כי טוב: הזמרת הוציאה השבוע קליפ חדש נוסף מאלבומה האחרון. כמו שהבטחנו בשבוע שעבר היידי קלום שם, והיא לוהטת כראוי לשיר בשם "Fire Meet Gasoline":

הפינה של טיילור

  • כבר כמה שבועות שאנחנו מודעים לרומן הנרקם בין טיילור וקלווין האריס ולא יודעים מה לחשוב עליו. לפי השמועות, קלווין כבר הספיק לבקש מטיילור שלא תכתוב עליו שירים (אם הבקשה הזו תועיל לו בעתיד מוטל בספק).

  • השבוע האריס העביר לילה בבית העצום של סוויפט, אבל בניגוד לכל היגיון, הוא סבל מכל רגע. "קלווין אמר שהוא נשאר ער כל הלילה, קינח את האף ללא הפסקה והתלונן שהוא לא יכול לנשום", אומר מקורב לדיג'יי. כל אחד היה מתקשה לנשום מרוב התרגשות ליד סוויפט, ועם זאת במקרה הזה לא מדובר בהתרגשות. "ככל הנראה הוא אלרגי לפרווה הארוכה של החתולות של טיילור שנוהגות לישון עם טיילור במיטה, כך שהפרווה שלהן נמצאת בכל מקום". זה אומר שמרדית' ואוליביה החתולות לא מאשרות את הקשר?

    Living With Meerkats - a documentary

    A video posted by Taylor Swift (@taylorswift) on



  • למרות שקאנטרי זה כבר מזמן לא הקטע שלה, טיילור הגיעה השבוע לטקס פרסי הקאנטרי כאחת מהזוכות הגדולות של הערב (כן, שוב). מי שהעניקה לה את פרס אבן הדרך היתה אמה, אנדריאה, שריגשה את טיילור ואת הקהל (ואותנו) עד דמעות עם נאום ההצגה שלה. "צפיתי בנערה צעירה עם מעט מאוד חברים הופכת לאחת עם המון חברים, שלומדת לעמוד על שלה ועל מה שהיא מאמינה בו. היא אמיצה מספיק כדי לחקור את הסקרנות המוזיקלית שלה, יש לה קול כנגד מי ששונא, והיא נותנת מעצמה למי שבצורך". הילדה שלנו גדלה ממש מהר! כמה נחת.

    Casual Sunday night with the parents. #ACMawards50

    A photo posted by Taylor Swift (@taylorswift) on