שי גבסו עם חיילים (צילום: דניאל כהן)
שי גבסו עם חיילים: ארים ראשי | צילום: דניאל כהן

אין תמונה
עופר לוי החי"רניק עם חיילים
אין תמונה
ליאור נרקיס במדי חיל האוויר
אין תמונה
מתי כספי עם חיילים בעוטף עזה
בישראל סופרים כבר שלושה שבועות למבצע "צוק איתן", וההתנדבות של אמני ישראל למאמץ הכללי רק נהיית מרשימה יותר מיום ליום. בשטח עם החיילים, בבתי החולים עם הפצועים, ביישובי הדרום, עם תושבי הדרום, בסיוע תחנות רדיו כמו "רדיו דרום" - האמנים שרים, מופיעים, מנחמים, מבקרים, מחזקים, מחלקים אוכל לחיילים ונותנים כתף.

עוד ב-mako מוזיקה:

שי גבסו הגיע עד ללוחמים שבגבול עזה, וביקש להופיע בפניהם, אבל לפני תחילת ההופעה הוכרזה התרעה חמה בגזרה וההופעה נדחתה. כדי לקיים אותה סידרו לגבסו מתחם סגור בין נגמ"שים, כדי לאפשר לכמה שיותר חיילים לצפות בו. גבסו שר לחיילים את שיריו היפים ביותר, ביניהם "ארים ראשי" בדואט עם חייל מילואים, כשהוא עטוף בדגל ישראל.

בהופעה שלו נכחו מאות לובשי מדים, וגבסו אמר למיקרופון: "צבא מזוהה עם כח והעדר אהבה, אבל מה שיש פה היום, עכשיו, זה אוסף של אנשים שמתחברים לנתינה ולאהבה ורוצים שיהיה טוב. 3 קילומטר מעזה באתי לשיר עם חיילים והשאר קסם".

מתי כספי "חורש" את הדרום, מיישוב ליישוב

הזמר מתי כספי מגיע מדי יום מביתו שבכפר סבא ליישובי עוטף עזה, במטרה לשמח את תושבי הדרום וחיילים. את כספי מלווים שדרני תחנת "רדיו דרום" ירמי רייך ואורן כהן, שדואגים להפקה, ארגון ותיאום. בימים האחרונים הופיע מתי כספי בשדרות, צאלים, רעים, כרמיה, ניר יצחק, גבולות, מגן וכרם שלום, וביקר פצועים בבבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לפני שהופיע בקיבוץ צאלים, התארחה במקום פלוגה של חיילי מילואים, שלא יכלו להישאר להופעה. אחד החיילים ניגש עם מכתב למארגנים ומסר בקשה להקדיש שיר לחברו שנפל בעזה. כספי הקדיש לזכרו של החייל את השיר "מקום לדאגה", שאת מילותיו חיבר יהונתן גפן.

יהודה פוליקר אירח בחינם את תושבי הדרום

יהודה פוליקר אירח אמש (ראשון) בחינם את תושבי הדרום בהופעתו ב"זאפה הרצליה". פוליקר פתח את ההופעה עם השיר "איך קוראים לאהבה שלי" ואחר כך הקדיש את המופע למשפחות השכולות, לפצועי צה"ל ולעם ישראל. "יש לנו את העם הכי נפלא בעולם", אמר פוליקר וזכה לתשואות רמות.

והם לא היחידים: ליאור נרקיס דאג שמשאית ההפקה שלו תחלק מזון לחיילים שעל הגבול והופיע בטייסת מסוקים מול מאות אנשי חיל אוויר ובני משפחותיהם, שזכו ממנו לכמה רגעים של שמחה.

הזמר שולי רנד, שמצליח לגשר בשיריו ובהופעותיו על הפערים שבין חרדים, דתיים וחילונים, הופיע ביישוב ניצן שמאוכלס במפוני גוש קטיף ועזה, וחיזק את רוחם, בחסות ובסיוע מפעל הפיס.

עופר לוי, חייל קרבי בעברו, טיפס על תותח שנמצא בסמוך לגבול הרצועה, ואף אחז בנשקו של אחד החיילים. לוי, אדם מאמין וירא שמיים, התפלל תפילת מנחה עם חיילי הצנחנים שבעוטף עזה, חילק להם תפילין, בשמים ודיסקים. בהמשך ביקר עופר לוי פצועים בבית חולים תל השומר. גם רוני דואני ודור דניאל ביקרו פצועים, בבית החולים ברזילי באשקלון, ועודדו את המורל שלהם.

יהודה פוליקר לתושבי הדרום (צילום: עדי כהן צדק)
יהודה פוליקר מופיע לתושבי הדרום | צילום: עדי כהן צדק

יהודה פוליקר לתושבי הדרום (צילום: עדי כהן צדק)
יהודה פוליקר מופיע לתושבי הדרום | צילום: עדי כהן צדק
אין תמונה
דור דניאל עם פצוע בברזילי
אין תמונה
שולי רנד ביישוב ניצן
אין תמונה
עופר לוי עם פצוע בתל השומר
אין תמונה
עופר לוי עם פצוע בתל השומר
אין תמונה
ליאור נרקיס מופיע בחיל האוויר
אין תמונה
ליאור נרקיס מופיע בחיל האוויר
אין תמונה
מתי כספי עם חיילים
_OBJ

_OBJ